• 1
  • 2
2000-06-19, 17:38
äldre konto (old)
Ej medlem
hej kan nån förklara vad hasch ger? jag är en stor fan av cypress hill och dom tjatar ju om att "get high" i var och varannan låt, så jag undrar vad som är så fantastiskt med det? jag får intrycket av att man blir slö och lugn, men vem fan vill vara det? låter ju som man typ inte orkar göra nåt? ni som provat kan väl berätta lite om era erfarenheter..
Citera
2000-06-19, 19:32
Medlem
Varför hascha?

Tja.. Slö stämmer väl delvis men oftast på vissa haschsorter på ovana brukare, man blir väl snarare väldigt mysig och flummig i några timmar och ofta upplever man musiken på en mycket djupare nivå, det handlar som sagt om att bli flummig och kärleksfull till allt och alla och inte aggresiv som många blir på alkohol.

Ett vanligt misstag som många gör första gångerna är att röka för mycket då man blir utslagen och slö i några timmar och därmed tror att det alltid är så.
Man kan inte minst på marijuana se sina rörelser i slowmotion med färgaktiga skimmer efter (lätt överdrivet) det är det Jimmy Hendrix sjunger om i Purple Haze.
Men visst,hasch är inget uppåttjack och därför inte heller vanebildande på samma sett som t.e.x Amfetamin.

Observera dock att hasch inte passar alla och att alla inte får en skön kick på det, ingen skall röka för att vara en i gänget eller för att andra vill det, det bör vara upp till var och en att avgöra utan att känna press på sig, men också att avgöra om man vill använda drogen bör vara var och ens rättighet som myndig och fullvärdig människa,annser jag.

Rörde kanske till mitt vokabulär en aning men du förstår säkert ändå...

Hampus
Citera
2000-06-19, 21:20
Medlem
Varför hascha?

Har aldrig provar hasch, men marijuana ger faktiskt en helt ny dimension åt musiken! Man får lättare att tänka i bilder och att flyta med in i musiken, lite svårt att förklara för nån som aldrig testat. Musik låter ljudmässigt också mycket bättre och blir mer tredimensionell. Och ja man blir *mycket* hamonisk och även väldigt glad av marijuana, tänk dig raka motsattsen till sprit så har du cannabis, på ett ungefär i alla fall.. Man ser också igenom saker på ett helt nytt sätt, man kan te.x kolla på film och upptäcka saker som man inte gör i vanliga fall, detaljer eller konversationer kan man förstå på ett nytt sätt som man kanske missat innan.

Förra gången jag rökte på och lyssnade på "Wound" med Smashing Pumkins så fick jag en mycket skön "rush", det kändes som jag satt längst bak i ett tåg som färdades mycket mycket snabbt genom olika landskap.. Marijuana är en väldigt trevlig drog, men inte socialt på något sätt (som te.x alkohol) man blir inte pratsam eller speciellt social alls. Bäst är (tycker jag) att vara helt för sig själv och lyssna på musik, göra musik eller kanske teckna/måla eller bara drömma sig bort..

En polare till mig har också testat ett par ggr men han upplevde inget av det jag skrivit ovan, han fick lite konstiga ryckningar och lite skrattanfall och lite sjukare humor än vanligt annars hände inte så mycket. Det beror nog helt på hur man är som person vad för slags tripp man får. Jag tycker väldigt mycket om att ligga och drömma och lyssna på musik och jag anser mig väl vara lite åt dig konstnärliga hållet (gör musik och målar etc etc), han är precis raka motsattsen till mig så jag antar personer som är som honom inte får ut så mycket av cannabis (han är den "sportiga", stressade typen som gillar att röja järnet hela tiden och att "hålla igång", han har nog aldrig ens haft en dagdröm hehe.. Man måste nog kunna koppla av lite om man ska gilla cannabis och vara rätt harmonisk och lugn som person. Kanske.

