2023-09-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag träffade honom om pratade i ca 10 min. Väldigt trevlig människa, kändes faktiskt äkta vänlig.
Har också träffat honom en gång, på ett kafe, han kändes otroligt trevlig. Man är lite avis att man själv saknar den höga nivån av naturlig charm.
Citera
2023-09-09, 20:13
Medlem
pojkpingiss avatar
Vår käre Berghag drog i sig ansenliga mängder cola, detta var något han gjorde bakom kulisserna, det var så den fnukade i skarven mellan nittiotal och tvåtusental. Det här var även en tid då de flesta inte brydde sig, om någon drog en lina eller rökte en fet joint. Det hörde till de åren, många älskade det, for sure.
Citera
2023-09-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Tyvärr så verkar det som om Berghagen är avliden. Familjen vill nog bara sörja ifred innan de ska tackla media
Det tror jag inte. Familjen gick ju ut redan igår och förberedde Sverige på att en död kan vara mycket nära. Det var starkt och modigt gjort. De har redan satt massmedia i rullning så att de kan göra ett eventuellt dödsfall så hedervärt som möjligt av en av de stora artisterna.
Citera
2023-09-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Vår käre Berghag drog i sig ansenliga mängder cola, detta var något han gjorde bakom kulisserna, det var så den fnukade i skarven mellan nittiotal och tvåtusental. Det här var även en tid då de flesta inte brydde sig, om någon drog en lina eller rökte en fet joint. Det hörde till de åren, många älskade det, for sure.
Bevis?
Citera
2023-09-09, 21:01
Medlem
I programmet allsång på Skansen sjöngs ”Stockholm i mitt hjärta” som kan ses som en signaturmelodi för allsång på Skansen.
Men även vinjetten till Lotta på Liseberg (vi sätter färg på Liseberg) är skriven av Lasse Berghagen.

Lite kul också att Berghagen skrivit två låtar tillsammans med ABBA Benny som båda tycks gillat ABBA Frida.
”Hej clown” heter låten som Jan Malmsjö sjung i melodifestivalen 1969. Men även låten ”sagan om lilla Sofi” skrev dom ihop. Den sistnämnda spelades in av Hepstars där Benny Andersson var med.

Båda är lyssningsbara om man är ett uns intresserad av gammal svensk populärmusik
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-09-09 kl. 21:20.
Citera
2023-09-09, 21:10
Medlem
SnurreSnorremans avatar
"Stockholm i mitt hjärta" kan vi delvis tacka Ulf Adelsohn för. Denne ville nämligen ha en nyskriven låt om Stockholm inför sin period som landshövding under 90-talet, och Lasse åtog sig att fixa det hela.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockh...tt_hj%C3%A4rta
Citera
2023-09-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Well, han har varit överviktig hela sitt liv. You do the math.

Det har han väl inte varit?
Citera
2023-09-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
I programmet allsång på Skansen sjöngs ”Stockholm i mitt hjärta” som kan ses som en signaturmelodi för allsång på Skansen.
Men även vinjetten till Lotta på Liseberg (vi sätter färg på Liseberg) är skriven av Lasse Berghagen.

Lite kul också att Berghagen skrivit två låtar tillsammans med ABBA Benny som båda tycks gillat ABBA Frida.
”Hej clown” heter låten som Jan Malmsjö sjung i melodifestivalen 1969. Men även låten ”sagan om lilla Sofie” skrev dom ihop. Den sistnämnda spelades in av Hepstars där Benny Andersson var med.

Båda låtarna är klart lyssningsbara om man är intresserad av gammal svensk populärmusik.

Kräks på "Stockholm i mitt hjärta". Därför har jag aldrig klarat av att lyssna på Allsång på Skansen. Och det är därför som jag aldrig har gillat Berghagen.
Citera
2023-09-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

”Hej clown” heter låten som Jan Malmsjö sjung i melodifestivalen 1969. Men även låten ”sagan om lilla Sofi” skrev dom ihop. Den sistnämnda spelades in av Hepstars där Benny Andersson var med.

Båda är lyssningsbara om man är ett uns intresserad av gammal svensk populärmusik
Fråga vem som år intresserad idag ? Nu gäller väl bara rip-rap-hip-hop-o fia med knuff.. TACK för ett bra inlägg!!
Citera
2023-09-09, 21:30
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Klirr i kassan hos många nu som har hans gamla plattor.

Nja, inte direkt. Typisk sån artist som många har plattor med och som liksom haft sin tid. Inga plattor som kommer gå för tusentals kronor över en natt
Citera
2023-09-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis

Tvivlar starkt på att han gjorde det när han nästan var 60.
Citera
2023-09-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Fråga vem som år intresserad idag ? Nu gäller väl bara rip-rap-hip-hop-o fia med knuff.. TACK för ett bra inlägg!!

Apropå Clowner så skrev Lasse även låten ”Han är väldigt lik oss andra” som Eva Rydberg sedan sjöng.
Han har alltså gjort betydligt mer än ”Stockholm i mitt hjärta”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in