2007-05-31, 18:05
Medlem
Micke666s avatar
Araber & muslimer.
Citera
2007-05-31, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t u s
Spindlar. Usch. Satt en natt för ett tag sedan framför datorn och slösurfade då det plötsligt blir en brun suddig fläck i synfältet, jag börjar fokusera på den och upptäcker till min fasa att det är en spindeljävel som firat ned sig från taket och stannat 2-3 cm framför ögonen på mig! Var inte långt ifrån hjärtattacken där.
Hade en husspindel i badrummet som var ganska liten. Tog en dusch för några veckor sedan och upptäckte till min fasa en spindel som var nästintill en halv decimeter. Det måste ha varit husspindeln som vuxit.
Citera
2007-05-31, 19:44
Medlem
Soft1s avatar
Fobier oyes

Höga höjder, sprutor o skalbaggar tycker jag e ruskigt äckliga typ (Kackerlackor).
Citera
2007-05-31, 20:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
onda människor
Citera
2007-06-01, 00:28
Medlem
När jag var liten hade jag fobi för nästan alla slags insekter. Var livrädd, skrek och grät så fort de var nära. Men det har faktiskt vuxit bort. Nu är jag lite höjdrädd, men ytterst lite.
Citera
2007-06-01, 00:57
Medlem
Då ska vi se! Kan ju börja lite lätt med insekter och då speciellt spindlar. Vidare hittar vi en fobi mot att äta med främmande människor och till viss del även den egna familjen. Och just det, en allmän människofobi som tar sitt uttryck i att jag helst inte går utanför dörren. Natur och speciellt skogar har jag en fobi mot, varmt väder och hög luftfuktighet likaså. Människors hår år även det en big no no, speciellt då det inte längre sitter på huvudet. Det var faktiskt allt jag kunde komma på för stunden. Hoppas jag gav er lite perspektiv!
Citera
2007-06-01, 22:33
Medlem
Maidens avatar
Jag är rädd för spindlar, nattfjärilar, mörker, fladdermöss och navlar.
Citera
2007-06-14, 19:35
Medlem
clowner, kadaver, larver och gråsuggor och kackerlackor
Citera
2008-03-11, 15:41
Medlem
NYC_Diesels avatar
Disk och disktrasor. Även sprutor.

Morsan har fobi för eld/brännande saker och elstängsel.

En kompis har fobi för att bajsa
Citera
2008-03-11, 16:00
Medlem
Hissar och när det blåser kraftigt utomhus, tar knäcken på mig
Citera
2008-03-11, 22:45
Medlem
Zebraspankers avatar
Socialfobi, "vara under vatten"-fobi (vet inte om det finns något speciellt ord för det..), sen har man väl lite fobi mot småkryp också.. spindlar och sån skit..

NYC_Diesel, måste vara en jobbig situation det där sista (någonting för outsiders?)
Citera
2008-03-11, 22:51
Medlem
antonivanssons avatar
skräckfilmsfigurer, kickers, krigsoffer som utan terapi vandrar runt bland otraumatiserade och intet ont anande människor, samt psykiskt sjuka knarkare som nekats behandling.

Ovanstående figurer har jag alltså alltid haft fobi för.
Tills jag helt nyligen fick veta att halva Sverige kände likadant.
Då räknas det inte längre va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in