• 3
  • 4
2000-06-27, 00:20
Medlem
Varför hascha?

Jo men den som jämför cannabis med alkohol har nog knappast heller testat cannabis... Eller så rökte han alldeles för mycket så att han blev trött och totalt borta i huvudet(som man även kan bli på alkohol vid för hög konsumtion). Cannabis och alkohol är varandras motsattser annars. Testa att ta det ihop så märker du nog det hehe..

Vad är det för religion du dillar om??? Jag skiter fullständigt i religion.
Citera
2000-06-27, 10:02
Medlem
Varför hascha?

Jo, nog har jag prövat cannabis alltid. Många år har jag rökt från och till och prövat en hel del olika varianter av hasch och gräs.
Och vi är många som inte delar din åsikt att det är en drog för "upptäcksresande" (psykonauter om du vill ur en synvinkel)

Enligt mig - och en hel del människor jag träffat på - öppnar inte cannabis ditt medvetande utan skitar ner det. SOm alkohol (men effekten är ju inte densamma - likheten är bara att det skitar ner ditt medvetande))

INte att man blir direkt trött - men att man inte ser "sanningen" utan helt enkelt grumlar sitt medvetande, inte förhöjer det.
Dessutom är det skönt att "röka på" tycker många, varvid man lätt halar fram en joint till alal möjliga tillfällen och inte röker i någon "ceremoniell" mening utan bara för att bibehållas i ett bekvämt tillstånd.

Därför ser jag inte cannabis som en drog för upptäcksresande. Jag föredrar då syra eller svamp eller amdetamin (som dock inte är hallucinogent men för mig in i ett kreativt och spirituellt tillstånd) - eller kombinationer av dessa preparat.

Detta är min åsikt som jag hoppas att du accepterar utan att kalla mig "pundare" eller "tönt".
Citera
2000-06-28, 15:12
Medlem
Varför hascha?

jag undrar vem som har skygglappar.. kan du inte ta tag i ditt liv och hitta lugn i dig själv utan droger har du ju problem. Stackare.
Citera
2000-06-28, 15:27
Medlem
Varför hascha?

"- Drink and smoke everything you can get your hands on and fuck without a rubber!"

Ja det finns kanske inget roligare sätt att ta livet av sig. Men jag tror hellre jag lever lite längre än har SÅ kul..
Jag gillar inte droger av något slag.
Alkohol är värsta drogen för det är inkörsport till de andra drogerna. Ett smått fåtal provar andra droger utan att ha alkohol i kroppen. Men det är under fester och sammankomster där alkohol förekommer som omdömet försämras och andra droger tas fram.
Varför behöver människan något annat än sig själv och sina vänner för att må bra? Smärtstillande kan jag förstå om det tages i måttlig mängd.

Jag kan må bra, få skrattkramp, mysa, flumma, förstå filmer/musik och älska utan droger.. Kan du?
Citera
2000-07-02, 12:05
Medlem
Varför hascha?

Fattar inte vad ni egentligen diskuterar...inte droger åtm...mera kritiserar varandras mentala hälsa... Allt jag kan säga är: jag röker inte hasch längre, jag odlar eget gräs. Jag brygger eget öl, och har en kompis som bränner hemma. Jag dricker om jag vill bli full, eller vill avnjuta en kall bärs till maten. Om jag vill flumma, så röker jag lite bud, om jag vill gå ut så röker jag ett knippe blad. Jag blir åtm. social av gräs. Dessutom är det lättare att börja konversera okända männskor om allt verkar lite smålustigt istället för nervöst, som när man dricker.
Jag håller med om att man ofta blir "nere" av hasch, själv somnar jag efter en halvtimme. Gräs däremot, drar upp mej ganska j-a högt, och jag blir lite trevligare av det än av alkohol.

Kolla förresten in www.mrnice.co.uk. Howard "mr. nice" Marks, notorisk drogförespråkare och annars kul kille.

Random quote "-But Mr. Marks, you must agree that drugs make people irrational?" "-Yes, but only those who don't take them."

Rök, drick, gör vad ni vill så länge det känns bra.

//IronFist
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in