2007-04-28, 17:29
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad har hänt med AIK? Med Norlings spelidéer och taktik? Mittfältet står rak som en backlinje och är inte med på noterna alls. MFF avväpnar gnagarna på alla positioner, vinner andrabollar, vinner löpdueller, vinner matchen. AIK spelar som ett gäng halvdöda mörtar. Är detta 2005?

Kan inte annat än hålla med. Så har det sett ut i princip varje match. Ingen verkar vara sugen på att ta närkamperna, det är som att spelarna är rädda för att det ska göra ont. Har man tur så ser man 1 eller 2 glidtacklingar i en match. Det håller inte. Som det ser ut nu hamnar vi någonstans kring plats 9-10. Norlings coachning är under all kritik, han lyckas inte förmå laget att börja kriga när det behövs.
Citera
2007-04-28, 17:32
Medlem
Kupsans avatar
Nebosja hackar på Toivonen innan match, Malmö vinner matchen och Toivonen gör mål, medans Nebosja ser det på läktaren efter att ha fått ryck.
Oj vad det måste kännas!
Citera
2007-04-28, 17:33
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Dålig inställning och usel coachning. Mffs insats ska man nog inte bry sig om då damlaget hade gjort det bättre. Saken är ju den att vi varit så här usla hela säsongen men idag har vi inte haft flyt som mot ifk och bajen. Uselt.
MFF är hyffsade men AIK gör dem bättre än vad de är.
Citera
2007-04-28, 17:34
Medlem
Fula Gubbens avatar
När jag skrev att det krävdes ett snabbt mål i andra så menade jag ju inte att MFF skulle göra det. Tyvärr dog matchen i och med detta, så Fula Gubben tappar intresset. AIK spelar häpnadsväckande svagt, inte bara en konstig taktik att köra mot ett spelskickligt lag på hemmaplan, utan det finns ingen geist, ingen energi. Oerhört många förlorade närkamper, dålig löpvilja.

AIK spelar så svagt att det är svårt att säga något om MFF, men nog ser de ut mer som fågel än fisk 2007... laget ser något starkare ut än 2006, med en jämnare startelva, två offensiva klasspelare, och en kraftfull försvarare i Jimmy Dixon.

Det om detta. Observera att Fula Gubben avhåller sig från skadeglada smileys och dylikt.

EDIT... 4-0. Snygga mål dessutom.

Dags för kvartssamtal?

- F.G
Citera
2007-04-28, 17:37
Medlem
the head honchos avatar
Tintin 4-0! Ser ut som att AIK tar guld i år, inte sant?
Citera
2007-04-28, 18:00
Bannlyst
Malmö är rättså jävla bra när de inte har 6-7 ordinarie spelare borta i varje omgång. När de får matcha in sitt lag blir de farliga och kan på allvar utmana Kalmar om SM-bucklan.
Citera
2007-04-28, 18:03
Medlem
Vryzass avatar
Bra att Malmö lyder mina uppmaningar. Värt att tänka på inför framtiden...

Citera
2007-04-28, 18:04
Bannlyst
Om vi för en stund ska använda den logik som forumets stockholmare använder för att hävda sina lag emellan sig så kan vi säga såhär: Malmö FF krossade AIK med 4-0. Trelleborgs FF spelade byxorna av MFF i söndags. Då bör TFF slå AIK med 5-0-siffror.

// Roger P.
Citera
2007-04-28, 18:09
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om vi för en stund ska använda den logik som forumets stockholmare använder för att hävda sina lag emellan sig så kan vi säga såhär: Malmö FF krossade AIK med 4-0. Trelleborgs FF spelade byxorna av MFF i söndags. Då bör TFF slå AIK med 5-0-siffror.

// Roger P.
nej, så kan man inte räkna! Då skulle AIK vunnit mot hammarby med 5-0
Citera
2007-04-28, 18:09
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Malmö är rättså jävla bra när de inte har 6-7 ordinarie spelare borta i varje omgång. När de får matcha in sitt lag blir de farliga och kan på allvar utmana Kalmar om SM-bucklan.

MFF:s insats är inget att bry sig om ö h t.
När man möter ett lag utan målvakt, försvar eller anfall är det inte svårt att vara bra.
Citera
2007-04-28, 18:13
Medlem
Shuyins avatar
Oj, jävlar. Frågan är om denna match slår Boden, Väsby x 2? Jag vet inte, men alla lag har 'rätt' att kraschlanda minst en gång per säsong, så jag hoppas att vi har överlevt det nu.

Det blev ju inte 5-0.

Jag kör en Klevis: Vi har inte förlorat mot BP i alla fall .
Citera
2007-04-28, 18:16
Medlem
Treehorns avatar
Fan va skönt, hade AIk ett enda avslut på mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in