2007-01-01, 22:40
Medlem
äta bör man, annars... blir man mer sliten än nödvändigt

..glykogenlagren, kroppens energiresev, förbrukas då näring inte tillförs och då finns ingen reserv energi kvar under AT:n
Citera
2007-01-01, 22:40
Medlem
äta bör man, annars...

..blir man mer sliten än nödvändigt....

när kroppen utsätts för ett för lågt energiintag regleras blodsockret...
...genom glykogenlagren i musklerna.
glykogenet utnyttjas av kroppen som energiresev då blodsockernivåerna blir instabila.
när energi inte tillförs i samma mängd som den förbrukas, tömms lagren av glykogen i kroppen allt mer och återhämtnigen går långsammare och tröttheten tilltar.
glykogen är dessutom hjärnans bränsle, och är därför nödvändigt för en fungerande tanke-verksamhet...

att ingen energi finns att tillgå efter några dygn av vakenhet och "ätstörningar" blir ju märkbart först när även pulvrets kraft börjar avta ....
och ju kortare tid kroppen ges till återhämtning och återuppbyggnad mellan doserna, desto tydligare blir obehaget i kropp och sinne...!

Ät, drick och var glad! så förkortar du din AT!!
Citera
2007-01-02, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baronE_
nä, jag skulle inte direkt påstå att det faktum att man mår dåligt efter att varit vaken 35 timmar och ätit och druckit lite har att göra direkt med någon serotonin/dopaminbrist

pröva som sagt att vara vaken 24 timmar utan droger och se hur du känner dig - deppig, grå, dålig i magen, kall, allt känns hopplöst osv.

går man och lägger sig är man återställd

Amfetamin frigör mängder av glädjeämnen i kroppen så att det sedan blir underskott- AVTÄNDNING.

Nej jag blir inte nedstämd, deprimerad et.c. av att vara vaken 24 timmar.

OCh självklart ökar du återhämtningen med sömn+ näring. Att vara trött är fan inte AT för mig.
Citera
2007-01-02, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orkie
Jo klart det har de också, men utan sömn återhämtar sig inte kroppen på samma sätt som den gör med sömn...

Och vart skrev jag något som motsäger det du skriver?!!?!?

Bestod inte din drog-meritlist av ca: 2 piss-piller med MDMA och nån spliff?
Citera
2007-01-02, 02:29
Medlem
Jag håller med alla
Det kan vara sömnbrist, vätskebrist, näringsbrist osv som man tillskriver AT.
Jag har haft AT efter att både ätit druckit och sovit.
Min röst faller på att AT är allt av det ni sagt.
Tillsammans skappar brist på hjärngrunxet, vätska, energi, sömn osv det vi kallar AT och för att göra det enu roligare så är den olika även om det är två killar i samma storlek som använder lika mycket, lika länge som dessutom äter, dricker, sover lika mycket.
Så alla har rätt, kiss and make up.
Eller nått.
Citera
2007-01-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Du får två alternativ av mig.

Alternativ 1: Den varar exakt 11 timmar, 23 minuter och 35 sekunder

Alternativ 2: det är helt individuellt.
Fan jag tror jag väckte hela hyreshuset så som jag flabba.
Citera
2007-01-02, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Amfetamin frigör mängder av glädjeämnen i kroppen så att det sedan blir underskott- AVTÄNDNING.

Nej jag blir inte nedstämd, deprimerad et.c. av att vara vaken 24 timmar.
.

ok, men det blir jag

tro inte att du kan läsa dig till allt om droger. ibland krävs lite livserfarenhet också , lillkillen.
Citera
2007-01-02, 10:42
Bannlyst
Citat:
ok, men det blir jag

tro inte att du kan läsa dig till allt om droger. ibland krävs lite livserfarenhet också , lillkillen.

