2005-06-22, 21:39
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
instiktivt tycker jag det är skit med all skadeglädje

Vi har ALLA vid något tillfälle(säkert mer än ett) uppskattat när han häcklat kändisar, Dr Alban som ett bra exempel.
Han har ju bara fortsatt på den banan, varför allt detta hat mot Olle?
Det behöver väl inte handla om hat att man uppskattar den högre skolans ironi i att mobbaren själv blir mobbad ? Jag känner sympati för honom, dels för att jag tycker rattfylla är en bagatellartad förseelse om föraren vet vad han gör och dels för att jag tror han själv inser underhållningsvärdet i att just han blivit avslöjad som rattfyllo, han kommer nog ta häcklandet med självdistans
Citera
2005-06-22, 21:41
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Det behöver väl inte handla om hat att man uppskattar den högre skolans ironi i att mobbaren själv blir mobbad ? Jag känner sympati för honom, dels för att jag tycker rattfylla är en bagatellartad förseelse om föraren vet vad han gör och dels för att jag tror han själv inser underhållningsvärdet i att just han blivit avslöjad som rattfyllo, han kommer nog ta häcklandet med självdistans
Någon har redan postat ett urdrag från P3 idag, han verkar inte ta det så hårt...
Citera
2005-06-22, 21:42
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst

Citat:
Rätt åt den jäveln. Typiskt nog så ville han behålla körkortet eftersom det har "varit en fruktansvärd tid" efter att han åkt fast. Som om det vore straff nog. Och sedan menar han att han "aldrig kommer att köra full igen". Hur fan kan han veta det? Det är ju lätt att vara tuff mot andra men när man själv åker dit så ska de där jävla pajaserna ha diverse förmåner. Jävla mediekåta idiot. Klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb!

Detta är vad jag syftar på, denna människa håller ju på att explodera

Men visst kan man skratta åt honom, det håller jag med om. Det är ironi på hög nivå ja
Citera
2005-06-22, 22:11
Medlem
Swinglines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det finns en Nils Olof Palmlöf i Johanneshov. Samma födelsedatum som i SvD artikeln, dock ingen fru Lotta på samma adress, men däremot innehavare av en enskild firma Olle P produktion. Ifall det kan vara någon ledtråd.

Han bor i Hammarby i samma portuppgång som en kompis (Sten Bergmans väg).
Skönt att kunna bidra med ett stycke tung information till detta eminenta forum. Vill bara påpeka för er som tycker att han kom billigt undan stålarmässigt så var det nog den del som svider minst. Tror att OP är tillräckligt slug för att inse att detta inte var någon höjdare vare sig prestige- eller karriärmässigt.
Citera
2005-06-22, 22:15
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingline
Han bor i Hammarby i samma portuppgång som en kompis (Sten Bergmans väg).
Skönt att kunna bidra med ett stycke tung information till detta eminenta forum. Vill bara påpeka för er som tycker att han kom billigt undan stålarmässigt så var det nog den del som svider minst. Tror att OP är tillräckligt slug för att inse att detta inte var någon höjdare vare sig prestige- eller karriärmässigt.
Äh, han kommer dra "inside" skämt-poäng på detta i åratal. Nån kollega kommer slänga ur sig nåt i stil med "dont drink and drive" och Olle kommer förläget stamma sig till en humoristisk, självironisk poäng, ha ha ha...ha ha.
Citera
2005-06-22, 22:43
Medlem
det roliga med olle palmlöf är ju att han är tvungen att ta andningspauser efter varje ord. detta gör att det är helt outhärdligt att lyssna på honom.
Citera
2005-06-22, 22:47
Bannlyst
Olle var rolig tillsammans med bobbo krull på radio. På tv därimot har han bara varit en krystad pk-rebell av klassiskt (s)vt mått.

Faktum och cpmagasinet sög.
Citera
2005-06-22, 22:55
Medlem
micke_hs avatar
Hahahah..rätt åt den jävla sopan! Fyfan vad jag njuter!!! Hoppas idioten gör om det inom kort...
Citera
2005-06-22, 22:57
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Hahahah..rätt åt den jävla sopan! Fyfan vad jag njuter!!! Hoppas idioten gör om det inom kort...
Hmm, är inte OP ex-RKU:are, eller blandar jag ihop honom med någon annan?

Är det här det första brott han tas för, eller har han gjort något annat tidigare?
Citera
2005-06-22, 23:06
Medlem
tonyhassans avatar
Jag tycker han kan ha en del poäng i det han framför men samtidigt måste jag hålla med en del av er när ni beskriver honom som empatistörd. Han är lite läskig när det blir mer mobbing än intervju eller ironi. Och på tal om empatistörning kan jag inte låta bli att undra om ni hade gillat någon på tv som inte var PK och empatistörd samtidigt.....

Och på tal om empatistörd igen: Inte alla nazzar/nationella här på FB är några mysgubbar direkt.
Citera
2005-06-22, 23:14
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Hmm, är inte OP ex-RKU:are, eller blandar jag ihop honom med någon annan?

Är det här det första brott han tas för, eller har han gjort något annat tidigare?

Vad är RKU? Jag vet inte om han har torskat förut för andra brott...men det lär väl dyka upp i denna tråd.
Citera
2005-06-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Vad är RKU? Jag vet inte om han har torskat förut för andra brott...men det lär väl dyka upp i denna tråd.

Revolutionär Kommunistisk Ungdom... Brott nog.. Häng honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in