2006-12-29, 20:58
Medlem
Dreass avatar
Bra svar där Arne!

Arne FTW

Andreas
Citera
2006-12-29, 21:03
Medlem
Arne Perssons avatar
Det finns gränser på skitsnacket.
Citera
2006-12-29, 21:40
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Ok Axon! Nu räcker det med ditt skitsnack här om mig! Hoppas att dom inte går på dina anatomiska utläggningar som knappast håller vid hårdare prövning.
Till övriga vill jag bara säga att jag har läst anatomi längre än stackars 22 åriga Axon är gammal, har försökt förklara detta för honom men han fattar självklart inte det. Att han sedan inte i förstår mina motiveringar till att man KAN utan problem köra latsdrag bakom nacken visar ytterligare bara att han INTE förstår anatomi i grunden. Det tar år att lära sig anatomi och dom åren har knappast lilla axon.
Dom som har gått mina kurser vet lite mer om min bakgrund. Dom vet även att jag motiverar mina påståenden i detalj. Hade dom inte hållit så hade det såklart protesterats vilt bland allt fackfolk som gått mina kurser. Jag har betydligt mer än medicinlinjens anatomi bakom mig!
Efter 36 års träning som har man även den praktiska delen i kroppen och det har knappast en person som nästan precis börjat träna.

Lille Axon var knappt född när jag började hålla utbildningar inom Svenska Kroppskulturförbundet. Grattis Axon!
Nog med pajkastningen arne. Den största pajasen är du. Du babblar massa skit som du knappt vet innebörden av. Det enda du vill göra är att få folk att tappa förtroende för mig med ditt skitsnack om mig. Jag försöker upplysa dig om riskerna med dåligt utförande och du ängnar dig åt pajkastning trots att du snart går i pension. Jag trodde man blev ödmjukare ju mer kunskap man skaffade sig......Det märks att du inte har någon utbildning överhuvudtaget. Patetisk människa du är.

Dom som vill kan läsa våran lilla batalj här så slipper vi allt skitsnack:

http://gymmet.com/showthread.php?t=2526

http://gymmet.com/showthread.php?t=2515

Vem folk väljer att lita på spelar ingen större roll tycker jag. Antingen går man på fakta och kunskap eller på teorier och erfarenhet. Jag är varken domare eller bödel, jag är axon.

Sorry arne om jag missuppfattade ditt svar ang. militärpressar och supraspinatus, my bad. Trodde du såg likadant på övningarna men förstår din poäng nu och det va ej meningen att föra ut något annat.

KRAM
Citera
2006-12-29, 22:17
Medlem
fitnessman-s avatar
Kanske en semester är på sin plats snart Axon!? Över 1500st inlägg på ~4 månader. Du är som en berg o dalbana i dina svar. Var är ödmjukheten?
Du har sjunkit som en sten i mina ögon på sistone, bla. med ditt eviga tjat om din utbildning. Kom igen när du är proffesor och har många års erfarenhet, man blir ju mörkrädd när du går på ibland.

Trist o se denna friska vind förvandlas till skitlukten från ett reningsverk!
Citera
2006-12-29, 22:27
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitnessman-
Kanske en semester är på sin plats snart Axon!? Över 1500st inlägg på ~4 månader. Du är som en berg o dalbana i dina svar. Var är ödmjukheten?
Du har sjunkit som en sten i mina ögon på sistone, bla. med ditt eviga tjat om din utbildning. Kom igen när du är proffesor och har många års erfarenhet, man blir ju mörkrädd när du går på ibland.

Trist o se denna friska vind förvandlas till skitlukten från ett reningsverk!
Yeah yeah, går på lite hårt ibland kanske de vet jag men det är svårt att hejda sig när man tycker man har rätt och den andra fel Jobbar på att bli mer ödmjuk men de sker inte över en natt hehe

Puss o kram
Citera
2006-12-29, 22:29
Medlem
LillaFluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Nog med pajkastningen arne. Den största pajasen är du. Du babblar massa skit som du knappt vet innebörden av. Det enda du vill göra är att få folk att tappa förtroende för mig med ditt skitsnack om mig. Jag försöker upplysa dig om riskerna med dåligt utförande och du ängnar dig åt pajkastning trots att du snart går i pension. Jag trodde man blev ödmjukare ju mer kunskap man skaffade sig......Det märks att du inte har någon utbildning överhuvudtaget. Patetisk människa du är.

Dom som vill kan läsa våran lilla batalj här så slipper vi allt skitsnack:

http://gymmet.com/showthread.php?t=2526

http://gymmet.com/showthread.php?t=2515

Vem folk väljer att lita på spelar ingen större roll tycker jag. Antingen går man på fakta och kunskap eller på teorier och erfarenhet. Jag är varken domare eller bödel, jag är axon.

Sorry arne om jag missuppfattade ditt svar ang. militärpressar och supraspinatus, my bad. Trodde du såg likadant på övningarna men förstår din poäng nu och det va ej meningen att föra ut något annat.

