Flashback bygger pepparkakshus!
2006-12-28, 15:05
Medlem
CGGHs avatar
Alltså jag blir inte klok på denna Olle, tydligen den yngsta kommissarien igenom tiderna. Ska ha satt fast mer rövare än någon annan. Gör cometkarriär inom polisen.

Verkar stöta sig med "mångfaldaren" Göthblad och helt plötsligt är han ute i kylan.

Personligen ser jag honom som en hjälte, han gjorde vad som krävdes för att få fast de största rövarna och han gjorde det bra...

Vad hände egentligen, vad gör han idag?

Någon som vet mer om Olle
Citera
2006-12-29, 09:56
Medlem
Så här

Han är lång. Stor som ett hus. Har backslick. Jag skulle inte vilja gripas av den mannen...

Hans metoder i polisen var väl lite okonventionella, i gråzonen mellan brottsporovokation och bevisprovokation. Drevs av att få bort vapen från gatorna och köpte i bland bort dem. Oftast med polisledningens goda minne... Sannolikt blev det väl lite för mycket att hantera för cheferna och för att göra sig av med honom anklagades han för en rad brott, bland annat vapenbrott o dyl. Han dömdes till fyra år i Tingsrätten, friades i hovrätten och dömdes sedermera i HD för tjänstefe och vapenbrott.

Han arbetade bland annat med s.k. källdrivning, dvs informatörer och infiltratörer i den undre världen.
Citera
2006-12-29, 10:38
Medlem
CGGHs avatar
Fan vilken snubbe alltså. Jag såg honom på Insider på tv3. Bakåtslick ocg breda axlar, tom Aschberg backade ju får Olle.

Det är såna snutar vi ska ha som tar tag i buset. Det är tack vare såna som Olle trots allt en del busar åker in.

Men får Carin Götbladh bestämma så ska väl alla poliser vara småflickor och Iranier.

Om du läser detta Olle, du är kungen
Citera
2006-12-29, 10:43
Medlem
Bråkmakarns avatar
Nån som har nåt reportage för läsning så jag kan sätta mig in i vem det är?
Citera
2006-12-29, 10:51
Medlem
CGGHs avatar
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=
Citera
2006-12-29, 10:53
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Nån som har nåt reportage för läsning så jag kan sätta mig in i vem det är?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...0&lpos=extra_0

Är såna här poliser som behövs och inte massa fjollor som prioriterar vara med i bögparaden i polisuniform..
Citera
2006-12-29, 12:33
Medlem
TeamAAs avatar
Mer Poliser som Olle!

Han blev knullad av ledningen....

O vi kanske kan rekrytera Vic Mackey från The Shield också;-)
Citera
2006-12-29, 13:41
Medlem
#Alltså jag blir inte klok på denna Olle, tydligen den yngsta kommissarien igenom tiderna. Ska ha satt fast mer rövare än någon annan.#

det är ju inga rövare han har kört i väg, det är konkurenter till hans egen verksamhet..

#Verkar stöta sig med "mångfaldaren" Göthblad och helt plötsligt är han ute i kylan.
#
han blev ju ertappad för både det ena och andra lite mer än vad kår andan klarade av att sopa under mattan,,
#Det är såna snutar vi ska ha som tar tag i buset. Det är tack vare såna som Olle trots allt en del busar åker in.
#
du tycker inte att det är konstigt att han ser ut som buset och talar som buset,,,,hur säjer man i usa han ser ut som en anka talar som en anka det är ganska troligt att det är en anka då eller

#Han arbetade bland annat med s.k. källdrivning, dvs informatörer och infiltratörer i den undre världen.#

han trivdes väl ovanligt bra i den rollen undrar varför
#Alltså jag blir inte klok på denna Olle, tydligen den yngsta kommissarien igenom tiderna. Ska ha satt fast mer rövare än någon annan. Gör cometkarriär inom polisen.
#

stattistiskt sätt så ställer det flera frågor än det ger svar ,,
Citera
2006-12-29, 13:47
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...0&lpos=extra_0

Är såna här poliser som behövs och inte massa fjollor som prioriterar vara med i bögparaden i polisuniform..

Behövs väl alla sorter...
Inte bra med en massa HE-man gubbar heller med en enda fungerande hjärncell.
Träffade själv på en sådan Neanderthalare i Södertälje som var otrevlig.
Jag har respekt för polisen och hjälpte till på alla sätt, men fick en känsla av att denne man, lika gärna kunnat vara vilken värdetransportrånare eller dörrslusk som helst.
Finns en hel del i den kåren som borde lyftas ut...
Citera
2006-12-29, 16:02
Medlem
CGGHs avatar
Du har rätt kåren ska inte bestå av He-man gubbar med en cell. Det ska vara smarta He-man gubbar
Citera
2006-12-30, 00:06
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
Du har rätt kåren ska inte bestå av He-man gubbar med en cell. Det ska vara smarta He-man gubbar
Exakt ska ju vara poliser som kan göra egna prioriteringar om vad som är vettigt och inte att lägga ner arbetstid på.
Och kan inte tro den polis som sköter soputredningar och förhör cyklister utan cykellysen kan känna att han gör nåt meningsfullt..
Citera
2006-12-30, 00:29
Bannlyst
Därför Blev Olle Liljegren Yngste Kommissarien

Hans chef desperadon Leif Jennekvist ville ha bostad i stan & inte Runkeby. Olle kände en kvinnlig fastighetsägare - som bl a har hus på Vanadisvägen - kan vara där LJ bor - jag vet dock inte vad hon heter. Olle fixade lägenhet till LJ & blev yngste kommissarien.

Jag hade skilt mig & var helt desperat för att få tak över huvudet. Citat LJ - skall vi ha desperata poliser? Nej anser jag - ja anser Polisen - LJ jobbar kvar.

Olle lurade skjortan av ett allmänyttigt bostadsföretag & anlitade svartarbetskraft. Han underlät dessutom lagstadgad protokollföring.

Är det Olle som är överlöparen som gått in i porrbranschen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in