[quote=Lyckholm]Om jag inte är helt fel underrättad började han som vaktmästare på SVT och "upptäcktes" av råsossen Christina Jutterström. Lika stora puckon båda två.
QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vore kul om det är sant.. "Journalisten" brukar han ju så självgott titulera sig.
_spirre_ se till att göra en grej av det här, en bild på OP i vaktmästarmundering och ett kortare CV

Citat:
Ursprungligen postat av stefan9998
Precis! Är det någon som har lite fakta om Olles utbildning och karriär - cv kanske?
Vad jag minns så har Olle Palmlöf och Bobo Krull (från Pippirull) pluggat journalistik ihop. Så journalist kan han definitivt titulera sig, särskilt som han jobbat som sådan sedan många år.
Apropå om O.P. brukar eller inte brukar nämna att han jobbat som vaktmästare så har han faktiskt nämnt det t.ex i Jobbförteckningen i SVD-intervjun som det länkades till tidigare här i tråden. (
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_8680928.asp) Så inte verkar han "skämmas" över det. Som att det skulle vara så skämmigt att ha jobbat som vaktmästare förresten, det säger mer om er än något annat. Dock vet jag inte om vaktmästarjobbet var på just SVT, som någon tyckte sig veta.
Annars var den där SVD-intervjun (gjord i dec 2004 f.ö.) också intressant med sin vändning i sista stycket:
"Jag kan inte låta bli att fundera på hur frågorna i den här intervjun skulle ha fallit, om han hade varit reportern. Hur skulle han bedöma sin egen skuld, vilken behandling skulle han anse att Olle Palmlöf förtjänar?"
OP verkar som sagt inte ha särskilt mycket empati. Han verkar avstängd på något sätt. Kanske dämpar han sina känslouttryck med, tja, alltför sena nätter på krogen.