2006-12-30, 10:28
Medlem
ariers avatar
Men vafan era små pussys!

Står det i rubriken om dödsstraff är rätt eller fel eller sår det om det var rätt eller fel om saddam hängdes?

Kanske ska ta och diskutera sadam och inte hurvida det är rätt eller fel!

Caine777 Anser du att det är tvivelaktigt det sadam har gjort mot sitt folk? Är han oskyldig. Eller vad vill du komma till?
Citera
2006-12-30, 10:29
Medlem
Takiidas avatar
Saddam hängd rätt eller fel ?

Fel.
Citera
2006-12-30, 10:29
Medlem
Helt jävla rätt, en muslimsk terrorist mindre och förhoppningsvis inte den sista!
Citera
2006-12-30, 10:30
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier

Står det i rubriken om dödsstraff är rätt eller fel eller sår det om det var rätt eller fel om saddam hängdes?

Borde det finnas undantag menar du ?
Citera
2006-12-30, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Helt jävla rätt, en muslimsk terrorist mindre och förhoppningsvis inte den sista!

Saddam drack whiskey, tillhörde det antireligiösa Baathpartiet och utnyttjade religiösa myter och legender han inte trodde på själv för att kontrollera massorna. På vilket sätt var han muslimsk? T.o.m Al Qaida är medvetna om att Saddam var så långt ifrån en muslim det går att komma i mellanöstern. Han omgav sig ju dessutom med kristna och behandlade dessa bättre än vad han behandlade shiamuslimer. Under Saddam levde den kristna minoriteten i större trygghet än vad den shiamuslimska majoriteten gjorde. Förstår inte vad folk hade emot denna man egentligen.
Citera
2006-12-30, 10:36
Bannlyst
Att man bidrar till att han ses som martyr kan ses som fel för det gör jihadnazisterna bara mer kåta
Citera
2006-12-30, 10:40
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Borde det finnas undantag menar du ?

Fel man att fråga. Då jag tycker dödsstraff är ett bra straff. Dock är det fel så som det går till i USA där det kan ta 20 år och kostar aldeles för mycket pengar!

Men i kina och liknande ställen. Där går det rätt till. Ang Saddam så tycker jag att han kom för lindrig undan. Och det gör tyvärr de flesta som blivit tilldömda dödsstraff. Såg en dokumentär om du det fungerade på guantanamobasen. Det är straff det! Aldrig sova mer är 2 timmar per gång. Aldrig på samma ställe. Ingen toalett osv osv fullständigt vidrigt. Tänk att få tillbringa hela sitt liv på ett sådant ställe. Det skule till och med få Charles Manson att tänka 2 gånger innan han skulle skjuta sin fru i sängen med hennes älskare!
Citera
2006-12-30, 10:41
Medlem
järnfotens avatar
Fel, av två orsaker.

Jag anser att verkställandet av ett dödsstraff är att sjunka till samma nivå som den man dömer. Det är inget som hör hemma i en modern värld.

Dessutom tror jag USA råkar än värre ut nu när irakierna som anser sig vara illa behandlade vänder sig mot nästa måltavla.
Citera
2006-12-30, 10:44
Medlem
Fel. Han borde ha fått leva som ett levande exempel på arabers feghet, för vilka andra "statsmän" skulle ens komma på tanken att gömma sig i en grop i marken?
Citera
2006-12-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av järnfoten
Fel, av två orsaker.

Jag anser att verkställandet av ett dödsstraff är att sjunka till samma nivå som den man dömer. Det är inget som hör hemma i en modern värld.

Dessutom tror jag USA råkar än värre ut nu när irakierna som anser sig vara illa behandlade vänder sig mot nästa måltavla.

Kan bara hålla med. Man dömmer en människa till döden, för att den människan har dömt andra till döden. Man är inte ett dugg bättre än tyrannen själv om man gör så.
Citera
2006-12-30, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blight
Kan i alla fall trösta mig med att många iranier än idag lider av sviterna efter giftgasen som användes under Iran-Irakkriget. Saddams arv kommer leva vidare.

Du tycker alla hans offer förtjänar det?
Citera
2006-12-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blight
Är uppriktigt ledsen för att Saddam avrättades. Han var den ende, förutom Israel, som på allvar stod upp emot de snedögda och snipnästa azerijävlarna.

Kan i alla fall trösta mig med att många iranier än idag lider av sviterna efter giftgasen som användes under Iran-Irakkriget. Saddams arv kommer leva vidare.

Du borde också hängas, för är man så trångsynt att man unnar folk deras smärta som en diktator har gett dom då har man inte alla getter i hagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in