2019-12-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Som Kevin också nämnde så ser ju Super Bombasic svinfet ut verkligen! Men om jag hade den budgeten och va ute i sista sekund så hade nog jag troligen kört på det här: Valhall, Monsterbang, Mega Bag och kanske 2 paket monster airbombs från Svea. Sedan hade jag antingen tagit Extreme Finale från ÖoB eller Phoenix från Jem och Fix.
Hoppas det det var till någon hjälp!

Jag är så jävla sugen på super bombastic men jag har lovat mig själv inte lägga så mycket pengar till. Finns där något på öob/jem och Fix eller Svea som är lagom grovkalibrig men inte så dyr. Tänker mig 7-800 kanske.

Givetvis ångrar jag mig att jag inte klippte något med grövre kaliber hos bonden.
Citera
2019-12-31, 00:10
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja, avspärrningstejp!

Nu är väl det mesta klart inför morgondagens tolvslagsskjutning. Fnular på tillägg av en tårta, men tror jag får sova på saken. Och om jag ska lägga till något extra efter min Mustang..

Brukar alltid vara så att man vill köpa mer Jag åkte och spontanköpte en megabag från svea trots att jag redan bränt alldeles för mycket pengar
Hade jag hittat nån som sålde Dark Knight från FM/Hanssons hade jag lätt köpt den då jag hört bra om den
Citera
2019-12-31, 00:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajlentshit
Jag är så jävla sugen på super bombastic men jag har lovat mig själv inte lägga så mycket pengar till. Finns där något på öob/jem och Fix eller Svea som är lagom grovkalibrig men inte så dyr. Tänker mig 7-800 kanske.

Givetvis ångrar jag mig att jag inte klippte något med grövre kaliber hos bonden.

En Zeus för 799 kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Brukar alltid vara så att man vill köpa mer Jag åkte och spontanköpte en megabag från svea trots att jag redan bränt alldeles för mycket pengar
Hade jag hittat nån som sålde Dark Knight från FM/Hanssons hade jag lätt köpt den då jag hört bra om den

Det är ju så.. Kommit hem lite till. Men nu får det vara bra så man hinner panga det mesta också Lätt att man blir stressad över att panga upp allt annars
Citera
2019-12-31, 00:25
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
En Zeus för 799 kanske?

Det är ju så.. Kommit hem lite till. Men nu får det vara bra så man hinner panga det mesta också Lätt att man blir stressad över att panga upp allt annars
Har en stor röd låda ståendes med 50mm bombrör, kaskadbomber och thunderkings. Insåg i år att jag måste banta ner lite på lagret då jag blivit äldre och insett att man inte använder bombrör under året mer än på nyår.

Har en smällkaramell från förra året som jag nog kommer leka lite med, dock ingick där en pyrofan från Hammargrens i den, som jag vägrar att öppna eftersom Hammargrens är ett avslutat kapitel, så blir väl mest lite blinkbomber och liknande bös.

Problemet är bara att få ihop det. Har en tyst tårta som jag tänker börja hela natten med vid tolv. Sedan gå över till en liten 9 skottare från Royal party, sedan en 100-skottare (som jag fick med från någon ÖoB-låda för många år sedan), en sophieholm, lite bombrör av den gamla sorten, något nytt, sedan en tuppen jönsson, lite mer bombrör. Sen vet jag inte vart jag ska ta vägen. Har en aggeri och en ultimate explosive som jag inte får ihop. Vet inte vilken jag skall avsluta med. Ultimate är ju visserligen den med bäst tryck, men aggeri har högt tempo
Citera
2019-12-31, 00:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Har en stor röd låda ståendes med 50mm bombrör, kaskadbomber och thunderkings. Insåg i år att jag måste banta ner lite på lagret då jag blivit äldre och insett att man inte använder bombrör under året mer än på nyår.

Har en smällkaramell från förra året som jag nog kommer leka lite med, dock ingick där en pyrofan från Hammargrens i den, som jag vägrar att öppna eftersom Hammargrens är ett avslutat kapitel, så blir väl mest lite blinkbomber och liknande bös.

