2008-12-17, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Ja för lillebrorsor är ju alltid en källa till sanning...

jag har väl förfan både träffat olle både innan och efter detta? jag har vart uppe och bott hos honom på långholmen under ett flertal stockholmsbesök. Folk snackar en massa skit. Dessa metoder är helt lagliga inom polisen i tex USA (brottsprovokation), och är väldigt effektivt.

Tycker det är rent av larvigt att folk utan riktigt kunskap sitter och hänger ut någon man inte känner på det här sättet, har du en aning om hur jobbig tiden olle satt i häkte var för hans föräldrar och syskon?
Citera
2008-12-17, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Fram med det då...annars är din info onödig!

han agerade på order av bla Karin Göthblad, utsatt för ett klassiskt fall av uthänging där cheferna drar öronen åt sig när det börjar osa katt.
Citera
2008-12-17, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bennybultsax
Jag är bästa polare med olles nästan 20 år yngre lillebror, så jag vet det mesta om vad som är sant o vad som är ren dynga.

Du kan väl bara veta det som Olle sagt till sin bror ?
Citera
2008-12-17, 19:19
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren

Hahahaha ja och Olle är ju en man som är känd för att hålla sig till sanningen
Citera
2008-12-18, 09:18
Medlem
Spännande reklam för hans bok Hanteraren.

http://www.youtube.com/watch?v=1GfptZQ_fcs

http://www.youtube.com/watch?v=2M8Rl...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9Z6RQ...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GwiBy...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RYDht...eature=related
Citera
2008-12-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Hahahaha ja och Olle är ju en man som är känd för att hålla sig till sanningen

Han kanske ska avslöja allt och bidra till att informatörerna avslöjas.
Citera
2008-12-18, 14:34
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
han agerade på order av bla Karin Göthblad, utsatt för ett klassiskt fall av uthänging där cheferna drar öronen åt sig när det börjar osa katt.
Men det är väl mer eller mindre vad alla redan fattar, att Leffe J och Carin G har fler smutsiga fingrar i denna soppa än vad de vill påskina. Har väl dock svårt att tro att Göthblad givit Liljegren några direkta ordrar utan genom/via Jennerqvist.

Du har inget mer smaskigt??
Citera
2008-12-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren

nä, jag har träffat olle efter att han blev frikänd
Citera
2008-12-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Men det är väl mer eller mindre vad alla redan fattar, att Leffe J och Carin G har fler smutsiga fingrar i denna soppa än vad de vill påskina. Har väl dock svårt att tro att Göthblad givit Liljegren några direkta ordrar utan genom/via Jennerqvist.

Du har inget mer smaskigt??

jag har ingen lust att berätta vad jag vet på ett ställe som detta, ville bara klargöra med mitt första inlägg att det är mycket som skrivs om honom här och på andra platser som inte stämmer. Det är en bra kille, jävligt trevlig och beviserligen en duktig polis.
Citera
2008-12-18, 21:57
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
jag har väl förfan både träffat olle både innan och efter detta? jag har vart uppe och bott hos honom på långholmen under ett flertal stockholmsbesök. Folk snackar en massa skit. Dessa metoder är helt lagliga inom polisen i tex USA (brottsprovokation), och är väldigt effektivt.

Tycker det är rent av larvigt att folk utan riktigt kunskap sitter och hänger ut någon man inte känner på det här sättet, har du en aning om hur jobbig tiden olle satt i häkte var för hans föräldrar och syskon?

För mig är, och förblir, Olle ett jävla as. Korrupta poliser är det värsta som finns, långt mycket värre än "vanliga" kriminella. De sabbar förtroendet för rättsväsendet totalt. Du, som är så himla duktig kan väl för övrigt förklara på vilket sätt som brottsprovokation är så fruktansvärt effektivt. De undersökningar jag läst i ämnet visar att brottsprovokation, bortsett från att det öppnar upp för enorma möjligheter till missbruk av makt vilket inte kan tolereras i ett samhälle som gör anspråk på att vara demokratiskt, är ganska värdelöst. Effektivt om man vill sätta ditt sketna hantlangare. Värdelöst om man vill sätta dit de stora kanonerna.

Citat:
jag har ingen lust att berätta vad jag vet på ett ställe som detta, ville bara klargöra med mitt första inlägg att det är mycket som skrivs om honom här och på andra platser som inte stämmer. Det är en bra kille, jävligt trevlig och beviserligen en duktig polis.

Beviserligen? Eh. Okej, tror jag fattar vad du menar. Då undrar jag på vilket sätt man bevisligen är en duktig polis om man döms för tjänstefel? För mig är det faktiskt ett bevis för raka motsatsen.
Citera
2008-12-18, 22:26
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Varför öppnade du kakhålet från början då om du inte vill berätta något som ingen annan känner till
Citera
2008-12-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
För mig är, och förblir, Olle ett jävla as. Korrupta poliser är det värsta som finns, långt mycket värre än "vanliga" kriminella. De sabbar förtroendet för rättsväsendet totalt. Du, som är så himla duktig kan väl för övrigt förklara på vilket sätt som brottsprovokation är så fruktansvärt effektivt. De undersökningar jag läst i ämnet visar att brottsprovokation, bortsett från att det öppnar upp för enorma möjligheter till missbruk av makt vilket inte kan tolereras i ett samhälle som gör anspråk på att vara demokratiskt, är ganska värdelöst. Effektivt om man vill sätta ditt sketna hantlangare. Värdelöst om man vill sätta dit de stora kanonerna.

Beviserligen? Eh. Okej, tror jag fattar vad du menar. Då undrar jag på vilket sätt man bevisligen är en duktig polis om man döms för tjänstefel? För mig är det faktiskt ett bevis för raka motsatsen.

han uträttade mer för det här landets säkerhet under sin korta karriär än vad de flesta poliser gör under ett liv. Han blev dessutom erbjuden att arbeta kvar hos polisen, något han avstod då han ansåg sig både sviken och sitt rykte som polis förstört. Med den roll han hade och på det sätt han BLEV TILLSAGD att göra sitt jobb är ju det å andra sidan ganska självklart.

Sen att dom som verkligen bestämmer inte vågar stå för det, visar ju på hur rutten vår poliskår är. läs hanteraren av dick sundevall så får du nog en ganska klar bild av att det inte direkt var någon one man show det handlade om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in