2019-12-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Fick svar från deras kundtjänst att det inte var bestämt om de skulle sälja i år eller ej 🤔

Jaha, jag trodde att det var klart att de skulle sälja i år
Hoppas att de inte också lägger av då
Citera
2019-12-04, 22:28
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Enda anledningen till att priset på denna hamnade på 1000kr är för att han ska kunna kränga sin egen Tornado för 1000kr, där han gör betydligt mer vinst. Då han importerar dom utan mellanhänder. Kan gissa att han köper in dessa för kanske 240-250kr/st

Varför höjer man inte Salux och Tyrex då?
Citera
2019-12-04, 22:36
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Varför höjer man inte Salux och Tyrex då?

Men kom igen för fan! Inte ens Sven är så dum så han höjer en tårta med dessa effekter som dessa tårtor har med 300kr.

Men fortfarande, vad är det som gör Tornado så fruktansvärt dyr? Min gissning är att han köper in dessa för 250-300kr/st. Men låt oss leka lite och säg att dom är skit dyra att köpa in, 500kr in för en konsument 2" är jävligt dyrt. Då har han ändå ett pålägg på 100%, tycker du det är rimligt när man utger sig för att vara BILLIGAST?
Citera
2019-12-04, 23:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Men kom igen för fan! Inte ens Sven är så dum så han höjer en tårta med dessa effekter som dessa tårtor har med 300kr.

Haha, du har nog rätt. Inte mina favoriter..

Citat:
Men fortfarande, vad är det som gör Tornado så fruktansvärt dyr? Min gissning är att han köper in dessa för 250-300kr/st. Men låt oss leka lite och säg att dom är skit dyra att köpa in, 500kr in för en konsument 2" är jävligt dyrt. Då har han ändå ett pålägg på 100%, tycker du det är rimligt när man utger sig för att vara BILLIGAST?

Svårt att säga något om själva tårtan tills man sett den. Han säger ju förvisso att där är shells i den i videon, men det är där ju faktiskt i Ultimate också

Så länge man ligger under konkurrenter på det mesta är man ju i den meningen billigast. Men man tycker ju att det ska gå lite hand i hand med att vara billig. Ligga en krona eller en tia eller två billigare på en större tårta är ju en piss i Nilen i sammanhanget liksom. Verkar ju som att vi är många är förvånade över prissättningen i år, så vi får väl se vad som händer
Citera
2019-12-04, 23:17
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Haha, du har nog rätt. Inte mina favoriter..

Svårt att säga något om själva tårtan tills man sett den. Han säger ju förvisso att där är shells i den i videon, men det är där ju faktiskt i Ultimate också

Så länge man ligger under konkurrenter på det mesta är man ju i den meningen billigast. Men man tycker ju att det ska gå lite hand i hand med att vara billig. Ligga en krona eller en tia eller två billigare på en större tårta är ju en piss i Nilen i sammanhanget liksom. Verkar ju som att vi är många är förvånade över prissättningen i år, så vi får väl se vad som händer

Saken är ju det, att tårtan är säkert värd sina 1000kr om man jämför mot andra konsument 2" i samma prisklass. Men det passar sig inte riktigt att denna butiken ska ta detta pris för en egen importerad 2" tårta. Och detta gör mig faktiskt lite förbannad.

Han säger "Ohh nej vi har inte blivit giriga, blablabla". Men det är ju så här, även om han inte hade höjt priserna så har man ju märkt en helt annan inställning i butiken.

När jag handla där för första gången, så handlar jag för typ 3124. Alltså en sådan udda summa. Det Sven säger då är, "äh ge mig 3000, så blir det bra. Och du har du testat dessa föresten?" sen så fick man någon gratis raket eller något.

Idag är det ju så här

"Vad ska du ha mer för roligt då?"
"Okej det blir 3124kr, men du ska inte ha en sådan här också? Så säger vi 3200kr"

Alltså helt annan inställning, det ska bara krängas och krängas. Vist detta är ett företag som alla andra, som lever på detta. Men det är så synd att man tycker att attityden har blivit sämre. Nu mår jag bara dåligt när jag har handlat där (går över på nyår), men innan var man ju sjukt nöjd när man lämna Billesholm.
Citera
2019-12-04, 23:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Saken är ju det, att tårtan är säkert värd sina 1000kr om man jämför mot andra konsument 2" i samma prisklass. Men det passar sig inte riktigt att denna butiken ska ta detta pris för en egen importerad 2" tårta. Och detta gör mig faktiskt lite förbannad.

Han säger "Ohh nej vi har inte blivit giriga, blablabla". Men det är ju så här, även om han inte hade höjt priserna så har man ju märkt en helt annan inställning i butiken.

När jag handla där för första gången, så handlar jag för typ 3124. Alltså en sådan udda summa. Det Sven säger då är, "äh ge mig 3000, så blir det bra. Och du har du testat dessa föresten?" sen så fick man någon gratis raket eller något.

