2023-09-10, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Och sedan komma hem och få frågan: Älskling? Hur gick det på jobbet idag?

Inget märkvärdig, sparade bara lite ström åt sossarna, så vi stängde av Lasse Berghagen livsuppehållande maskiner. :-)
Citera
2023-09-10, 02:54
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tvivlar starkt på att han gjorde det när han nästan var 60.

Kände en tjej som jobbade bakom kulisserna på programmet ett par år runt 1998-2000, hennes berättelse. Det var rätt många som tog, skall sägas. Men LB lär ha gjort det inför många shower. Men who cares, han är människa precis so oss övriga, no big deal.
Citera
2023-09-10, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Klirr i kassan hos många nu som har hans gamla plattor.
ja, dar missade jag stort, tankte alldrig sa langt som att kopa pa mig Lasses plattor....

...har en Tore Skogman singel dock
Citera
2023-09-10, 03:48
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
ja, dar missade jag stort, tankte alldrig sa langt som att kopa pa mig Lasses plattor....

...har en Tore Skogman singel dock

Nu snackar vi högkultur. "En liten knapp här upp i skallen" handlar väl ganska uppenbart om när Karl XII blev skjuten vid Fredrikstens fästning.
Citera
2023-09-10, 04:05
Medlem
Under mina studie ar pa 80talet jobbade jag lite helgjobb pa hotell st:jorgen i malmo.
dar hade Lasse och Barbro gemensam staende svit i hotellet for de var ofta i staden och showade. dock verkade de alldrig vara dar tillsammans,
jag var i sviten en gang nar Barbro bodde dar, hon hade gjort det hemtrevligt med en hel del familje foton uppstalda har o dar, hon verkade trevlig.
Citera
2023-09-10, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Under mina studie ar pa 80talet jobbade jag lite helgjobb pa hotell st:jorgen i malmo.
dar hade Lasse och Barbro gemensam staende svit i hotellet for de var ofta i staden och showade. dock verkade de alldrig vara dar tillsammans,
jag var i sviten en gang nar Barbro bodde dar, hon hade gjort det hemtrevligt med en hel del familje foton uppstalda har o dar, hon verkade trevlig.
Jaha... hon var ju söt.
Citera
2023-09-10, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jaha... hon var ju söt.
ja jo jag vet, det ar en Lasse Berghagen skvaller trad och jag la fokus pa Barbro..
Citera
2023-09-10, 04:19
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Vår käre Berghag drog i sig ansenliga mängder cola, detta var något han gjorde bakom kulisserna, det var så den fnukade i skarven mellan nittiotal och tvåtusental. Det här var även en tid då de flesta inte brydde sig, om någon drog en lina eller rökte en fet joint. Det hörde till de åren, många älskade det, for sure.
Jag har alltid trott att det var tjacket han var på, den hakföringen tar man inte misste på.
Citera
2023-09-10, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Jag vet av egen erfarenhet när min pappa inte vaknade efter en massiv hjärnblödning att att detta är läkaren som alltid tar det beslutet. Inte familjen.

Fast det är skillnad på hjärnblödning och det som Lasse Berghagen har råkat ut för. En massiv hjärnblödning är värre, för då kan man vara hjärndöd, och då finns det ingen hjälp att få.
Citera
2023-09-10, 06:31
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Var din polare 78 år?

Nej men 60+. Åldern var inte själva poängen med mitt inlägg.
Citera
2023-09-10, 07:04
Medlem
78 år. Legendar. Allt tar slut ..---...---
Citera
2023-09-10, 07:17
Medlem
78 år är ingen ålder idag. Lasse har väl skött sig någorlunda under årens lopp, inga större problem med droger eller alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in