2007-01-07, 21:11
Medlem
c014s avatar
Jag tycker det var väldigt bra faktiskt, intressant och inte särskilt vinklat till något speciellt håll..

Tycker det är kul att se när dessa folk är på dans och har roligt gör mig glad att folk som inte har samma förutsättningar som alla andra får dessa möjligheter att åka ut och ha skoj, tror ju att många har det rätt så bra även fast det troligen alltid finns i bakhuvudet att dem inte kommer kunna ha ett vanligt svenssonliv.
Citera
2007-01-07, 21:12
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför är det fel med lyteskomik? Det är väl roligt om de svagsinta kan bidra till lite skratt och trevnad ute i hemmen, deras liv är ju ganska meningslösa i vanliga fall. För en gångs skull får några dårar som annars bara kostar pengar bidra till något positivt. Det är väl bra?

// Roger P.

Inget fel alls. Det är en mycket högt stående form av humor.

Har personligen inte skaffat mig någon egen favorit än. Micke ligger dock bra till. Grymma pattar!
Citera
2007-01-07, 21:15
Medlem
c014s avatar
Citat:
Varför är det fel med lyteskomik? Det är väl roligt om de svagsinta kan bidra till lite skratt och trevnad ute i hemmen, deras liv är ju ganska meningslösa i vanliga fall. För en gångs skull får några dårar som annars bara kostar pengar bidra till något positivt. Det är väl bra?

// Roger P.

Det finns mycket som kostar pengar, men att ge folk som inte har samma förutsättningar här i livet (jag menar inte invandrare) möjlighet att leva ett så bra liv som möjligt är fan inget man borde räkna som en samhällsbelastning, dessa människor har det troligen jobbigt med sitt liv som det är. Det sista de bör känna är tryck från "vanligt" folk att de bara kostar pengar och är meningslösa. Är glad över att bo i sverige där handikappade får möjlighet att leva så pass bra de kan.

Vad gör ditt liv mer meningsfullt än deras?

Edit: och nej, jag menar inte att du inte får tycka programmet är komiskt. Skratta på hur mycket du vill. Alla har olika sorters humor.
Citera
2007-01-07, 21:19
Medlem
Wittgensteins avatar
Heh, Linda är alltså storasyster till komikern Filip Hammar.
Citera
2007-01-07, 21:24
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Inget fel alls. Det är en mycket högt stående form av humor.

Har personligen inte skaffat mig någon egen favorit än. Micke ligger dock bra till. Grymma pattar!

Du har helt rätt, både gällande humor i stort, samt eventuell favorit. Mickes mansbröst och som person i helhet gör att jag hoppas på mer fokus på killen i framtida avsnitt. Dansen var ju förövrigt en höjdare! Många självdansande lirare som körde grymma moves och de obligatoriska groupiesara framför scen, fast denna gång bestående av imponerade människor av manligt kön.

Det artar sig nog till en bra serie det här. Bara cliffhangern från Linda om sexrelationer i nästa avsnitt gör ju att man längtar redan.....
Citera
2007-01-07, 21:32
Medlem
Dubbelsylts avatar
Kan tänka mig hur diskussionerna gått på tv4 inför produktionen av detta program:

-Grabbar vi behöver en ny orginell idé till vår nya tittarsuccé.
-Ja vet, vi gör en tv-serie om mongos!
-Skitbra vi kör på det, det har ju aldrig gjorts förut, ok kanske bara sisådär tre miljarder gånger men vaffan, idioterna som tittar på vår kanal har ju ändå en guldfisks närminne och alla gillar ju att skratta åt mongojävlar.
Citera
2007-01-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Våras det för mongos nu? Kan ni se dom på stureplan glida runt?

Mongos på Stureplan.. Ja, det låter ju helt otroligt långsökt..

http://static.tv4.se/imagesdb/editor/kandis/1CF8BE2B-C03D-4127-9A22-D7610A302385.jpg
Citera
2007-01-07, 21:38
Medlem
Duerfians avatar
Citat:

// Roger P.

Ungefär den funktion du fyller här på FB för övrigt.
Citera
2007-01-07, 21:54
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Ungefär den funktion du fyller här på FB för övrigt.
Till skillnad från dig som inte bidrar med något positivt.
Citera
2007-01-07, 22:29
Medlem
Ett litet djurs avatar
Gängse fördom(?) verkar vara att utvecklingsstörda män har kompenserats med en synnerligen väl tilltagen kuk. Frågan är om detta program kan komma att besvara denna teori?

Själv såg jag inte första programmet men hoppas någon vänlig själ som sett det kan besvara mitt spörsmål
Citera
2007-01-07, 22:32
Medlem
Greve Hamiltons avatar
Vad fan var det för pjäs de hade satt upp tidigare? Bingolotto, hur fan?
Citera
2007-01-08, 09:30
Medlem
Salorms avatar
Såg bara slutet med den ena som gick omkring och skulle vara gubbe och spöa upp snubben i rullstol. Sen den härliga kommentaren om sexet till nästa avsnitt. Måste börja följa denna serie nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in