Jag tycker den börjat bra och har en lagom brist på respekt och respektlöshet. För mycket av endera blir fel. Det är klart man får skratta åt och med utvecklingsstörda. Jag har en morbror som är utvecklingsstörd och han är sanslöst rolig, delvis pga sitt handikapp.
Sedan att korkade människor kommer säga "haha, ett mongo" är oundvikligt. Dom skulle nog bli förvånade av hur få IQ-poäng som skiljer dom från personerna i serien.
Tror man ska små-le lite, men asflabb är inte målet....men det är bara vad jag tror.
Vem vet, det kanske är ett led i starten av PK-lobbyn som lobbar för mongos. Efter serien följer krav att mongos ska kvoteras in på viktiga platser i samhället, t ex styrelser osv... Trodde det räckte med Måna Musselman
Varför är det fel med lyteskomik? Det är väl roligt om de svagsinta kan bidra till lite skratt och trevnad ute i hemmen, deras liv är ju ganska meningslösa i vanliga fall. För en gångs skull får några dårar som annars bara kostar pengar bidra till något positivt. Det är väl bra?