2008-02-28, 14:04
Medlem
Det är väl bara för nån kriminell o lägga ett högre pris så har dem ju en källa inom polisen... nä såna där säljer sin själ till högst bjudande
Citera
2008-09-30, 14:23
Bannlyst
Läs Hanteraren!

Köpte boken igår och betada av närmare 200 sidor, det går inte lägga av när ni väl har börjat.

Tråkigt att Olle blev den som de offrade, när det i själva verket borde vara Dan Andersson och Leif Jennerqvist, men den som kör det fulaste spelet är vår allas Carin Götblad.

Ska bli kul och se ifall dessa tre åtalas nu när all skit kommer fram.
Citera
2008-09-30, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hot chica
Olle Liljegren är inget annat än en gangster med bricka. Vad gör honom bättre än de andra kriminella? Har man råd med lyxbilar till sig och köpa sommarstuga åt chefen på en polislön? För det är det han har gjort.. Bara för att han har bricka så ska han väll inte få kunna göra hur som helst? Leva lyxliv osv.. Kanske burade han in en del, men det var nog bara för att upprätthålla statistiken och kanske ta bort konkurenter till honom.. Nä, sånna vill man inte ha.

Och hur ska du infiltrera den undre världen med fjollpoliser från bögparaden ahde du tänkt dig då? Och dessutom är det ingen som vet om Olle är belånad upp till taknocken som alla andra. Jag har hellre en Olle som lever i gråzonen men ändå sätter in grovt kriminella typer på lång tid, än fjollsnutar som står och vaktar fikusars perverterade beteende på pridefestivalen.
Citera
2008-10-01, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Köpte boken igår och betada av närmare 200 sidor, det går inte lägga av när ni väl har börjat.

Tråkigt att Olle blev den som de offrade, när det i själva verket borde vara Dan Andersson och Leif Jennerqvist, men den som kör det fulaste spelet är vår allas Carin Götblad.

Ska bli kul och se ifall dessa tre åtalas nu när all skit kommer fram.

Äsch Olle är och förblir en kriminell jävel. Att han inte skakar galler efter att oskyldiga blivit dömda är obegripligt. Det enda det kan handla om är att han fortfarande har vänner inom poliskåren som skyddar honom.
Citera
2008-10-06, 09:46
Medlem
Olle har gjort ett mycket bra arbete, alla ska väl vara glada att kriminella och annat slödder åker in på långa straff. Skyldiga eller inte.
Citera
2008-11-10, 22:46
Bannlyst
Må vara att Olle fick bort en del patrask från gatorna men man kan inte acceptera vilka metoder som helst. Även Leif Jennerqvist borde avskedas med omeddelbar verkan, han är en lismande smilfink som utnyttjar sin position i egen vinning. Mycket dåligt myndighetsutövande skulle jag vilja påstå.

Olle stod för vad han gjort och är en skitstövel, men Leif Jennerqvist är en liten feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort/gör, en värsta sortens lismande smilfink som gömmer sej bakom sin titel.

Att Leif även är obegåvad på gränsen till korkad gör inte saken bättre, fråga hans före detta fru så får ni höra att hans indianer rymt från kåtan för ganska länge sedan (om dom ens funnits där från början).

Hoppas Olle skärper sej och ordnar upp sitt liv samt spöar upp Leif för vad Leif gjort (Leif är skitskraj för Olle).
Citera
2008-11-19, 15:18
Medlem
VanNostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Må vara att Olle fick bort en del patrask från gatorna men man kan inte acceptera vilka metoder som helst. Även Leif Jennerqvist borde avskedas med omeddelbar verkan, han är en lismande smilfink som utnyttjar sin position i egen vinning. Mycket dåligt myndighetsutövande skulle jag vilja påstå.

Olle stod för vad han gjort och är en skitstövel, men Leif Jennerqvist är en liten feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort/gör, en värsta sortens lismande smilfink som gömmer sej bakom sin titel.

Nja gjorde han det egentligen? Om man skall tro det man läser i Wierups "Infiltratören" så sålde han ut sin partner in crime Max för att skydda sig själv när det väl gick till rättegång. Kanske en naturlig reaktion men inte särskilt rakryggat. Tvärtom.
Citera
2008-12-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
Alltså jag blir inte klok på denna Olle, tydligen den yngsta kommissarien igenom tiderna. Ska ha satt fast mer rövare än någon annan. Gör cometkarriär inom polisen.

Verkar stöta sig med "mångfaldaren" Göthblad och helt plötsligt är han ute i kylan.

Personligen ser jag honom som en hjälte, han gjorde vad som krävdes för att få fast de största rövarna och han gjorde det bra...

Vad hände egentligen, vad gör han idag?

Någon som vet mer om Olle

Jag är bästa polare med olles nästan 20 år yngre lillebror, så jag vet det mesta om vad som är sant o vad som är ren dynga.
Citera
2008-12-15, 18:33
Bannlyst
Vilken säsong/avsnitt av insider är han med i?
Citera
2008-12-16, 00:44
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennybultsax
Jag är bästa polare med olles nästan 20 år yngre lillebror, så jag vet det mesta om vad som är sant o vad som är ren dynga.
Ja för lillebrorsor är ju alltid en källa till sanning...
Citera
2008-12-16, 02:23
Medlem
Leif Jennekvist förflyttades från chef för Länskriminalen till polismästare i Söderort. Är väl lite som ena dagen sitta i Sovjets Politbyrå och andra dagen i Läger 118 i Kolyma, bortre Sibirien.

Och allt var väl i princip öppet för PK-drottningen Carin Götblad som Rikspolischef, men istället sattes Bengt Svenson (who?) på den stolen.

"Huruvida det faktum att Carin Götblad står under JK:s lupp för eventuell inblandning i en tvivelaktig narkotikaaffär på Gotland med en kriminell polisinfiltratör har spelat in, ville justitieministern inte säga" till Aftonhoran.

Det är ungefär det "straff" man kan få på den nivån, ett stopp i karriären helt enkelt.

För övrigt anser jag att man bör införa brottsprovokation i Sverige. Olle är en hjälte.
Citera
2008-12-16, 02:29
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennybultsax
Fram med det då...annars är din info onödig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in