2007-02-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Jaja, vill du låta dina kunskaper gå före vetenskapen och en allmän uppfattning bland folk med träningserfarenhet så får det stå för dig.

Men rekommendera förfan inte den övningen till någon annan. T.o.m din idol Arne Persson kommer att såga din inställning till axelpress bakom huvudet.
Kanske kan han lyckas få in fakta i din skalle där jag misslyckas, dina grundskole kunskaper utmanövrerar ju mig

Trodde seriöst inte att det fanns någon någorlunda kunnig inom träning som inte förstår att axelpress bakom huvudet ökar skaderisken betydligt.
Men låter någon annan ta över diskussionen nu om någon orkar förklara varför man inte ska köra axelpress bakom huvudet till dig, jag ser ingen vits med att slösa tid och energi på det.
haha arne min idol? anledningen till att jag drar upp han är inte för att JAG ser upp till han. Utan jag drar upp han gång på gång för att du verkar ha han som idol.

Jag rekommenderar inte nån att köra den, men jag rekommenderar heller ingen att köra den. Men när jag ser dig öppet kritisera den trots att du själv kör den (ironi?) tycker jag att du än en gång går för långt käre bastupojke.
Citera
2007-02-19, 21:50
Medlem
Ybbes avatar
Jag orkade inte läsa hela tråden men förstod att argumentationen skulle fortsätta ända till slutet. Vem som har rätt eller fel håller jag för mig själv men....

....en gymräv(närmare 40 års tränande) på gymmet där jag tränar, har jag haft långa diskussioner med den sista tiden och han har alltid tränat både tunga latsdrag och axelpressar. Det han anammar är att man ska träna det man trivs med och känns bra, det kan ingen sjukgymnast, naprapat eller osteolog lära ut.
Han är ett levande bevis för att det funkar att köra detta i många år utan att skada sig och det är inte många här som slår honom på fingrarna i styrka.
Citera
2007-02-19, 22:01
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
haha arne min idol? anledningen till att jag drar upp han är inte för att JAG ser upp till han. Utan jag drar upp han gång på gång för att du verkar ha han som idol.

Jag rekommenderar inte nån att köra den, men jag rekommenderar heller ingen att köra den. Men när jag ser dig öppet kritisera den trots att du själv kör den (ironi?) tycker jag att du än en gång går för långt käre bastupojke.
Njaa, finns jävligt få som kvalar in på min "idol" lista.

Nu har du blandat ihop saker och ting här.
Jag kör själv latsdrag bakom nacken.

Nu handlade inte de senaste inläggen om detta utan axelpress bakom nacken.
Latsdrag bakom nacken är en helt annan sak.
Citera
2007-02-19, 22:57
Medlem
Citat:
Njaa, finns jävligt få som kvalar in på min "idol" lista.

Nu har du blandat ihop saker och ting här.
Jag kör själv latsdrag bakom nacken.

Nu handlade inte de senaste inläggen om detta utan axelpress bakom nacken.
Latsdrag bakom nacken är en helt annan sak.
Jag talade om militärpress bakom nacken. Som du sa att du kör utan problem. Vad är det du inte förstår?
Citera
2007-02-21, 11:09
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Jag talade om militärpress bakom nacken. Som du sa att du kör utan problem. Vad är det du inte förstår?
Axelpress bakom nacken kör jag aldrig.
Militärpress heter det om man kör framför huvudet.

Varför i helvete köra bakom istället för framför om man inte strävar efter att bli skadad?
Citera
2007-02-21, 11:29
Bannlyst
Citat:

Varför i helvete köra bakom istället för framför om man inte strävar efter att bli skadad?

Det kan ju vara så att det stimulerar olika? Bara en tanke..........
Citera
2007-02-21, 11:49
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Citat:
Han (axon) rekommenderar ingen att köra övningen, för att alla skadar sig på den. Men alla skadar sig inte. Arne skadar sig inte, hans trainees skadar sig inte, kevin skadar sig inte. Styrkelyftarna på mitt gym kör alla runt 100 kg bakom nacken i militärpress.

Hur är mitt argument dåligt? Svara gärna istället för att säga att det är dåligt utan anledning.

Citat:
Det där är ett jävligt enkelspårigt synsätt och ger ingen som helst fakta.

