2019-12-30, 21:52
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Nä, det brukar va närmaste familjen och några grannar som tittar på🙂
Är dock ganska noggrann med att bara smälla av tårtor och airbombs just på nyår och inte annars. Kan bli lite flugor och romljus annars🙂

Med det lagret kommer du ha fullt upp på nyårsafton. Du kommer nog glädja många i området. Vet att många tycker det lite fint men köper inte själva.
Citera
2019-12-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
ÖoB och Jem&Fix kränger samma märke, men har olika utbud. ÖoB har ju super bombastic för 1399:-

Aa juste, de har ju samma grejer. Den super bombastic ser riktigt fet ut. 1400:- för 25skott 50mm är lite mycket? Kanske värt? Den verkar inte finnas på jem & fix just den....
Citera
2019-12-30, 21:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Har 4st kvar och tanken var att de skulle vara med på bild men orkade inte rota fram dom ur förrådet, men kommer smälla av minst en imorgon

Nån måste du ju spara i typ 10 år

Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Är det allt vad som är kvar/tillåtet i 50mm rören?

Japp. När CE infördes blev 39g kvar. Innan dess fanns 85g i Royal Partys 50mm, vilket gjorde att dessa något nyår klådde raketer som bara fick ligga på 75g när denna lagändring infördes. Väldigt trist..
Citera
2019-12-30, 22:25
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nån måste du ju spara i typ 10 år
Oja kommer vara riktigt sparsam när jag kommer ner till den sista
Citera
2019-12-30, 22:54
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Oja kommer vara riktigt sparsam när jag kommer ner till den sista

Lägg undan den sista långt in i något skrymsle redan nu och så blir du sparsam med den näst sista som du tror är den sista. Sen blir du överlycklig någon gång när du ska flytta eller så
Citera
2019-12-30, 23:02
Medlem
Så, nu var nog allting inköpt inför imorgon.
Kanske drar förbi en sväng innan stängningstid imorgon för att få en bra deal

Bidrar med en bild:
https://imgshare.io/image/3c4e8dd4-0b54-4a9f-a188-6106799933d6.HwAPt
Citera
2019-12-30, 23:06
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amplie

Bidrar med en bild:
Ser riktigt fint ut, aldrig haft Viking fireworks grejer då ingen återförsäljare i närheten har dem
Citera
2019-12-30, 23:11
Medlem
Då va det väll dags för min årliga bild. Är första gången jag har haft tillgång till "bonnen", riktigt kul att få tillgång till det sortimentet! Hade lite tur att en bekant hade vägarna förbi så att han fick svänga in där och handla åt mig (sparade mig en 10 timmars bilresa). Fick dock tag på 2 st Vampire Strike och några Supermix från Hammargrens i en butik i mina trakter för 700kr
Efter att ha ändrat listan ett antal gånger så blev det tillslut:

Hammargrens
- 2x Vampire Strike
- 2x Full House
- 1x Turbo V
- 4x Supermix

Fyrverkerimästarna
- 1x Phoenix
- 1x London

Uncle Nic
- 5x 50mm airbomb
- 6x Warning airbomb

Bild: https://imgur.com/IGq9tvW

Blir att spara en Vampire Stike och en Full House. Ångrar att jag inte köpte en del småtårtor också men nån gång ska man väll hålla sig till budgeten också
Citera
2019-12-30, 23:12
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Lägg undan den sista långt in i något skrymsle redan nu och så blir du sparsam med den näst sista som du tror är den sista. Sen blir du överlycklig någon gång när du ska flytta eller så
Haha får nog göra det och sätta massa varnings lappar ifall det händer att man rotar runt lite
Citera
2019-12-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ser riktigt fint ut, aldrig haft Viking fireworks grejer då ingen återförsäljare i närheten har dem

3 året jag köper Vikings, sjukt prisvärda. 1349kr fick jag ge för alla 5. Sen så smäller de på bra för att vara så små.
Citera
2019-12-30, 23:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amplie

Bidrar med en bild:

Kul med Armageddon

Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Då va det väll dags för min årliga bild. Är första gången jag har haft tillgång till "bonnen", riktigt kul att få tillgång till det sortimentet! Hade lite tur att en bekant hade vägarna förbi så att han fick svänga in där och handla åt mig (sparade mig en 10 timmars bilresa). Fick dock tag på 2 st Vampire Strike och några Supermix från Hammargrens i en butik i mina trakter för 700kr
Efter att ha ändrat listan ett antal gånger så blev det tillslut:

Hammargrens
- 2x Vampire Strike
- 2x Full House
- 1x Turbo V
- 4x Supermix

Fyrverkerimästarna
- 1x Phoenix
- 1x London

Uncle Nic
- 5x 50mm airbomb
- 6x Warning airbomb

Bild: https://imgur.com/IGq9tvW

Blir att spara en Vampire Stike och en Full House. Ångrar att jag inte köpte en del småtårtor också men nån gång ska man väll hålla sig till budgeten också

Bra val Bara en högkalibrig som saknas. Skönt att vissa handlare har öppet imorgon också..?

Citat:
Haha får nog göra det och sätta massa varnings lappar ifall det händer att man rotar runt lite

Ja, avspärrningstejp!

Nu är väl det mesta klart inför morgondagens tolvslagsskjutning. Fnular på tillägg av en tårta, men tror jag får sova på saken. Och om jag ska lägga till något extra efter min Mustang..
Citera
2019-12-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
Ska handla imorgon, har ca 200-2500:- handla för, vad rekommenderar ni? Har tillgång till öob, jem&fix, svea, festival
Som Kevin också nämnde så ser ju Super Bombasic svinfet ut verkligen! Men om jag hade den budgeten och va ute i sista sekund så hade nog jag troligen kört på det här: Valhall, Monsterbang, Mega Bag och kanske 2 paket monster airbombs från Svea. Sedan hade jag antingen tagit Extreme Finale från ÖoB eller Phoenix från Jem och Fix.
Hoppas det det var till någon hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in