Citat:
Ursprungligen postat av exxet
Jag väntar fortfarande på att du med källor ska bevisa ditt påstående om att 96,5% av lärarstudenterna är samhällets avskum. Hur länge ska jag behöva vänta?
Procenttalet är en uppskattning baserad på mina personliga erfarenheter. Jag har redan påpekat detta. Flera gånger. Läs ordentligt nästa gång.
Du arbetar i ett lågstatusyrke och tillhör en något föraktad yrkesgrupp. Problemen kommer inte att försvinna bara för att du förnekar dem. Fundera istället på hur just du kan förändra situationen till det bättre.

Citat:
Jaha? JAG ska fråga en finsk person? Dina inlägg blir bara luddigare och luddigare. Det är klart ju mer jag pressar dig på ditt kassa påstående desto värre blir ju sitationen för dig. Svårt att bevisa något som inte är sant. Är det detta ni får lära er på din "fina" universitetsutbildning? "Säg något som inte går att bevisa, om om ni blir pressade på sanningen, hänvisa då till något orelevant."
Det jag försökte säga var att det knappast är någon hemlighet att den svenska skolan fungerar mycket dåligt. Till stor del beror detta på en inkompetent lärarkår som genomgår en undermålig utbildning, dit nästan vem som helst kan bli antagen. Därmed flockas samhällets förlorare till bl.a. den utbildningen.
Citat:
Hmm, nu förvränger du igen. Vart exakt har jag skrivit att det inte är några problem att våra barn inte lär sig skriva? Jag anser att dåliga resurser är en del av problemet, inte allt. Som sagt; du skulle bli en utmärkt journalist på någon av aftonblaskorna.
Dåliga resurser är inte problemet. Lärarkåren är problemet.
Citat:
Du är fortfarande bara en stor förlorare i mina ögon.
Du är lärare...
Och till skillnad från dig behöver jag inte arbeta för mitt uppehälle.