2008-09-28, 06:20
Medlem
grissvanss avatar
Varulvar är en av dom sakerna jag är mest rädd för även mörker,spöken och annat övernaturligt.
Folk i allmänhet är jag väldigt rädd för, är alltid rädd när jag går ut har alltid kniv med mig när jag är ute, usch vad rädd jag blir ibland när jag är ute och man får för sig att någon galning skall döda en.
Inte för det kanske räknas som fobi men jag tycker inte om foton, känns som personen på bilder iaktar mig, när någon rör mig känns som om dom kan läsa mina tankar, när folk pratar tror jag alltid det handlar om mig och massa sådana smått paranoida saker, som kanske inte gör mig livrädd men är irriterande.
sedan har jag även lite höjdskräck, och jag hatar insekter/spindlar, om dom inte har päls då är dom söta humlor och hårspindar är fluffiga och mjuka, men hårlösa spindar/insekter är vidriga.
Och jag hatar fisk och skaldjur mår illa av all"havsfiskskaldjurs doft" fy fan!!
när jag var liten hade jag extremsocialfobi, jag svimmande nästan av skäck när skulle besöka mormor tex. inte så farligt nu för tiden dock.
telefoner tycker jag inte heller om har typ inte pratat i telefon sedan jag var 14.
Elaka människor tycker jag inte om, blir så förbannad.
Jag hatar att förlora kontrollen då får jag ryck.
Är allmänt rädd för att någon skall kidnappa mig och låsa in och tortera mig.
Höga/hastiga ljud avskyr jag blir tokig när det händer, börjar nästan skrika.
jag avskyr när något går emot mig(speciellt när jag på irriterat humör) om jag typ tappar något på golvet då flippar jag ur.
Jag kan säkert komma på hur mycket som helst haha
Senast redigerad av grissvans 2008-09-28 kl. 06:24.
Citera
2008-09-28, 12:36
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag har extremt svårt för folkmassor. Att gå och handla på någon stor affär kan då bli väldigt jobbigt.

Trånga utrymmen klarar jag inte av heller.
Citera
2008-09-29, 00:28
Medlem
hertels avatar
Inga riktiga fobier, men att se Bunny Goddess ger mig en känsla av skräckblandat äckel.
Citera
2008-09-29, 00:42
Medlem
Hehe har en rolig lillebrorsa på 3år som är livrädd för myror hahahaha alltid lika kul att se han stampa runt sig i ren panik när dom närmar sig haha.
Citera
2008-10-09, 12:38
Medlem
handtralalas avatar
Jag har två fobier (eller, den ena räknas väl knappt):

Dels kan jag inte ta på eller äta färska persikor, jag tycker att det pälsiga skalet är så oerhört obehagligt, får rysningar i hela kroppen. Konserverade persikor utan skal är i de allra flesta fall helt ok men nån gång har jag fått den där lite mjuk-sträva känslan av persikohår även av de konserverade.

Vidare har jag problem med blod. Inte så mycket att se någon blöda, även om det är värre när jag själv blöder än när någon annan gör det, men framförallt att läsa om blodomloppet, hur blodet transporteras mellan kroppens olika organ och sådär. När vi läste om det i biologin på högstadiet höll jag på att svimma. Kommer fortfarande ihåg hur obehagligt det var trots att det är rejält länge sen. Tror det handlar om känslan av kroppslig sårbarhet.

Ok, en tredje också, men den är nog relaterad till blodgrejen, jag har sjukt svårt för att ta sprutor eller lämna blodprov. Ofta på gränsen till svimfärdig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in