Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Lär dig att uttrycka dig i skrift, snälla!

Du är ju själv ett levande exempel på den svenska skolans misslyckande. Skriv ordentligt!
Lär dig att ta kritik, snälla! Låt inte dina egna tillkortakommanden gå ut över de som debatterar emot dig, snälla!
Citat:
2. Jag har anhöriga som arbetar som lärare (ord som "idioter" och "katastrof" har använts av dem om kollegor). Jag har bekanta som studerar till lärare. Jag har haft lärare på universitetet som uttryckt sig negativt om kunskaperna hos de som går ut gymnasiet.
Jaha, och bevisar detta din tes om att 96,5% av lärarna är samhällets avskum? Nej tänkte väl det.
De argument du för fram är dåligt underbyggda och dåligt förankrade. Jag får åtminstone ett gott skratt när jag läser dina kommentarer.
Citat:
Fråga exempelvis en finsk person om deras åsikt om den svenska skolan. De kommer också säga att ni är jätteduktiga!

Jaha? JAG ska fråga en finsk person? Dina inlägg blir bara luddigare och luddigare. Det är klart ju mer jag pressar dig på ditt kassa påstående desto värre blir ju sitationen för dig. Svårt att bevisa något som inte är sant. Är det detta ni får lära er på din "fina" universitetsutbildning? "Säg något som inte går att bevisa, om om ni blir pressade på sanningen, hänvisa då till något orelevant."
Citat:
1. Du kan inte skriva ordentligt.
Du är en parodi och kan inte bevisa dina påståenden, inte ens med din "fina" universitetsutbildning. Dina bevis du lägger fram tyder på undermålig utbildning och korthuggen intelligensnivå.
Citat:
2. Du ser inget större problem med att en svensk femtonåring går ut skolan som analfabet. Du anser att det beror på en tragisk brist på resurser. Förklara för mig hur man kan misslyckas med något så grundläggande under nästan tio års tid?
Hmm, nu förvränger du igen. Vart exakt har jag skrivit att det inte är några problem att våra barn inte lär sig skriva? Jag anser att dåliga resurser är en del av problemet, inte allt. Som sagt; du skulle bli en utmärkt journalist på någon av aftonblaskorna.
Citat:
Lärarstudenterna blir en dag lärare. Detta leder till en ännu större inkompetens i lärarkåren.
Wow, vilken slutledningsförmåga du har. Skaffade du dig den på din "fina" universitetsutbildning kanske?
Citat:
Jag vet mer än du tror. Du dock rätt i det du säger här.
Du vet inte mer än du tror, men tack
Citat:
Jag ger mig inte på stavfel el. dyl. Problemet är att du inte kan strukturera en text på ens den mest grundläggande nivå. Detta allvarliga tillkortakommande gör det svårt, för att inte säga motbjudande att läsa dina inlägg och får dig att framstå som...en lärare.
Du ger dig på orelevanta saker, ja. Du har kommenterat det jag skrivit, uppenbarligen inga problem att förstå texten således. Om du tycker texten är motbjudande får du väl sluta läsa den då? Vi lever i ett fritt land
Citat:
1. Det är inte jag som är topic.
Eh... Hur var det nu med språket sade du? :P
Citat:
2. Jag är inte beroende av arbete eller bidrag för mitt uppehälle och kan därför tillbringa en del av min tid till viktigt upplysningsarbete som detta. (Jag upplyser dig om din egen dumhet).
Och ändå söker du jobb?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=5181259&postcount=1
Men ok, mamma försöjer dig eller nåt, whatever
I övrigt upplyser du inte, du har inte övertygat mig. Däremot har jag tagit ner dig på jorden. Men sitt du här och bli försörjd av andra resten av livet, gör inte mig något

Du är fortfarande bara en stor förlorare i mina ögon.
Citat:
Du har däremot ett arbete att sköta. Jag föreslår att du slutar förevisa dina intellektuella tillkortakommanden och istället ägnar dig åt något vettigt. Som att sortera kopieringsunderlag eller liknande värdig sysselsättning.
Jag har faktiskt jullov, vilket jag njuter av.
Sedan har jag aldrig haft så kul kväll som denna och se en arbetslös, ointelligent förlorare med en "fin" universitetsutbildning sittandes och skämma ut sig. För visst skaffade du dig en "fin" utbildning där du kämpade i många år med utvecklingsstörda lärare bara för att du tyckde det var kul.
Jag väntar fortfarande på att du med källor ska bevisa ditt påstående om att 96,5% av lärarstudenterna är samhällets avskum. Hur länge ska jag behöva vänta?
Du kan väl med din "fina" utbildning leta fram källorna? För du har väl källor till ditt påstående?