2019-12-03, 17:01
Medlem
Falcon-52s avatar
Nästan dax och börja göra som motståndarna, fast tvärtom och börja bojkotta butiker som slutar sälja fyrverkerier istället.
Lär ju iof bli ganska många ställen man inte kan handla på..
men ett uppmuntrande mail till de som håller ut kan aldrig vara fel.
Citera
2019-12-03, 18:29
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Risken är bara att det blir "grötigt" om man kör med för många, effekterna försvinner i varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Finns ju alla möjligheter. Men för de pengarna kan man ju tex köra 2 fabulous fan box. 2 iron man och 4 Valhall (om det va just den du va peppad på)
Fyfan hade aldrig lagt märke till fanbox
Hoppas på att mina FM återförsäljare har dem i lagret. Eller kanske öob? Vet ni vad det går under Hanssons namn?

Problemet med mig är att jag gillar när det är grötigt och skjuter upp massa skott. Det blir en helt annan atmosfär, när man väl upplever det på plats. Men fanbox det ska jag hålla koll på, hoppas att det säljs till ett rimligt pris!
Senast redigerad av VemSaDet 2019-12-03 kl. 18:32.
Citera
2019-12-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Nej, förra året var sista året k-rauta sålde fyrverkerier.

Det är för jävligt att alla slutar sälja
Jag ska handla hos ÖOB bara för att stödja att de fortfarande säljer! Starkt av dem att hålla emot när allt fler slutat
Citera
2019-12-03, 19:10
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Här hittade jag en svea video där de kör mycket dubbelt.
Får fundera om jag själv ska köpa något dubbelt och köra

https://youtu.be/1bEYE5lMmrw

Det är lite synd att stjärnorna är kvar typ en millisekund på himlen bara

Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Alltid trevligt med dubbelt upp! Jäklar vad ljudet blev bra i videon!

Ja, väldigt autentiskt

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Sen beror det på oxå om ef har samma priser som förra året

Iron Man går på 899 även i år

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Ja kör inte alla de där samtidigt.
Kommer ny version av Flower Power i år som nog också skulle vara fet multippel.
Skall vara genomgående guldeffekter därav namnet flower Power....gold

Ingen som sett den? Verkar bra

Citat:
Hoppas på att mina FM återförsäljare har dem i lagret. Eller kanske öob? Vet ni vad det går under Hanssons namn?

Problemet med mig är att jag gillar när det är grötigt och skjuter upp massa skott. Det blir en helt annan atmosfär, när man väl upplever det på plats. Men fanbox det ska jag hålla koll på, hoppas att det säljs till ett rimligt pris!

Fanboxen hade jag förra året, väldigt bra. Råkade dock starta mina tre Be Happy när 1/3 av tårtan hade gått med elsystemet. Det blev bra men kunde inte njuta av den fullt ut

Den geter Fabulous Fanbox hos både FM och Hanssons tydligen. Osäker på om ÖoB tar in den

Nu är den ganska kort men kan tipsa om att köra igång några Nitro samtidigt, den är billig per skott, bra och rapp
Citera
2019-12-03, 20:39
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:

Alla får ju ha sin smak men om man inte kan urskilja effekterna ändå så köp bara billigast möjligt. Annars kan du ju få
jävla intensitet och ändå bra synlighet, som ditt upplägg med Sydney. Hade hellre tömt budget på en sort än på två. Och förhandla med butiken. Köper du 5-6 av samma skall du givetvis ha bra pris.
Citera
2019-12-04, 09:17
Medlem
Är det någon som vet när EF kommer ut med bladet?
Citera
2019-12-04, 19:14
Medlem
JohnJensens avatar
Tycker att detta var lågt, riktigt lågt. Ang prishöjningar hos 4verkeri.

https://www.youtube.com/watch?v=D-FBREQ6Uaw
Citera
2019-12-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen

Tyckte det var ganska rimligt ändå.
Citera
2019-12-04, 20:52
Medlem
Lite intressant att han säger : vi har absolut inte blivit giriga! Läser du här Sven?
Hade också vart intressant att se film på de nya produkterna och själv kunna avgöra om de e så fantastiska som han säger.
Citera
2019-12-04, 21:09
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen

Håller fullständigt med, mycket skitsnack här!

Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Tyckte det var ganska rimligt ändå.

Tycker du verkligen det? Ultimate Explosive har inte gått upp några 50%. Detta är samma tårta som Chain shell, och chain shell kostar lika mycket detta året som förra året, vilket är lite märkligt när den har gått upp 50%

Enda anledningen till att priset på denna hamnade på 1000kr är för att han ska kunna kränga sin egen Tornado för 1000kr, där han gör betydligt mer vinst. Då han importerar dom utan mellanhänder. Kan gissa att han köper in dessa för kanske 240-250kr/st

Alla Harald Nyborg produkter han har, är han betydligt dyrare med än vad Harald Nyborg var, med vissa undantag. Och detta är ifrån ett restlager i Sverige 2017, så här kan man inte skylla på någon dollar.

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Lite intressant att han säger : vi har absolut inte blivit giriga! Läser du här Sven?
Hade också vart intressant att se film på de nya produkterna och själv kunna avgöra om de e så fantastiska som han säger.

Ja men vad menar han med proffspjäs? Spelar det någon roll om det är cylindrar eller rund shells i en konsumentpjäs? Dom får ju ändå bara innehålla 40g pyrosats per/skott
Citera
2019-12-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Det är för jävligt att alla slutar sälja
Jag ska handla hos ÖOB bara för att stödja att de fortfarande säljer! Starkt av dem att hålla emot när allt fler slutat

Fick svar från deras kundtjänst att det inte var bestämt om de skulle sälja i år eller ej 🤔
Citera
2019-12-04, 21:17
Medlem
Audimans avatar
Ja det är mycket tråkigt med hans höjningar. Det var tider när man kunde köpa Paris för 345kr och Dragon för 595kr eller monster för 289kr. Det var tider det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in