Problemet är bara att få ihop det. Har en tyst tårta som jag tänker börja hela natten med vid tolv. Sedan gå över till en liten 9 skottare från Royal party, sedan en 100-skottare (som jag fick med från någon ÖoB-låda för många år sedan), en sophieholm, lite bombrör av den gamla sorten, något nytt, sedan en tuppen jönsson, lite mer bombrör. Sen vet jag inte vart jag ska ta vägen. Har en aggeri och en ultimate explosive som jag inte får ihop. Vet inte vilken jag skall avsluta med. Ultimate är ju visserligen den med bäst tryck, men aggeri har högt tempo

Haha, ja. Man måste sålla lite ibland. I år blev det en del Hammargrens tills nästa år just på grund av att det är ett av mina favoritmärken och jag vill ha kvar lite. Men man ska inte ha för mycket hemma

Givetvis ska du avsluta med Ultimate. Du kan ju köra något som saktar ner däremellan
Citera
2019-12-31, 00:33
Medlem
Citat:
Kul med Armageddon

Bra val Bara en högkalibrig som saknas. Skönt att vissa handlare har öppet imorgon också..?
Jo jag vet, bytte ut High Explosive mot en till Full House i sista sekund Det enda som jag finner intressant i näheten är Super Bombastic från ÖoB och så mycket hade jag inte tänkt att spräcka budgeten med

Citat:

Phantom från Jem och Fix kanske? Ganska säker på att det är samma tårta som London som jag själv valde. Prisskillnaden är ju galet stor mot bonnen men annars kanske Herkules kan vara något? Lika där med priset men det är väll bara att betala och se glad ut (Slå ett öga mot Stars on Mars från Festival också)
Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Har du tillgång till Jem och Fix så ska ju Phoenix vara samma tårta. Har själv haft Night Suprise från ÖoB förut (också samma tårta) och kan nog garanterat säga att för 300kr är det den mest prisvärda tårtan jag har haft iaf!
Citera
2019-12-31, 00:36
Medlem
Här kommer årets bild!

Blev att handla lokalt i år, men lyckades hitta lite trevliga produkter! Hoppas verkligen Mighty Explosive leverera

Listan
Carzy Funder(Festival) Demon
NYC (Hammargrens)
Sydney (Linders)
Trophy (Linders)
Touchdown (Hanssons)
Mighty Explosive (fyrverkerimästarna)
Mustang( Extrem Fireworks)

Bilden: https://imgur.com/naBlloZ
Citera
2019-12-31, 00:58
Medlem
NoelFBs avatar
Nu har jag med stökat färdigt (Nästan)

Ska sätta alla tårtor på en Eu pall imorgon så det är färdig att dra ut till skjut fältet.

Årets tårtor blir följande:

Blazer 50X20MM X4 Extreme Fireworks

Bling Bling 25X30MM X2 Linders/Vulcan

Sydney 100X25MM Linders/Vulcan

Ti-Salute Cake 50X30MM

Brocade Volley 250X19MM Linders/Vulcan

Brocade Vollyn kommer nog bli lagom som final tårta 250 skott på 15 Sek

Sedan blir det i shells väg:

4X3"
6X4"
1X5"
2X6"

Och under kvällen blir det shells i blandade storlekarna 2"-6"
sen har jag en låda med allt man kan behöva raketer,airbombs, smällare,smatterband osv

Gott nytt år på er!
Citera
2019-12-31, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Jo jag vet, bytte ut High Explosive mot en till Full House i sista sekund Det enda som jag finner intressant i näheten är Super Bombastic från ÖoB och så mycket hade jag inte tänkt att spräcka budgeten med

Phantom från Jem och Fix kanske? Ganska säker på att det är samma tårta som London som jag själv valde. Prisskillnaden är ju galet stor mot bonnen men annars kanske Herkules kan vara något? Lika där med priset men det är väll bara att betala och se glad ut (Slå ett öga mot Stars on Mars från Festival också)

Har du tillgång till Jem och Fix så ska ju Phoenix vara samma tårta. Har själv haft Night Suprise från ÖoB förut (också samma tårta) och kan nog garanterat säga att för 300kr är det den mest prisvärda tårtan jag har haft iaf!

Kalibern ska ligga 40 och uppåt. Har 5 tårtor som allihopa ligger 20-35. Phoenix är förmodligen likvärdig thunder explosive som jag har.
Citera
2019-12-31, 01:05
Medlem
Citat:
En Zeus för 799 kanske?

Ska ta en kik på zeus
Citera
2019-12-31, 01:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ska ta en kik på zeus

Den är 38mm som maxkaliber men har tjut och grejor. Blev sugen på den efter jag varit på Svea och handlat. men då var det lite för sent och jag hade redan planerat ungefär hur jag skulle skjuta. Kanske nästa år om den finns kvar. Tror dom håller på att fasa ut den(?). Så bäst är att titta hos en Svea Store
Citera
2019-12-31, 12:50
Medlem
Ja, nu är det nära. Kom över en för mig okänd tårta igår från handelshuset AB, Kingdom 19skott 383.8g, blir spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in