2008-06-30, 07:57
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ourglace
Jag har kört bakom nacken i ett halvår nu.(riktigt jobbig övning, man slår i stången i nacken hela tiden)
Har de 2 senaste veckorna haft ganska ont precis under högeraxeln. Är inte så bra på medicinska termer så jag tänker visa en bild där jag har ont.
Det gör ont när jag lyfter armen utåt sidan och har inte kunnat köra bänkpress på länge.

edit: bilden: http://i32.tinypic.com/rw7yaf.jpg

Kan detta ha med att göra att jag tränat latsdrag bakom huvudet?

Det är i såfall mer troligt att bänkpressen eller någon annan bröst- eller axelövning som är boven i dramat.
Citera
2008-06-30, 13:54
Medlem
Men man kan ju köra på Arnes sätt.
Hantelpressar,skivstångsrodd och latsdrag bakom nacken. Så får Axon lite fler patienter/klienter.

Det där med att det är lättare för nybörjare att dra bakom nacken är BULLSHIT! Du säger att folk drar ner till bena. Då är det bara som instruktör att säga att dra ner till näsan/hakan. Sen är det dessutom en onaturlig rörelse. Ser ju förjävligt ut när man gör det bakom nacken.

Men Arne du kan fortsätta lära ut dina klienter om alla dessa övningar bakom nacken du borde be dom att maxa i också!!!!

Arne det är dags att gå i pension snart Den nya generationen är knappast sämre än den för nästan 40 år sedan. Snarare mycket bättre och har lärt sig alla misstag från dessa år.
Citera
2008-06-30, 16:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzve
Arne det är dags att gå i pension snart Den nya generationen är knappast sämre än den för nästan 40 år sedan. Snarare mycket bättre och har lärt sig alla misstag från dessa år.
Jag hoppas väl att människan har sett lika ut anatomiskt i iallafall 100 år! Det finns få(finns det någon) som kan lika mycket anatomi som Arne i Sverige?
Citera
2008-06-30, 16:04
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Hantelpressar,skivstångsrodd och latsdrag bakom nacken. Så får Axon lite fler patienter/klienter.

Det där med att det är lättare för nybörjare att dra bakom nacken är BULLSHIT! Du säger att folk drar ner till bena. Då är det bara som instruktör att säga att dra ner till näsan/hakan. Sen är det dessutom en onaturlig rörelse. Ser ju förjävligt ut när man gör det bakom nacken.

Men Arne du kan fortsätta lära ut dina klienter om alla dessa övningar bakom nacken du borde be dom att maxa i också!!!!

Stackars liten, du skriver som du har vett och kunskap till. Kör du Bodypump så är du ju på den den säkra sidan.
Citera
2008-06-30, 16:09
Medlem
Afonsos avatar
Citat:

- Vad är det för fel på hantelpressar?
- Vad är det för fel på skivstångsrodd?
- Är du själv instruktör? Annars skall du nog inte uttala dig om vad som generellt är lättast att lära en nybörjare.
- Varför skulle man vilja maxa i någon av de övningarna?
- Hur gammal är du? Ditt sätt att uttrycka dig känns som övre tonåren.

Get a grip...
Citera
2008-06-30, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
- Vad är det för fel på skivstångsrodd?

Skivstångsrodd bakom nacken är nog ingen höjdare ...
Citera
2008-06-30, 17:23
Medlem
Håller med Axon till 100%

Om man jämför Axon och Arnes resonemang så har Axon varit mer professionel medan Arne har snackat en massa skit (pajkastat Axon)

Arne har absolut inget emot dig som person bara i denna fråga.

MVH
Citera
2008-06-30, 17:27
Medlem
Citat:
- Vad är det för fel på hantelpressar? Skrev fel där my bad...
- Vad är det för fel på skivstångsrodd? jag menar bakom nacken se ovanför svar.
- Är du själv instruktör? Annars skall du nog inte uttala dig om vad som generellt är lättast att lära en nybörjare. Umgås med många erfarna som är mina vänner så jag vet mer än du tror. Samt att jag är väldigt intresserad.
- Varför skulle man vilja maxa i någon av de övningarna? Om man redan är dum nog att köra dessa övningar bakom nacken så kan man väl maxa för att se vad som händer?
- Hur gammal är du? Ditt sätt att uttrycka dig känns som övre tonåren. Över 18 år.

Get a grip...

Mera pajkastning bra där Afonso
Citera
2008-06-30, 17:30
Bannlyst
Citat:

Hell dig.
Citera
2008-06-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Stackars liten, du skriver som du har vett och kunskap till. Kör du Bodypump så är du ju på den den säkra sidan.

Ännu mera pajkastning Arne det verkar du vara bäst på!
Citera
2008-06-30, 17:43
Medlem
Afonsos avatar
Citat:

Här kastas inga bakverk. Jag ifrågasätter din allmänna kompetens bara. Av ditt sätt att skriva drar jag slutsatsen att den har klara brister. En av orsakerna kan vara att du är under 20 år.
Citera
2008-06-30, 17:53
Medlem
Citat:
Här kastas inga bakverk. Jag ifrågasätter din allmänna kompetens bara. Av ditt sätt att skriva drar jag slutsatsen att den har klara brister. En av orsakerna kan vara att du är under 20 år.

Mitt språk är inte det bästa. Afonso är du personlig tränare eller styrkeinstruktör? För din kompetens är förmodligen inte lika bra som Axons m.f.l.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in