2008-04-29, 20:51
Medlem
Klonazepam då

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19741101000053&DocTypeID =6

Lämplig dos 0,5-1,5 mg till kvällen.

Ev 0,5 vid aftonens böjan + 1,5 strax före sängtid.

Men det kan räcka med 0,5 vid sängdags.

Du borde inte ha så mkt ångest.

Det går att låna böcker på biblioteet med US experter som säger att det är att reka, minns inte om det var högdalen eller hagsätra jag såg den.
Kolla.

Du har ju provat allt annars.

Tyvärr så kan verkan vara måttlig oavsett dos och verkan sjunker med tiden.

http://www.revolutionhealth.com/drugs-treatments/rating/klonopin-for-restless-legs-syndrome

Klonopin hamnar rakt bakom marjuana.
Magnesium har bäst ratings.
Senast redigerad av D Roger. 2008-04-29 kl. 20:58.
Citera
2008-05-28, 22:49
Medlem
electronicsonics avatar
Rls rookie

Har varit nedstämd i typ 10 år och haft sömnproblem i typ 5, provat atarax, propavan, stillnoct, zopiklone, stesolid och reagerar löjligt lite på dessa,

Sertralin och mirtazapin, mkt liten effekt.

Även när jag tagit 10 stesolid 5mg uteblir ruset... Provar nu sifrol för att jag tror allt kommer från rls... jag kan inte sitta still och sparkar mej själv till sömns.

Har någon gång provat dexofen och tycker nog att det är enda gången jag riktigt kunna slappna av, någonsin.

Vad tror ni kan tramadol vara min drug of choice?
Citera
2008-07-31, 02:02
Medlem
Ej beställningsvara

Äter Adartrel mot RLS, funkar bra. Mina tabletter tog slut, och eftersom jag har recept så gick jag dagen efter för att hämta ut dom. Då säger hon att dom inte längre är någon beställningsvara!
Så här sitter jag med myrkrypningar, och vet inte vad det finns för "alternativ". Har ätit sifrol och neurontin. Dessa slutade hjälpa pga svårare RLS.
Så nu behöver jag tips och råd!

Tack på förhand!
Jag vet att ni alltid kommer på nåt!
Citera
2008-07-31, 02:15
Medlem
Jag har fått en ep-medicin som heter Madopark Quick Mite som jag tycker fungerar, jag har haft RLS sen jag var liten, men då sa man ju växtvärk. Sen har jag ju andra kroppsliga problem, dom tror det är antingen fibro eller reumatiskt, så jag har ätit Somadril i alla år, men dom har ju försvunnit nu, så jag fick dom här utskrivna mor RLS och jag tycker att dom fungerar.
Citera
2008-07-31, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag har fått en ep-medicin som heter Madopark Quick Mite som jag tycker fungerar, jag har haft RLS sen jag var liten, men då sa man ju växtvärk. Sen har jag ju andra kroppsliga problem, dom tror det är antingen fibro eller reumatiskt, så jag har ätit Somadril i alla år, men dom har ju försvunnit nu, så jag fick dom här utskrivna mor RLS och jag tycker att dom fungerar.

Ja, mamma äter dom också. Men läkaren vill inte skriva ut dom till mig för att man måste minst 25 år
Citera
2008-07-31, 03:38
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

Vet du varför Somadril tagits bort? Har haft det i över 20 år för att lindra muskelkramper. (Obs: utan märkbara biverkningar!) Ingen har kunnat säga "varför".
Någon apotekspersonal sa att läkaren kan ansöka att jag får ut det som licensmedel - en annan sa att det inte gick.
Mvh
Citera
2008-08-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Vet du varför Somadril tagits bort? Har haft det i över 20 år för att lindra muskelkramper. (Obs: utan märkbara biverkningar!) Ingen har kunnat säga "varför".
Någon apotekspersonal sa att läkaren kan ansöka att jag får ut det som licensmedel - en annan sa att det inte gick.
Mvh

Japp, för att så många blivit beroende och då tycker läkemedelsverket att dom är alldeles för beroendeframkallande och att dom ger för mycket negativ biverkan

