2007-05-20, 20:37
  #3025
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjon
ÖSK var värda MINST ett kryss.

Ja, eller hur? Ni hade inte en målchans på hela matchen bortsett från hörnan.
Malmö hade ett skott i stolpen och två långskott som vara några centimeter från att dyka ner innanför ribban.

Malmö gör rent spelskickligt en av de sämre matcherna jag sett. Men Örebro var fan klasser sämre.
Rent taktiskt och defensivt spelar Malmö riktigt bra.
Citera
2007-05-20, 20:39
  #3026
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Det finns ingen rättvisa i världen, speciellt inte inom fotbollen som är ett tävlingsspel. Vänj er.

Nej det gör ju inte det... Men va fan liksom dom kommer undan utvisningar, allt döms i mot MFF och inget görs åt ÖSK... Yksels utvisning var högst tveksam. Och MFF stängde matchen helt. Vilket kanske inte är snyggt men iaf taktiskt rätt när man har en man borta. Sen dyker målvakten upp och nickar in bollen på övertid...

Men annat en det så ser det tunt ut. Och en guldkanditat ska kunna vinna trots såna här motgångar. 1-1 mot ett brögäng som ÖSK är inte ok.

Och sen skadorna på det.... Hur mycket orättvisa ska man behöva vara med om...
Citera
2007-05-20, 20:48
  #3027
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Det finns ingen rättvisa i världen, speciellt inte inom fotbollen som är ett tävlingsspel. Vänj er.

Eh?

Jag tycker att fotbollen är rättvis, om man har gjort mål så är det rättvist samma sak om man inte gör mål så är det rättvist för att man är för dålig i de läget. Sedan kan det alltid finnas tur och otur, men det är helt annan sak.

Festligt att Richardsson i ÖSK har gjort mer mål än Charlie in the chocolate factory.
Citera
2007-05-20, 21:03
  #3028
Medlem
Rocky69s avatar
Härlig serie detta. Vilka står som slutsegrare i höst måntro?
Dagens match mot Gefle hade mkt väl kunnat sluta med seger om Eguerens 300 km/h-kanon hade gått en millimeter längre åt vänster. Djävla slumpmål från gästrikarna som får avgör också.

En liten parantes: Rocky (som normalt är spelfri men passade på med oväntade pengar) hade i veckan ett gäng norrmän på hotellet som dricksade ganska bra. 400 kronor på en femling som spräcktes av en målvakt i Örebro på övertid. TACK Malmö!! 16,88 (6752 pix) i odds åt helvete.
Passa på och njut nu alla meningsmotståndare.
Citera
2007-05-20, 21:05
  #3029
Medlem
Hoppas det blir konstgräs på alla svenska arenor i framtiden.
Bra mycket bättre fotboll på det underlaget.

Oremo i landslaget snart eller?
Citera
2007-05-20, 21:05
  #3030
Medlem
Vicious_s avatar
Allvarligt, Malmö var skitusla och hade inte mer än ett par distanskott och några hörnor. Resten av tiden bildade 8 man köttmur.
Jag klandrar dom inte då de hade en man utvisad och ledde med ett mål.

Örebro genomförde matchen på ett bra sätt och spelade kreativt.

Inte ens den mest enögda MFFaren kan ens påstå något annat.
Citera
2007-05-20, 21:06
  #3031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Allvarligt, Malmö var skitusla och hade inte mer än ett par distanskott och några hörnor. Resten av tiden bildade 8 man köttmur.
Jag klandrar dom inte då de hade en man utvisad och ledde med ett mål.

Örebro genomförde matchen på ett bra sätt och spelade kreativt.

Inte ens den mest enögda MFFaren kan ens påstå något annat.
Underskatta inte vad snapphanar kan hitta på.
Citera
2007-05-20, 21:16
  #3032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Oremo i landslaget snart eller?


Nej fyra mål i allsvenskan är inte jätte imponerande. Tror snarare att vi får se Oremo i DIF nästa säsong,ryckte i honom redan denna säsong men han valde Gefle för att han trodde på mer speltid där.
Citera
2007-05-20, 21:19
  #3033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Både Ofere och Dixon vred sig i (ert?) vidriga jävla konstgräs.

Hur kan du vara så säker på det?
Citera
2007-05-20, 21:25
  #3034
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hoppas det blir konstgräs på alla svenska arenor i framtiden.
Bra mycket bättre fotboll på det underlaget.

Oremo i landslaget snart eller?

Oremo och framförallt Hellström borde åtminstone kunna vara aktuella för lite u-landslagsfotboll. Hellström imponerade stort idag!
Citera
2007-05-20, 21:50
  #3035
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Tre välförtjänta poäng till Gefle. Bajen var TOTALT värdelösa, enda spelarna med godkänt betyg är Eguren och Kingson.

Känns tyvärr som smekmånaden är över för TG och Hammarby.

Vafan då!! Geflar!! Dålig organisation, eller? TG har ju inte gjort annat än organiserat om allting. Hur såg det ut? Blir det bättre med Mikkel åter, tror du? Hur ska vi kunna knäcka Ellos på lördag?
Citera
2007-05-20, 21:58
  #3036
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hoppas det blir konstgräs på alla svenska arenor i framtiden.

Du är verkligen dum i huvet va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in