KRAM

Med andra ord skall man lyssna på Arne i båda fallen efter som han besitter mer fakta och kunskap än dig sen där över har massa träning och troligtsvis teorier genom kunskapen och erfarenheten...

komiskt igentligen, många tycker ju att arne är dryg eneklspårig och en riktig besserweisser, men axon verkar slå honom ganska duktigt inom alla dessa fält...

axon tyvärr arne är ödmjukare än dig...
Citera
2006-12-29, 22:36
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Med andra ord skall man lyssna på Arne i båda fallen efter som han besitter mer fakta och kunskap än dig sen där över har massa träning och troligtsvis teorier genom kunskapen och erfarenheten...

komiskt igentligen, många tycker ju att arne är dryg eneklspårig och en riktig besserweisser, men axon verkar slå honom ganska duktigt inom alla dessa fält...

axon tyvärr arne är ödmjukare än dig...
Attans da

Puss o kram och gott nytt år

Tror jag ska ha det som nyårslöfte. Vara lika ödmjuk som jag är privat som naprapat på internet. Det gynnar nog mig än mer

Man tjänar nog ej så mycket på att vara besserwisser, även fast det oftast inte är meningen att vara de. Man vill ju bara visa att man har rätt men ibland är det inte lätt att övertyga en större massa så det är nog bäst att ge upp de hela

Puss till er alla
Citera
2006-12-29, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Axon, har du en egen praktik? Du är ju inte färdigutbildad?

Hade du en egen praktik?
Citera
2006-12-29, 22:51
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Hade du en egen praktik?
Jag har klinik ja. Men den drivs mest i massage och PT syfte. Utför endast saker jag tentat / duggat av men folk kommer till mig mest på rekomendationer och då struntar dom i att jag ej är färdigutbildad. Det står t.o.m. i min annons i metro och fitness magazine att jag inte är färdig utbildad men eftersom folk vet vem jag är och vad jag kan ( utför inget jag ej kan ) så kommer dom mer än gärna till mig.

Har du egen klinik? Hur går det för dig broder?

Kram
Citera
2006-12-29, 22:51
Medlem
Axons avatar
Kopierat från gymmet.com

" Synd!

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har i tysthet följt denna diskussion och jag måste säga en sak; ett visst mått av trevligt julnöje blir det

Å andra sidan tycker jag det är synd att e diskussion mellan två så pass insatta personer utmynnar i den värsta pajkastningen jag sett på länge.
Att Axon är insatt kan jag konstatera både av hans (eller möjligen sätt att uttrycka sig och den grad av diplomati han först valde men som Arne valde att kapa.

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen eftersom jag har källor som pekar i båda riktningarna, men kan nämna att jag tränat drag bakom nacke under flera av mina tidigare styrketräningsår. Jag har även tränat pressar bakom nacke under samma tidsperiod och det tog cirka 5 år innan axelproblemen infann sig. Jag väljer att inte dra några slutsatser kring vad som orsakade problemen men de är sedan 8 år tillbaka borta efter att jag justerade utförandet av flera övningar för att undvika slitage (någon eller flera av dessa justeringar gjorde m.a.o resultat).

Istället skulle jag vilja säga vad jag tycker kring så kallade "vetenskapliga diskussioner".
Kunniga personer borde kunna undvika pajkastning av flera skäl:
- Det finns nästan alltid mer än en uppfattning
- Det förtar all eventuell seriös känsla kring hela sammanhanget
- Är man vetenskapligt lagd så ingår det i själva konceptet att man kan ta till sig och respektera ny information - annars övergår det till religion. Att kasta skit visar ju snarare att man har svårt att respektera andras uppfattningar.
- Finns det mycket kunnigt (läs verkligt högutbildat och erfaret) folk som hävdar någonting så sker det givetvis utifrån en personlig uppfattning och åsikt, men denna är sällan ogrundad eftersom personen ifråga då snabbt hade blivit till åtlöje.

Ibland kan den accepterade normen vara utformad utifrån statistiska eller riskreducerande skäl. Många avråder exempelvis ifrån allt bruk av alkohol eftersom det ger skador. Trots detta har få eller ingen av mina vänner några alkoholskador trots ett tidvis ivrigt festande (åtminstone vad jag kan se utan vetenskapliga undersökningar).

Slutligen (för kuriosans skull)
Skillnaden mellan M. teres minor mellan H. s. sapiens och H. s. neandertalensis är väl att den senare är mycket mer kraftfullt byggd och att fästena är betydligt mer markerade.
Därmed borde de inte haft några besvär med ovan nämnda övningar i gymmet om den nu hade haft några gym på den tiden"

Mitt svar ( väntar på att arne ska svara och se vad han säger, postar det här inne sen )

--------------------------------------------------------------------------------

Ja du har väl rätt i det du säger. Det är bara så svårt när man tycker att man själv har rätt Det gäller att förstå att alla är olika. Vissa kanske kan köra latsdrag bakom nacken då deras subacromialarum är större än andras och inte komprimeras lika mycket vid belastning? Vad vet jag.

Jag ber om ursäkt till Arne och er andra om jag trampat er på fötterna. Det va aldrig min mening från början.

Förlåt.

Gott nytt år

/axon
Citera
2006-12-29, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag har klinik ja. Men den drivs mest i massage och PT syfte. Utför endast saker jag tentat / duggat av men folk kommer till mig mest på rekomendationer och då struntar dom i att jag ej är färdigutbildad. Det står t.o.m. i min annons i metro och fitness magazine att jag inte är färdig utbildad men eftersom folk vet vem jag är och vad jag kan ( utför inget jag ej kan ) så kommer dom mer än gärna till mig.

Har du egen klinik? Hur går det för dig broder?

Kram

Ok. Visste inte att man inte kunde driva en klinik utan utbildning.

Ja, jag har en liten klinik i Genua, men jag är bara där under vintern.
Citera
2006-12-29, 23:14
Medlem
Tar ingen sida i disskusionen eftersom jag inte har läst igenom allt och inte förstår allt som ni går igenom. Men det var härligt att se att Arne har blivit medlem på detta forum så man kan få bådas synpunkter och argument.
Välkommen till Flashback Arne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in