2025-01-22, 16:59
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Olle Palmlöf är alltså lite varm innanför bröstet, vilket orsakar en skandal bland de styrande av våra statskontrollerade etermedier, men de ser samtidigt inget konstigt i att grovt kriminella gangsterrappare internt nomineras och upphöjs i samma medier. Vems agenda springer de, egentligen?

/AI

Mycket jävla bra frågeställning, faktiskt.
Citera
2025-01-22, 16:59
Medlem
volvo 240s avatar
Minns honom som en sorts kommunist på SVT. Vad har han nu hittat på? Ett svin verkade han vara i vilket fall så hoppas att att misshandlat fru el sambo och åkt in.

Nu ska jag kolla i tråde.
Citera
2025-01-22, 17:02
Medlem
Olle Palmlöf förnekar att han skulle ha varit berusad. Ok, då var han väl hög då.

- How high are you?
- No sir, it's "Hi, how are you?"
Citera
2025-01-22, 17:13
Medlem
Jag hade nog satsat på: "Sedan länge medicinerar jag mot ångestrelaterad sjukdom. Dessvärre, som många noterat, gjorde jag fel under idrottsgalan. Vanligtvis kombinerar jag aldrig medicinen med alkohol. Nu hade jag väldigt trevligt, sänkte garden och tog några glas vin. Det var naturligtvis obetänksamt. Jag är uppriktigt ledsen och ber mina uppdragsgivare, och framförallt alla tv-tittare, om ursäkt!

Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Jag chansar på att det inte är ovanligt att han tar en liten stänkare, även kallad stärkare, lite då och då vid offentliga uppdrag. Mer vana än undantag, men inget som märks uppenbart utåt. Denna kväll tog han fler än vanligt och var extra svag i kropp och sinne för dagen, han tappade omdömet.. mycket vill ha mera.. och Olle ville ha fler shots.

Angående kommande försvarstal så bör han erkänna alkoholintag och kraftig berusning. Frågan är vilken lögn han kommer att använda medialt för att rentvå sig själv utåt. Jag tror inte på någon snyfthistoria om att han har problem med alkoholen och kommer att söka hjälp. Är han smart så skyller han på att han glömde bort att han skulle programleda Eftersnack och att han då började dricka på festen eftersom hans arbete på Idrottsgalan var slut i hans värld. Han fick sedan panik när han "kom på" eller "fick chockinformationen" om att han skulle programleda Eftersnack och gjorde ett idiotiskt beslut på grund av dåligt omdöme om han kunde genomföra detta trots att han visste om att han druckit lite väl många shots. Han skyller på sig själv och inte alkoholen och ber om ursäkt till allt och alla.

Hur som så behövde vi detta legendariska tv-ögonblick (Mänskliga Olle) i allt skådespelat skit som omger vår clownmediala vardag.
Citera
2025-01-22, 17:20
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
SVT borde satsa på en talkshow lagd på fredagskvällen med Olle Palmröf som programledare.
Riktigt packad, tjafsandes och kommer med idiotfrågor till gästerna i programmet.
Kanske kan bli en programsucce, eller?
Typ som Måndagsklubben där det både dracks och röktes!
https://m.youtube.com/watch?v=hIdMTX8ceM0
Citera
2025-01-22, 17:24
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Obegripligt att han inte plockats bort tidigare. Orsaken att han får vara kvar gång på gång måste ju blottlägga korruptionen och nepotismen inom svt/sr. Det är därför av största vikt att vi reder ut detta så att vi vanlisar kan få inblick.
Vi börjar med kvinnorna
X-fru: Charlotta Kjellin musikchef SR
Fyll på
Citera
2025-01-22, 17:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Fan, det är ren underhålling, har nog inte skrattat så här mycket på länge!

https://www.youtube.com/watch?v=vqQhiNFZVm8

"men asså såhärr.. du var ju där... ååå alla som finns nu fattar ju inte de"

"ja minnch varenda stav <hick> tag du tog"

"va du jorde dååå... du vann den avgörande machhen. Du va den shtörsta mächtaren då ... satt Tchruls ska inte chäla allt ifrån dej"

"Chhelll Ischakson tog jue vächrekord... asså femm trechiååta... trettinie...men men om du hade hoppa me hans schtavar hur högt hade du .. hade du hoppat då"

"Mando asså Mondå ... fru Mondå ... asså han vann ... och schöström vann ... och alltså... de va som de va ... och de e som de e"

https://imgur.com/a/WTSRRcL
Citera
2025-01-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Haha, Olle var 32 år och småbarnspappa när han körde onykter. Men visst generation X, generationen som aldrig blev vuxna. Utförsbacke hela livet.
han pratade om rattfylleri i allmänhet. inte specifikt om en rattfull knarkande 32 åring med barn
Citera
2025-01-22, 18:04
Medlem
Obekväm stämning på SVT upphör aldrig att roa.
Citera
2025-01-22, 18:49
Avslutad
Släng han under bussen!
Tryck på stanna.
Backa tillbaka och öppna dörren och fråga:
Hur gick det "lella Olle"??? 😂
Citera
2025-01-22, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Helt rätt av Olle att supa till och göra den där trista idrottsgalan lite mer intressant.
Idrottsstjärnor måste ju vara de mest ointressanta kändisar att lyssna till, så det var bra att de fick lite annorlunda frågor att reflektera över.
Instämmer. Finns inga tråkigare människor än idrottare. Lågutbildade, ointressanta jobb, nykterister... Vad är det som tittare känner att Olle har tagit ifrån dem? En berättelse om när "Mondo" hoppade över en ribba?
Citera
2025-01-22, 19:01
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Det konceptet har de redan kört på 90-talet med programmet Nattsudd där både promille och nikotin halten var hög.
Länk till programmen som finns på yt:

https://www.google.com/gasearch?q=nattsudd&source=sh/x/gs/m2/5

Programmet gick dock på mitten av 1980-talet. Älskade det programmet när jag gick i grundskolan. Nog det enda av SVT som jag har gillat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in