hahahahhaha "lill-killen"?
Citera
2007-01-02, 10:53
Medlem
får ingen At alls numera .det ända som kan vara är att om man vart uppe länge på vaket så känner man sig lite nere när man slutar , men att sova o käka ( brukar att få ner ett o annat om man inte drar i sig extrema mängder)
när man går på tjacket under e längre tid dagligen, så mår jag inte dåligt alls eftersom jag då inte drar i mig så mycke , så mat o sömn får jag då okså
sedan då man vart vaken i nått dygn och drar den sista linan minst 7 h innan sängdags så sover jag bort At: en .
har nu bakom mig ett par dygns tjackande och ingen at i går nej =) ,
jag lägger upp mitt tjoande ung. så här tex. torsdag , ett par linor för att hålla sig upp och igång , drar sista vid nio tiden , drar hem o lägger mig vid 3-5 tiden och somnar, sover lätt och vaknar oftast innan 10 , eftersom jag sovit så går det alldeles utmärkt att käka , efter frulle tar man en bomb en stund senare en lina , och så kör man på
det funkar för mej !
sen festar man väll till det ibland o drar i sig större mängder och då uteblit oftast sömn och käk

må väl
Citera
2007-01-02, 11:26
Medlem
Snart kommer jag få en AT som inte är att leka med.
Ska försöka mig på ett tvärt avbrott efter nästan 6mån evigt upp piggande, med max 1 ren dag någon gång då o då
Räkans inte det som AT
En månad lång AT utan livets glädjeämne.
*Varning tråd kapning avbruten och elchock utdelad*
Visst vet jag att det är abstinens men jag ville inte byta till en tråd som haldlar om det
trivdes här
Citera
2007-01-02, 11:33
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jovialisk
får ingen At alls numera .det ända som kan vara är att om man vart uppe länge på vaket så känner man sig lite nere när man slutar , men att sova o käka ( brukar att få ner ett o annat om man inte drar i sig extrema mängder)
när man går på tjacket under e längre tid dagligen, så mår jag inte dåligt alls eftersom jag då inte drar i mig så mycke , så mat o sömn får jag då okså
sedan då man vart vaken i nått dygn och drar den sista linan minst 7 h innan sängdags så sover jag bort At: en .
har nu bakom mig ett par dygns tjackande och ingen at i går nej =) ,
jag lägger upp mitt tjoande ung. så här tex. torsdag , ett par linor för att hålla sig upp och igång , drar sista vid nio tiden , drar hem o lägger mig vid 3-5 tiden och somnar, sover lätt och vaknar oftast innan 10 , eftersom jag sovit så går det alldeles utmärkt att käka , efter frulle tar man en bomb en stund senare en lina , och så kör man på
det funkar för mej !
sen festar man väll till det ibland o drar i sig större mängder och då uteblit oftast sömn och käk

må väl

Men, då kommer jag och tjatar igen om att man inte ska underskatta vätskeintagets generalfunktion dagen efter en vild fest. Någon som känner igen följande symtom:

* Trötthet
* Huvudvärk
* Yrsel
* Illamående
* Snabb svag puls och ytlig andning
* Svettning med blek hud
* Dålig aptit
* Lågt blodtryck
* Torr hud med klåda
* Sveda när du kissar
* Muntorrhet

Då är det troligt att ni har drabbats av en lättare uttorkning. Vid värre fall verkar dessa symtom:

* Rastlöshet och förvirring
* Varm, rödflammig och torr hud
* Huvudvärk, yrsel, illamående
* Hög kroppstemperatur
* Dunkande puls.

Tänk er vad en kväll med amfetamin och stora mängder alkohol kan göra för er, drick glöm inte vattnet dagen efter (stora mängder, tillsammans med fett- och saltrik mat eller tilltugg- chips och kebabpizza?), men glöm inte heller att dricka vatten under tiden ni festar. Då blir ni ju av med det förbannade smackandet också .

ps. att känna sig törstig är dumt nog inte alltid en självklarhet under uttorkning.

Läs gärna mer.
Citera
2007-01-02, 12:47
Medlem
miness avatar
Citat:
pröva som sagt att vara vaken 24 timmar utan droger och se hur du känner dig - deppig, grå, dålig i magen, kall, allt känns hopplöst osv.

går man och lägger sig är man återställd
nej, man blir fan inte deppig av att vara vaken 24 timmar. snarare så blir man glad och rolig (dock trött) då sömnbristen fungerar som en slags svag berusning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in