Citera
2000-06-19, 22:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför hascha?

jaha. det var mkt flumm på en gång, snacka om rutten drog.. om ja sätter på pantera på stereon lär ja knappast bli harmonisk bara för ja röker på.. och röka i sig är ju skitvidrigt stinkande... antar att det är därför hasch osv förknippas med flummande lallande nollor som inte klarar av ett skit i verkligheten för dom är drömmande socialfall hela bunten som inte tillför mänskligheten ett skit.. en drog för losers alltså, bra att vi redde ut det...
Citera
2000-06-19, 22:16
Medlem
Varför hascha?

hmm...du har ingen aning om vad vu säger alla som röker är inga hippies som fortfarande lever i 60 talet.
de är helt vanliga meniskor som jobbar och vill koppla av med en jolle isället för att supa sig full som ett djur.
Citera
2000-06-19, 22:26
Medlem
Varför hascha?

Tyvärr framstår du mest dom en idiot som vill väcka uppmärksamhet. Att fördömma saker och ting utan att ens ha testat, det ger inte en speciellt nyanserad åsikt. Men som sagt, cannabis är inte en drog för alla.. För stressade (och tydligen) folkilskna vrak som dig så är det nog bättre att supa sig full och förstöra lite mer hjärnceller kanske...? Eller vilken drog föredrar du?

*fniss* Pantera, tja då lär du väl inte vara äldre än 15 bast ändå.. ;)

Hasch förknippas med lallande nollor för att det (enligt dig)stinker? jaja, det låter ju.. eh... vettigt....

Please try again. :)

Citera
2000-06-19, 22:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför hascha?

jag dricker inte heller, men jag förstår att haschflummarna måste komma med motangrepp "det är i alla fall bättre än sprit asså!" poängen är vem fan vill känna sig lugn? jag LEVER ETT LIV, jag vill inte ta till droger för att få MINDRE liv och leva som ett jävla kolli på sjukhus, fattar du? då kan man ju knapra lugnade medel också! vem fan vill det? ligga och flumma till musik? vad är det för jävla fjantande..
Citera
2000-06-19, 23:34
Medlem
Varför hascha?

Har du ICQ Cypress?
Skulle gärna vilja ta ett snack med dig
Citera
2000-06-19, 23:40
Medlem
Varför hascha?

hmmm, vi som vill röka en holk då och då gör väl det, jag vill inte leva efter vad andra människor säger åt mig att göra bara leva för mig själv i min egen lilla värld och ta en dag i taget....mm
Citera
2000-06-20, 01:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför hascha?

Varför hascha det är en bra fråga, jag och mina vänner rökte en hej jävla sommar och fy faaan vad kul vi hade, ibland blev man helt slö och orkade inte göra ett jävla piss men vi var ute och rökte för det mesta så vi gick runt i skogen och på stan. Faan vilka skrattanfall man kunde få ibland det är en sådan underbar känsla man blir helt slut i kroppen, men det är svårt att berätta hur man blir eftersom det beror på vem som röker.

Att lyssna på musik är kul för man kommer in i musiken man öppnar öronen mer, lyssnar ordentligt. Så det bästa för dig vore om du provade själv, då vet du ju precis, men låt dig inte luras, för första gången är det aldrig något riktigt drag. Själv så röker jag inte lika ofta längre för jag har hittat en drog som är mycket roligare och det är E. Ha det så bra och ha en riktig skön sommar.
Citera
2000-06-20, 14:39
Medlem
Varför hascha?

lustig mailadress du hade där guran... :)
är vi bevakade eller? :))

Piiz

Citera
2000-06-21, 10:20
Medlem
Varför hascha?

Core :

Den som tar droger för att "fly" han har definitivt hårda problem. Jag och de flesta med mig tar droger för att berika livet.

Man kan liksom kliva ur sin vardag och se livet från en annan vinkel som man inte tänkt på innan.

Det är som att åka på semester lite grann. Man kommer tillbaka med en ny vinkling och ett nytt synsätt.

Men vill du gå genom livet med skygglappar så var så god... Du är inte ensam om det, du har medelSvensson på din sida... Skaffa hund, villa, fru, volvo och 2,4 barn och sprid dina vanföreställningar och sjuka moralkakor över världen bara.

...Be afraid... ...Be very afraid...

/Knarkaren som blev lite arg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här