2007-01-02, 15:06
Bannlyst
det där med att man inte kan äta tycker jag gäller första dygnet mest
sen om man tar lite varje dag så blir man rätt normal i maten, det är rätt skönt faktiskt.
Citera
2007-01-02, 15:30
Bannlyst
ojj va många svar jag fick. Nu är Atn över, tror den höll i 12-13 timmar. Trodde alldrig att man kunde få nån sådan AT dock, man trodde ju mer man hade blivit förgiftad.

Är dessa symptomen vanliga?
-tröglytande blod?(så fort jag ställde mig upp fick jag sitta ner för att inte svimma) vilkett resulterade i extrem yrsel och illamående
-lock för öronen när man går ut

Nästa gång ska jag ha en hand full me valium till ATn
Citera
2007-01-02, 16:37
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan_the_one
ojj va många svar jag fick. Nu är Atn över, tror den höll i 12-13 timmar. Trodde alldrig att man kunde få nån sådan AT dock, man trodde ju mer man hade blivit förgiftad.

Är dessa symptomen vanliga?
-tröglytande blod?(så fort jag ställde mig upp fick jag sitta ner för att inte svimma) vilkett resulterade i extrem yrsel och illamående
-lock för öronen när man går ut

Nästa gång ska jag ha en hand full me valium till ATn

så du menar att om du får yrsel när du ställer dig upp så indikerar det trögflytande blod?

märkligt

alltid kul när kycklingar spekulerar

// nop hostar
Citera
2007-01-02, 16:43
Bannlyst
mår ju piss efter att man tjackat även om man sover
Citera
2007-01-02, 17:01
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My_Evil_Twin
Fan jag tror jag väckte hela hyreshuset så som jag flabba.

haha, najs! Äntligen nån på fb med lite humor
Citera
2007-01-02, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nop
så du menar att om du får yrsel när du ställer dig upp så indikerar det trögflytande blod?

märkligt

alltid kul när kycklingar spekulerar

// nop hostar

Jävlar va mycket bättre du är en alla andra då, Då kan du väll istället tala om vad det beror på?. Gissa varför jag satte ett frågetecken efter det?

ush vad jag hatar dryga besserwissrar(eller hur det nu stavas)
Citera
2007-01-02, 23:13
Medlem
Chillas avatar
Hallå! för att ge dig ett seriöst svar på din fråga.
Första gången jag tog tjack så var jag uppe i ungefär 4 dygn, dum och newbie som jag var så tänkte jag knappt alls på att dricka eller försöka få i mig nåt näringsrikt, den sista dagen var jag så utmattad så när jag reste mig upp så fick jag som du säger yrsel direkt och var tvungen att sätta mig ner snabbt så jag inte ramlade i hop, man blev allmänt dåsig och var så utmattad så man inte ens klarade av att ta in och uppfatta meningarna som folk sa till en. Kännde också av lite panik. Det viktigaste är nog enligt min mening att inte köra på tjack för många dagar, samt verkligen försöka tvinga i sig något näringsrikt iaf var tredje timme, och massor av vatten! alltid en flaska vatten i ena handen.
Citera
2007-01-03, 08:41
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan_the_one
Jävlar va mycket bättre du är en alla andra då, Då kan du väll istället tala om vad det beror på?. Gissa varför jag satte ett frågetecken efter det?

ush vad jag hatar dryga besserwissrar(eller hur det nu stavas)

Normalt sett så beror det symptom du syftar till på blodtrycksfall. Det kan du få av olika anledningar. Hjärtat har jobbigt att pumpa "mot gravitationen" då du hastigt byter ställning från sittande till stående. Detta är vanligt för många. allt ifrån äldre personer till styrketränare (benlyft) till små tjackisar som inte sköter om kroppen.

Att dricka energirik vätska är att rekommendera om du vill minska detta i fortsättningen och att inte resa dig för fort.

+ Din ide om valium är inte så tokig. Skönt att landa på en downer

// nop
Citera
2007-01-03, 19:42
Medlem
m96mafrs avatar
Äta, dricka

Går utmärkt att äta och dricka på tjack om man gör ett försök. När jag tog 0.5 g (av hög kvalitet) och gjorde så fick jag en at light, som knappt märktes, men ruset var underbart och varade länge.
Citera
2007-01-03, 22:52
Medlem
har bara fått at typ första gången jag testade tjack, men då käkade jag inget och drack inte specielt mycket vatten.

se till att försöka äta nått, förslagsvis yougurt. Få även i er vitaminer och mineraler.
Citera
2007-01-03, 23:09
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag mådde dåligt som inihelvete efter första racet med Tjack.
Ont i varenda liten del i kroppen, och trött och sliten i två dagar.
Inget rus i världen som var värt den "baksmällan"
Men dum (eller vad man nu ska säga) så testade jag det igen, och mådde faktiskt som jag brukar dagen efter. Inte ens sliten, eller seg.
Var iofs bara igång knappt ett dygn (båda gångerna), det spelar säkert roll.
Men man kan aldrig säga att, ja AT är 5 timmar eller liknande.
Någon kanske har en jävla AT ett dygn, och någon får aldrig någon alls.

Men gör vad du kan för att slippa det värsta, drick, ät (något) och vitaminer, och slit inte på under ruset mer än "nödvändigt".
Benzo och röka är också guld värt efter ett tjackrace, långt som kort.
Citera
2007-01-03, 23:09
Bannlyst
det är mycket pillande med tips av typen "ät vitaminer och mineraler", men allvarligt - det tar väl rätt lång tid innan brist på specifika vitaminer och mineraler börjar märkas? knappt så man får kännbar vitamin/mineralbrist av 3 dagars dålig kosthållning? däremot tror jag det är viktigt med salt och kolhydrater, och att man får den behövliga mängden protein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in