Det är typ som att säga att: hihi jag drog på en sydafrikansk brud utan kondom och jag kan inte få hiv för en polare som gjorde samma sak fick inte det och inte hans polare heller som gjorde samma sak.

Att det finns personer som inte skadar sig är ju självklart annars hade inte en jävel kört övningen. Kör själv övningen relativt ofta och har aldrig skadat mig, men däremot köper jag Axons argument att det leder till ökad skaderisk eftersom han baserat det på trovärdig fakta.

Så enligt dig kan jag påstå att den inte är farlig eftersom jag inte heller skadat mig?

Citat:

Hur fan ska Du ha det?
Citera
2007-02-21, 13:03
Medlem
Malchicks avatar
Borde inte diskussionen om militärpress backen nacken flyttas ut till en egen tråd? Tänkte att här diskuterar man ju latsdrag bakom nacken, vilket inte är att jämföra.
Citera
2007-02-23, 16:09
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Hur fan ska Du ha det?
Blev jävligt krångligt med allt jävla citerande. Snubben postade 2 inlägg samtidigt men blev fel med citerandet och jävligt otydligligt skrivet utav mig.

Latsdrag bakom nacken= Kör jag, rekommenderar den dock inte till någon annan pga den antagligen förhöjda skaderisken.

Axelpress bakom nacken - Korkad jävla övning och finns ingen anledning att köra den då det finns lika bra övningar för axlarna utan samma skaderisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Borde inte diskussionen om militärpress backen nacken flyttas ut till en egen tråd? Tänkte att här diskuterar man ju latsdrag bakom nacken, vilket inte är att jämföra.
Den övningen ska inte rekommenderas till någon.
Eftersom vafan heter han nu igen, Erk? rekommenderade den så är det en vettig tråd att diskuttera det i eftersom båda övningarna handlar om problemen som uppkommer när man kör dessa övningar bakom nacken.
Ser ingen anledning till att skapa en hel tråd till det då alla någorlunda kunniga inom anatomi vet att axelpress bakom nacken leder till ökad skaderisk.
Citera
2007-02-23, 17:07
Bannlyst
Som vanligt vet inte Soumi vad han snackar om, han är mer intresserad av att läsa vad som står i botten av spritflaskan än att läsa någon om träning.

Om du inte vet vad du pratar om kanske det inte är så smart att säga något, eller hur?!
Citera
2007-02-23, 17:35
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coreblast
Som vanligt vet inte Soumi vad han snackar om, han är mer intresserad av att läsa vad som står i botten av spritflaskan än att läsa någon om träning.

Om du inte vet vad du pratar om kanske det inte är så smart att säga något, eller hur?!
Jaså vad är det som skulle vara så felaktigt då?

Du kanske anser att axelpress bakom nacken är en vettig övning?
Att skriva utan ha något vettigt att förmedla är ju din specialitet, hur många såna här inlägg har du inte skrivit för att sedan bli överbevisad?

P.S Nedu sätt igång med din deff istället så kan du kanske se lite muskelkonturer till sommaren
Brudarna (och killarna)lär gilla att vaxa dig då
http://www.flashback.org/showthread.php?t=276036

Citat:
Ursprungligen postat av Coreblast
Det kan ju vara så att det stimulerar olika? Bara en tanke..........
Har du koll på utförandet är det inga problem.
Du har inte koll på det här va?
Och ändå kommenterar du så in i helvete i onödan.
Citera
2007-02-23, 19:49
Bannlyst
Citat:
Jaså vad är det som skulle vara så felaktigt då?

Du kanske anser att axelpress bakom nacken är en vettig övning?
Att skriva utan ha något vettigt att förmedla är ju din specialitet, hur många såna här inlägg har du inte skrivit för att sedan bli överbevisad?

Har du koll på utförandet är det inga problem.
Du har inte koll på det här va?
Och ändå kommenterar du så in i helvete i onödan.

Ja precis, vad är det som är fel att köra bakom huvudet??
Tala om det för mig så ska du få en sådan där flaska du gillar så mycket.

Överbevisa mig då? Svårare än så är det ju inte, ser inget som helst som talar för dig i den här situationen.

Ja, jag har koll på utförandet. Varför skulle jag inte ha det? Ta dina antaganden och stoppa upp någonstans.

Få se nu, en vettig post av dig som undantag av allt skit du slänger ur dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in