Idag är det ju så här

"Vad ska du ha mer för roligt då?"
"Okej det blir 3124kr, men du ska inte ha en sådan här också? Så säger vi 3200kr"

Alltså helt annan inställning, det ska bara krängas och krängas. Vist detta är ett företag som alla andra, som lever på detta. Men det är så synd att man tycker att attityden har blivit sämre. Nu mår jag bara dåligt när jag har handlat där (går över på nyår), men innan var man ju sjukt nöjd när man lämna Billesholm.

Jo, rent spontant känns det ju lite så, utan att vara insatt i inköpspriset

Ah, the good ol' days.. När man kunde köpa en Thunder Duke för 198 kr!!
Citera
2019-12-04, 23:41
Medlem
Pyronostalgis avatar
Dra på trissor! Jag skall köpa min första Svea på flera år. Var ÅF demo ikväll. Glömt hur härligt nördig Take-off (som nu är tillbaks faktiskt är).

Fick också veta att Nordanå kör sina egna priser på Svea i år med. Bjässen Anything Else sux sänks med 500 och Dark Twin, Dark power -10% mot rek.

Skall komma filmklipp https://www.facebook.com/fyrverkerii/
Citera
2019-12-04, 23:49
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Dra på trissor! Jag skall köpa min första Svea på flera år. Var ÅF demo ikväll. Glömt hur härligt nördig Take-off (som nu är tillbaks faktiskt är).

Fick också veta att Nordanå kör sina egna priser på Svea i år med. Bjässen Anything Else sux sänks med 500 och Dark Twin, Dark power -10% mot rek.

Skall komma filmklipp https://www.facebook.com/fyrverkerii/

Aafan, har också funderat skarpt på att handla mina första Svea i år på väldigt länge. Hade först tänkt ha massa små tårtor ifrån 4verkeri och slöskjuta innan tolvslaget. Men jag tror jag ska slå till på en Mega Bag och leka med innan tolv

Och Knallhatten känns grymt värt att åka till, han har ju även Chaos som också är ett riktigt trevligt märke.
Senast redigerad av Harryb 2019-12-04 kl. 23:52.
Citera
2019-12-04, 23:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Aafan, har också funderat skarpt på att handla mina första Svea i år på väldigt länge. Hade först tänkt ha massa små tårtor ifrån 4verkeri och slöskjuta innan tolvslaget. Men jag tror jag ska slå till på en Mega Bag och leka med innan tolv

Jag med faktiskt. Sen exakt vad det blir vet jag inte, men nu när priserna ligger högt hos så många i år så kan man ju nästan ta tillfället i akt

Take-off är säkert väldigt snygg, men något för högt i pris för min egen del. Mega Bag har till och med jag tittat lite på

Mest har det framförallt lutat åt San Francisco (underbar fontän som fortfarande har ett bra pris), Raptor (men jag gillade versionen med snurrorna bättre) och Asgaard. Får se vad det kan tänkas bli..
Citera
2019-12-05, 00:02
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Jag med faktiskt. Sen exakt vad det blir vet jag inte, men nu när priserna ligger högt hos så många i år så kan man ju nästan ta tillfället i akt

Take-off är säkert väldigt snygg, men något för högt i pris för min egen del. Mega Bag har till och med jag tittat lite på

Mest har det framförallt lutat åt San Francisco (underbar fontän som fortfarande har ett bra pris), Raptor (men jag gillade versionen med snurrorna bättre) och Asgaard. Får se vad det kan tänkas bli..

Och det bästa med Svea i år är att där har inte dollarpriset gått upp

Raptor gillar jag också, trevlig innan tolv. Men som du sa, saknar snurrorna.
Citera
2019-12-05, 00:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Och det bästa med Svea i år är att där har inte dollarpriset gått upp

Raptor gillar jag också, trevlig innan tolv. Men som du sa, saknar snurrorna.

Nä, där har dom ju varit giriga sedan mitten av 00-talet

Gått upp till hela 399 dessutom, vilket är lite för saftigt med. Samma pris som Delight från Linders dock. Men gillar man palmer kommer man gilla den. Bra drag i den rackaren faktiskt

Afrodite verkar ju förresten också rätt trevlig. Såg att dom kör 5-pack .35 monster för 199 också. Dom var väldigt bra (men då sköt jag förstås dom innan CE kom till). Jumbo Jet 12-pack för 59 är faktiskt bra pris Black Knight finns ju också om man gillar mindre tårtor, frågan är om den är värd 799? Såg nu att jag missade att där är en Turbo Knall i Mega Bag. Den verkar ju faktiskt lite prisvärd trots allt
Citera
2019-12-05, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Fick svar från deras kundtjänst att det inte var bestämt om de skulle sälja i år eller ej 🤔

Dom säljer i år! Har både frågat hanssons själv, och min lokala öob
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in