2007-05-15, 14:22
Medlem
Treehorns avatar
Jag lägger mitt vanliga tips HeIF-MFF 0-11
Citera
2007-05-15, 14:39
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Rubarth & co, kanske drar på sig några utvisningar?

Ja, man går ju sannerligen och väntar på hans första psykbryt. Visserligen fick han ett mot Kalmar hemma, men sen dess har det varit lite lugnare än vanligt.
Citera
2007-05-15, 14:57
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
VAD FAN ÄR DETTA? Tror du inte på vårt kära MFF?

Vinst idag är det som räknas, allt annat känns som en förlust. Plockar MFF fram spelat som man spelade delvis mot IFE och mot AIK, så har inte HIF någon chans.

Givitvis har den obligatoriska klumpen i magen varit där hela dagen, och den har bara blivit större ju närmare matchen jag kommer.

Ses på Olympia!

Haha det är den där obligatoriska klumpen som stör. Tror mest på vinst för HIF bara för att slippa bli så hemskt besviken.

Nu åker vi till helsinghulla!
Citera
2007-05-15, 15:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Hade ju alla rätt innan matchen, med undantag för att resultatet blev 0-1 istället för 1-0. DIF hade spelet och bollen, men skapade noll. Riktigt trist match, Gais är verkligen ett dåligt lag. Vilket gör förlusten än värre.

Nästa år då jävlar...

SLOPP och SNIDA

2008 är jävligt långt bort.

- F.G
Citera
2007-05-15, 15:46
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
I jakt på gentlemannapoäng? ...

Nej.

Citat:
Däremot kan jag tycka att det är trist om spelares karriärer tar slut pga en skada.

Åhå, så min herre är inte helt avogt inställd?

För övrigt: just nu är livet illa och domaren suger.
Citera
2007-05-15, 15:52
Medlem
Har funderingar att åka till föräldrahemmet för att se MFF - HIF, brukar vanligtvis inte bry mig ett skit om Skånederbyn och dyl. Men så förbannat trött på den dyngfotboll DIF spelar, så får hoppas på en bra match mellan MFF - HIF för svensk fotbolls skull.

MFF har ett riktigt bra lag på pappret, vilket jag tycker man har visat den här säsongen förutom plumpen mot TFF. Tror MFF vinner ganska lätt, 2-0. Mål av Johansson och Höiland.

Sjölund, Arneng och Toni, försvinn!
Citera
2007-05-15, 15:56
Medlem
Trodde Arneng var populär i djurgårdskretsar?
Citera
2007-05-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Trodde Arneng var populär i djurgårdskretsar?

Njae det skulle jag inte vilja påstå, på Svenska Fans möjligtvis. Jag har velat ha bort Johan i över ett år nu och vet flera som tycker detsamma. Han är nog en bra fotbollsspelare i grunden, kolla bara -03 men nu har jag tappat hoppet om Herr Arneng. En sak som är lustig angående Arneng är att hans passningar i sidled alldeles för ofta studsar upp en meter.

Nä, Arneng dra till Göteborg eller Norge. I Djurgår'n är du slut!
Citera
2007-05-15, 16:14
Bannlyst
Har svårt att förstå matchen. Det är bara... tomt. I första halvleken spelar vi mot GAIS och domaren. GAIS fick med sig varenda 50-50-situation.

Var det straff? Tveksamt va? Nä, vi skippar den. Offside på Kusi-Asare? Nja, kanske... Men visst - vi dömmer offside. Den där bollen... vem rörde den egentligen sist? En Djurgårdare måste det ha varit. Den där tacklingen var väl inte helt rätt va? Nä, gult kort på Djurgårdarn.

Jag vet att man brukar klaga på domaren när man förlorar. Ett bra lag ska vinna oavsett hur dålig domaren är, men i detta fallet så gick luften verkligen ur spelarna. Att spela 45 min och inte få ett enda domslut med sig är oerhört jobbigt och frustrerande.

Och alla dessa avblåsningar och spelavbrott... GAIS-spelarna gick verkligen ut för att ha ihjäl Djurgårdsspelarna. Det var tacklingar, armbågar i ryggen, knän i ryggen, skor i ansiktet, sparkar mot knän...

När vi väl har tryck på GAIS och målet ligger i luften, ja då blir Davids nersparkad och liggandes i 10 min. Kort därefter gör GAIS 1-0. Maximalt oflyt för DIF.

Dålig domare = dåliga spelare = dålig publik = förlust mot GAIS.

Jag hoppas Håkan Jonasson har dömt sin sista DIF-match.
Citera
2007-05-15, 16:21
Medlem
Citat:
Har svårt att förstå matchen. Det är bara... tomt. I första halvleken spelar vi mot GAIS och domaren. GAIS fick med sig varenda 50-50-situation.

Var det straff? Tveksamt va? Nä, vi skippar den. Offside på Kusi-Asare? Nja, kanske... Men visst - vi dömmer offside. Den där bollen... vem rörde den egentligen sist? En Djurgårdare måste det ha varit. Den där tacklingen var väl inte helt rätt va? Nä, gult kort på Djurgårdarn.

Jag vet att man brukar klaga på domaren när man förlorar. Ett bra lag ska vinna oavsett hur dålig domaren är, men i detta fallet så gick luften verkligen ur spelarna. Att spela 45 min och inte få ett enda domslut med sig är oerhört jobbigt och frustrerande.

Och alla dessa avblåsningar och spelavbrott... GAIS-spelarna gick verkligen ut för att ha ihjäl Djurgårdsspelarna. Det var tacklingar, armbågar i ryggen, knän i ryggen, skor i ansiktet, sparkar mot knän...

När vi väl har tryck på GAIS och målet ligger i luften, ja då blir Davids nersparkad och liggandes i 10 min. Kort därefter gör GAIS 1-0. Maximalt oflyt för DIF.

Dålig domare = dåliga spelare = dålig publik = förlust mot GAIS.

Jag hoppas Håkan Jonasson har dömt sin sista DIF-match.

Du är ju nästan lika gnällig som Taco...

Men nu när ni sett repriserna måste väl även den mest inbitna djurgårdaren hålla med om att det inte var straff?

Och Davids, var inte det en misslyckad konstspark som gjorde honom skadad?
Citera
2007-05-15, 16:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Njae det skulle jag inte vilja påstå, på Svenska Fans möjligtvis. Jag har velat ha bort Johan i över ett år nu och vet flera som tycker detsamma. Han är nog en bra fotbollsspelare i grunden, kolla bara -03 men nu har jag tappat hoppet om Herr Arneng. En sak som är lustig angående Arneng är att hans passningar i sidled alldeles för ofta studsar upp en meter.

Nä, Arneng dra till Göteborg eller Norge. I Djurgår'n är du slut!

Det roliga är ju att Dif, i a f enligt Paul Lindholm ska ha Arneng i en balansroll och fungera som en spelfördelare, lite likt AIK ("vi är inte AIK" men han verkar vara helt kass och inte fungera där.

---

Är det bara jag som inte tycker att det är straff Komac vs Jankulovski? Det ser ut som att Komac försöker komma förbi men målvakten är ute med armarna och drar in bollen och han faller på eget "misstag" så att säga.

Jag förstår att ingen apa kommer att hålla med mig.
Citera
2007-05-15, 16:24
Medlem
feldgraus avatar
Det är en riktigt tveksam situation och på första bilderna jag såg hade jag sagt solklar straff, men när man ser reprisen så är Dime helt klart på bollen precis innan han nuddar Komac, som slänger sig ohyggligt lätt när han egentligen hade kunnat ta ett litet steg och stå kvar på benen.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in