Ja, det är en sk. licensmedicin nu, läkaren ansöker om licens åt en så kan man få dom ändå, jag ska försöka att få dom, jag kan inte äta så många andra mediciner som tex. Tramadol, Citodon, Paraflex eller Norgesic, antiinflammatoriska är bara att glömma så nu får jag ren Kodein, men jag gillar det inte, jag tycker helt klart att Somadril varit dom bästa för mig.
Citera
2008-08-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirl
Ja, mamma äter dom också. Men läkaren vill inte skriva ut dom till mig för att man måste minst 25 år

Aha, fan va synd, för dom fungerar! Finns det inget liknande för dom som är yngre då?
Citera
2008-08-01, 00:45
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Japp, för att så många blivit beroende och då tycker läkemedelsverket att dom är alldeles för beroendeframkallande och att dom ger för mycket negativ biverkan

Ja, det är en sk. licensmedicin nu, läkaren ansöker om licens åt en så kan man få dom ändå, jag ska försöka att få dom, jag kan inte äta så många andra mediciner som tex. Tramadol, Citodon, Paraflex eller Norgesic, antiinflammatoriska är bara att glömma så nu får jag ren Kodein, men jag gillar det inte, jag tycker helt klart att Somadril varit dom bästa för mig.

Tack för svaret!
Ja, om dom är beroendeframkallande lär jag väl då få veta snart efter 24 år
De övriga som räknades upp är definitivt inget tänktbart för mej. Paraflex hade sina biverkningar. Ja, kom på att Tramadol väl inte är speciellt lyckat? Hör väl hemma på narkotikavarning även den? Nej, Somadril har jag inte haft några som helst problem med på dessa år. Kunnat leva relativt bra med dom. Och beroendeframkallande kan receptfria Treo också vara....
Jag tycker bara dom kunde informera lite bättre när det behövs. Just detta är en sån gång jag önskat veta mer.
Mvh
Citera
2008-08-16, 10:56
Medlem
Citat:
Aha, fan va synd, för dom fungerar! Finns det inget liknande för dom som är yngre då?

Jag vet inte. Har fått requip som tydligen ska vara samma ämne. Men har såna myrkrypningar ibland så jag får kramp i fingrarna? sedan grym ångest och kan inte sitta still, och sova är givetvis inte att tänka på.
Citera
2008-08-16, 14:40
Medlem
BesserWissers avatar
Jag har nåt som jag tror är restless legs men är ej säker. Det är så att när jag blir trött (endast då) så blir jag jävligt sprallig i benen. Typ när jag ser på en film när jag är trött, så blir det att jag måste spralla/rycka till med benet annars blir jag galen. Ibland stör det lite när jag ska somna med fast inte så mycket. Om det sprallar i höger ben så räcker det att ligga på högersidan.

Om det sprallar när jag ser på film och vill se klart filmen så brukar jag smörja in benen rikligt med Radital isbalsam (sånt man använder på hästar). Det brukar döva det ganska mycket och ibland ta bort det helt, iallafall tills filmen är klar.

Är det restless legs jag har eller vad har jag?
Citera
2008-08-26, 22:02
Medlem
Supers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Jag har nåt som jag tror är restless legs men är ej säker. Det är så att när jag blir trött (endast då) så blir jag jävligt sprallig i benen. Typ när jag ser på en film när jag är trött, så blir det att jag måste spralla/rycka till med benet annars blir jag galen. Ibland stör det lite när jag ska somna med fast inte så mycket. Om det sprallar i höger ben så räcker det att ligga på högersidan.

Om det sprallar när jag ser på film och vill se klart filmen så brukar jag smörja in benen rikligt med Radital isbalsam (sånt man använder på hästar). Det brukar döva det ganska mycket och ibland ta bort det helt, iallafall tills filmen är klar.

Är det restless legs jag har eller vad har jag?

Verkar så, sifrol eller madopark mite kan hjälpa. Se även: http://blogg.utvilad.se/2008/08/22/barn-med-oroliga-ben/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in