2006-12-28, 21:03
Medlem
KönsKlass avatar
Om jag ska utgå från diskussionen i forumet gymmet.com så måste jag ändå säga att Arne var den jag fick mest förtroende för.
Citera
2006-12-28, 21:05
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Om jag ska utgå från diskussionen i forumet gymmet.com så måste jag ändå säga att Arne var den jag fick mest förtroende för.
Okej. Ja fri vilja att tro på det man vill är en viktig pelare i dagens samhälle.

Lycka till med axlarna.

Kram
Citera
2006-12-28, 21:13
Medlem
Dreass avatar
Hej! Bara för att Arne får mest förtroende betyder det inte att man kommer köra med Latsdrag bakom nacken! Jag tror på Arne, han har många års erfarenhet och för mig väger det tyngre än ord! Har provat latsdrag bakom nacken men det vara bara 1 gång därför att det finns så mycket bättre övningar för ryggen!

Andreas
Citera
2006-12-28, 21:16
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Hej! Bara för att Arne får mest förtroende betyder det inte att man kommer köra med Latsdrag bakom nacken! Jag tror på Arne, han har många års erfarenhet och för mig väger det tyngre än ord! Har provat latsdrag bakom nacken men det vara bara 1 gång därför att det finns så mycket bättre övningar för ryggen!

Andreas
Det är ju högst beklagligt att folk inte förstår att han inte har någon medicinsk utbildning utan mer kör på känn och vad han tror.

Egentligen borde jag lyssna på en god vän till mig som är utbildad ortoped. Han sa åt mig en gång: "Sluta försök övertyga och upplysa folk om allt farligt för det kommer bara drabba dig negativt i slutändan i form av mindre intänkter på din klinik"

Kanske inte är moraliskt korrekt men jag börjar förstå vad han menade.
Citera
2006-12-28, 22:50
Medlem
Dreass avatar
Haha okej! Ja hoppas att jag slipper skada mig bara för att ja lyssnar på arne Han har gett mig lite tips och råd och än har det inte gjort nåt sämre i min träning! Skulle dock inte vilja ta en diskussion med varken dig eller Arne då mina anatomiska kunskaper är ungefär = 0!

Andreas
Citera
2006-12-28, 23:22
Medlem
latsdrag bakom nacken är väldigt obekväm, men jag tror det är upp till var o en, en som exempelvis är riktigt vig runt axelområdet tror jag är bra men till de stelare är framför bröstet bättre
Citera
2006-12-28, 23:37
Medlem
Hymers avatar
Vad tyckte arne om militärpress bakom nacken? Jag kör den ibland men jag är väldigt rädd för sk impinchement skador. Vill absolut inte slita ut några brosk, ledband eller diskar, eller vad det nu är som tar skada.

över huvud taget tycker jag det är en smula svårt med formen med militärpress, speciellt om jag kör framför.
Citera
2006-12-28, 23:50
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hymer
Vad tyckte arne om militärpress bakom nacken? Jag kör den ibland men jag är väldigt rädd för sk impinchement skador. Vill absolut inte slita ut några brosk, ledband eller diskar, eller vad det nu är som tar skada.

över huvud taget tycker jag det är en smula svårt med formen med militärpress, speciellt om jag kör framför.
Han tyckte den va klockren precis som latsdrag bakom nacken.

Jag skulle aldrig köra någon av dem men som sagt det är inte mina axlar som kommer gå sönder utan dom som kör övningarna. Jag kan bara hjälpa dem med deras rehab senare.

Kram
Citera
2006-12-28, 23:58
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Det tyckte han väl inte? (någon måste ju försvara Arne )

Citat:
En annan övning som kan vara påfrestande på speciellt M. supraspinatus är PRESS BAKOM NACKEN som kan ställa till skada hos ovana.
Citera
2006-12-29, 00:03
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigswifty
Det tyckte han väl inte? (någon måste ju försvara Arne )
Han syftade bara på att den va påfrestande för m. supraspinatus. Inte för dom argumenten jag lade fram.

Därav min kommentar.
Citera
2006-12-29, 00:06
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Jag skulle aldrig köra någon av dem men som sagt det är inte mina axlar som kommer gå sönder utan dom som kör övningarna. Jag kan bara hjälpa dem med deras rehab senare.

Kram
Jag hör kört båda och har aldrig fått några problem med axlar efter någon av övningarna. Inga axlar har gått sönder och inte hos någon av mina vänner heller. När jag började med militärpress bakom nacken så blev det snarare en jäkla fart på axlarna. Det handlar nog mer om hur man utför militärpressen bakom nacken skulle jag tro.
Citera
2006-12-29, 00:09
Medlem
Mr Gs avatar
Jag fick iaf ont när jag körde latsdrag och pressar bakom nacken ( i början på "karriären" ), la av med det ganska omgående. Smärta ingår i träningen, det vet jag, men inte den typen av smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in