2007-04-04, 23:22
Medlem
TrhYs avatar
Proffesore Norling i en skön intervju.
http://www.solinvictus.se/index.php?selectnyhet=299
Citera
2007-04-05, 11:25
Medlem
erikbes avatar
Dan före dan och stendött i tråden. Kom igen nu. Vilken spelare i ert lag tror ni kommer att överraska mest positivt den här säsongen?

Jag tror på Jonatan Berg eller Ragnar Sigurdson i mitt IFK
Citera
2007-04-05, 11:27
Medlem
Konrad Haifas avatar
Eller Ragnar, han ju iofs mer av ett oskrivet blad. Undrar vad Arne hade emot Jonathan, han verkar ungefär 100 gånger hetare nu än för ett år sedan...?

Jag är nästan lite positiv inför säsongen, vet inte om det är bra eller dåligt.
Citera
2007-04-05, 11:33
Medlem
Jag tror nog inte lika mycket på Jonatan som jag hoppas, för det hade varit så underbart att få se honom blomma ut ordentligt iår.

Vi ses i Trelleborg i morgon alla Blåvita bröder
Citera
2007-04-05, 11:36
Medlem
erikbes avatar
Bara att ha en spelare med bra skott/frisparkar i laget känns ju fantastiskt. Är lite rädd bara att vi ska bli ett lag som klarar av de "lätta" lagen men får svårt mot dom "svåra", har ju tidigare varit tvärtom
Citera
2007-04-05, 11:55
Bannlyst
Oerhört rolig intervju med fyra Kalmar-spelare:
http://expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/1.626068

Citat:
Nanne Bergstrand har tydligen börjat köra mental träning med er nu?
Lasse: Ja, han har blivit väldigt inne på psykologi. Vi ligger på mattor och lyssnar på band.
Henrik: I början var det lite tveksamt. Nanne satte på sin jäkla panflöjtsmusik och så skulle man försöka slappna av.
Lasse: ”Wonderwall” på panflöjt. Gräsligt.
Tobbe: Nanne är modig på det sättet. Panflöjt, liksom. Och så böjde han sig ner över en och sa med sin sävliga röst: ”Känn hur kroppen blir tung.”
Citera
2007-04-05, 13:12
Medlem
erikbes avatar
Kalmar verkar ha det så mysigt på nåt vis
Citera
2007-04-05, 15:59
Bannlyst
Mycket intressant:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1039878,00.html

Kommer de ha ensamrätt på det här?
Citera
2007-04-05, 16:53
Medlem
feldgraus avatar
Trolig/möjlig startelva för IFK imorgon, ålder inom parentes:

Andersson (40)
Johansson (24) - Bjärsmyr (21) - Sigurdsson (20) - Jonsson (26)
J. Berg (21) - Alexandersson (35) - Wernbloom (20) - Vasquez (19)
M. Berg (20) - Selakovic (30)

Medianålder: 21 år
Medelålder: 25 år

Sex spelare som 21 år eller yngre. Med Dahlin (17 år) i målet, vilket otroligt nog inte är en omöjlighet (men känns ändå inte som att han petar Bengan i öppningsmatchen), blir medelåldern 23 år. Dessutom är det inte några egentliga nykomlingar (utom möjligen Sigge då), alla ynglingar har åtminstone en säsongs allsvenskt spel bakom sig.

Någon som kan presentera en yngre trolig startelva för något annat allsvenskt lag?

EDIT: Verkar som att Adam Johansson kommer spela på högerbacken.

/feldgrau
Citera
2007-04-05, 18:00
Bannlyst
DIF's troliga premiärelva och spelarnas ålder (gick bara efter födelseår, dvs vad de fyller/fyllt i år)

Tourray (26)
Concha (27) - Kuivasto (32) - Johannesson (32) - Tauer (24)
Arneng (28)
Komac (22) - Sjölund (24) - Enrico (23)
Jonson (33) - Dahlberg (22)

Sammanlagt: 293
Median: 26
Snitt: 26,63

Mittfältet var f.ö svårt att formera. Enda säkra är Arneng. Komac, Sjölund, Enrico, Davids, Batan och Amoah konkurerar om de tre offensiva platserna.

Svårt att förstå att det är premiär i morgon. Hypen har inte varit i närheten av lika stor som tidigare år. Har media tröttnat nu? Hursomhelst så tror jag på 0-0 i första halvlek. Djurgården kommer hålla i boll och trötta ut BP för att sedan byta ett par spelare tidigt i andra och öka takten rejält.
Citera
2007-04-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Med Dahlin (17 år) i målet, vilket otroligt nog inte är en omöjlighet (men känns ändå inte som att han petar Bengan i öppningsmatchen)

/feldgrau

feldgrau, vad tror du om Bengan denna säsong. Tror du verkligen att den där knatten kan utgöra ett hot mot honom? Hur har den gamle sett ut på försäsongen?
Citera
2007-04-05, 19:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
feldgrau, vad tror du om Bengan denna säsong. Tror du verkligen att den där knatten kan utgöra ett hot mot honom? Hur har den gamle sett ut på försäsongen?

Bengan har ju släppt in sammanlagt ett mål (mot Elfsborg) och agerat säkert och styrt backlinjen fint under de fem träningsmatcher han stått på försäsongen, så visst är han relativt given mellan stolparna i alla fall inledningsvis. Däremot har även Erik Dahlin, bara sjutton år som nämnts, imponerat ganska bra i de fyra försäsongsmatcher han fått stå, trots fyra insläppta mål (två mot Aalborg och två mot Häcken i den allra första matchen). Har gjort en del kanonräddningar och jag blir inte förvånad om han blir den förste att peta Bengan i en allsvensk match sen Bengan kom till klubben 1998.

Otroligt det där för övrigt. Bengt Andersson har stått mellan stolparna under samtliga allsvenska matcher IFK spelat sen han tog över under sommaren 1998. 220 matcher i rad. Dessutom har han stått i två allsvenska kvalmatcher, 33 av 38 matcher i Svenska Cupen, samtliga 12 matcher i Uefacupen, 3 av 6 matcher i Intertotocupen och samtliga 19 matcher i Royal League... Så på 8½ säsonger har han missat sammanlagt 8 tävlingsmatcher av 297...

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in