Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Jo men Cannabis kan även förvärra symptomen och jag har läst om brukare som inte ens hade RLS innan dom börja med Cannabis.
Värt att tänka på iallafall även om jag vet att den fungerar som medicin emot RLS för många (eller så är den anledningen att dom fick det från första början).
Det är roligt för det där skulle kunna appliceras på mig. Jag upplevde inte min RLS som så påträngande som innan jag började röka regelbundet.
Jag vet att jag har haft RLS länge, när jag tänker efter men det var först för kanske ett halvår sedan jag började störas ordentligt av det och därför uppsöka läkare. Då jag har lite andra outredda neurologiska oklarheter tog de mig på stort allvar och troligtvis om några veckor får jag börja på min första symptombehandling.
Jag kan vittna om att cannabis -under ruset - gör ryckningarna, sockerdrickskänslan, myrkrypet och den medföljande starka känslan av ångest och rastlöshet (kombinerat med extrem trötthet i resten av kroppen förutom i vader och anklar) värre. Men cannabisen har inte förvärrat hur jag upplever min RLS i nyktert tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av tunin
Fick diagnosen RLS för några månader sedan, och fick först madopark, får idag adartrel.. funkar sisådär.... skulle helst av allt få tramadol då jag vet att det funkar finfint
min fråga är då, vad kan jag säga så jag får det utskrivet istället för att prova en massa dopaminagonister?
Jag har lite samma fråga!
Det är ju allmänt känt att restless legs syndrome kan behandlas med läkemedel som antingen ökar dopaminproduktionen/upptagningen eller som liknar dopamin och därav höjer den halten i hjärnan.
Detta är ju t.ex vad som händer då du intar tjack - och ja, mina ben blir lugna, mjuka behagliga och soffliggare av tjack.
Jag upplever ett lugnt välmående i benen som ingen av mina vänner kan känna igen sig i från ett tjackrus.
Jag vet att jag troligtvis inte kommer få den medicinering jag vill ha för min RLS direkt. Troligtvis kommer jag få prova mer eller mindre verkningslösa behandlingar innan jag får det jag själv på egen hand medicinerat både sinne och kropp med senaste tiden - tramadol.
För mig att det de som hjälper mig absolut mest i kampen mot RLS men även min överhängande brist på livslust.
Hur tycker ni att jag ska göra för att förkorta vägen till "
medicinen för mig" utan att läkaren misstänker ngt? Att förklara vad man testat hit och dit för en svensk läkare som kan se att du inte haft några av dessa läkemedel utskrivna är det säkraste sättet att
INTE få medicinen du efterfrågar. Så hur gör jag?