Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Haha, du har nog rätt. Inte mina favoriter..
Svårt att säga något om själva tårtan tills man sett den. Han säger ju förvisso att där är shells i den i videon, men det är där ju faktiskt i Ultimate också
Så länge man ligger under konkurrenter på det mesta är man ju i den meningen
billigast. Men man tycker ju att det ska gå lite hand i hand med att vara
billig. Ligga en krona eller en tia eller två billigare på en större tårta är ju en piss i Nilen i sammanhanget liksom. Verkar ju som att vi är många är förvånade över prissättningen i år, så vi får väl se vad som händer

Saken är ju det, att tårtan är säkert värd sina 1000kr om man jämför mot andra konsument 2" i samma prisklass. Men det passar sig inte riktigt att denna butiken ska ta detta pris för en egen importerad 2" tårta. Och detta gör mig faktiskt lite förbannad.
Han säger "Ohh nej vi har inte blivit giriga, blablabla". Men det är ju så här, även om han inte hade höjt priserna så har man ju märkt en helt annan inställning i butiken.
När jag handla där för första gången, så handlar jag för typ 3124. Alltså en sådan udda summa. Det Sven säger då är, "äh ge mig 3000, så blir det bra. Och du har du testat dessa föresten?" sen så fick man någon gratis raket eller något.
Idag är det ju så här
"Vad ska du ha mer för roligt då?"
"Okej det blir 3124kr, men du ska inte ha en sådan här också? Så säger vi 3200kr"
Alltså helt annan inställning, det ska bara krängas och krängas. Vist detta är ett företag som alla andra, som lever på detta. Men det är så synd att man tycker att attityden har blivit sämre. Nu mår jag bara dåligt när jag har handlat där (går över på nyår), men innan var man ju sjukt nöjd när man lämna Billesholm.