Citat:
Ursprungligen postat av bennybultsax
jag har väl förfan både träffat olle både innan och efter detta? jag har vart uppe och bott hos honom på långholmen under ett flertal stockholmsbesök. Folk snackar en massa skit. Dessa metoder är helt lagliga inom polisen i tex USA (brottsprovokation), och är väldigt effektivt.
Tycker det är rent av larvigt att folk utan riktigt kunskap sitter och hänger ut någon man inte känner på det här sättet, har du en aning om hur jobbig tiden olle satt i häkte var för hans föräldrar och syskon?
För mig är, och förblir, Olle ett jävla as. Korrupta poliser är det värsta som finns, långt mycket värre än "vanliga" kriminella. De sabbar förtroendet för rättsväsendet totalt. Du, som är så himla duktig kan väl för övrigt förklara på vilket sätt som brottsprovokation är så fruktansvärt effektivt. De undersökningar jag läst i ämnet visar att brottsprovokation, bortsett från att det öppnar upp för enorma möjligheter till missbruk av makt vilket inte kan tolereras i ett samhälle som gör anspråk på att vara demokratiskt, är ganska värdelöst. Effektivt om man vill sätta ditt sketna hantlangare. Värdelöst om man vill sätta dit de stora kanonerna.
Citat:
Ursprungligen postat av bennybultsax
jag har ingen lust att berätta vad jag vet på ett ställe som detta, ville bara klargöra med mitt första inlägg att det är mycket som skrivs om honom här och på andra platser som inte stämmer. Det är en bra kille, jävligt trevlig och beviserligen en duktig polis.
Beviserligen? Eh. Okej, tror jag fattar vad du menar. Då undrar jag på vilket sätt man bevisligen är en duktig polis om man döms för tjänstefel? För mig är det faktiskt ett bevis för raka motsatsen.