2025-01-22, 11:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Bengt Bedrup och Arne Weise tittade också rätt djupt i flaskan.

Jo när man betänker detta med att SVT har "nolltolerans". I så fall skulle de tex inte kunda sända en svensk film från Pilsner-åldern. 30-tal och framåt. Var och varannan känd skådis under den tiden var berusad under filmning. Thor Modéen som exempel.

Skillnaden var kanske att han var en sk högfungerande alkoholist. Märktes inte alltför mycket. Då har SVT inga problem. Problem blir när det som Palmlöf syns.
Citera
2025-01-22, 11:29
Medlem
laakuus avatar
https://www.youtube.com/watch?v=vqQhiNFZVm8

Jisses kastrullfull, annorlunda för att vara SVT
För mycket av "gratisdrickat" månne?
Citera
2025-01-22, 11:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det finns en hel del som inte är offentligt i den här historien.

Det enda som är märkligt är att Olle Palmlöf på något sätt lyckas klamra sig kvar i vid statliga medier. Svårt alkoholiserad, en del andra drogproblem, notoriskt svår att arbeta med.

Håller med, otroligt konstigt att han fortfarande får jobb. Jag menar, Pippirull var väl okej, men det var också typ 25 år sen det sändes, inte som att det var tillräckligt bra för att garantera Palmlöf livstid anställning inom public service. Undra vad hans hållhake är, kanske han knarkat ihop med så många chefer att han bara är omöjlig att göra sig av med.
Citera
2025-01-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Håller med, otroligt konstigt att han fortfarande får jobb. Jag menar, Pippirull var väl okej, men det var också typ 25 år sen det sändes, inte som att det var tillräckligt bra för att garantera Palmlöf livstid anställning inom public service. Undra vad hans hållhake är, kanske han knarkat ihop med så många chefer att han bara är omöjlig att göra sig av med.

Visar hur stark svågerpolitiken är inom public service. Har man rätt kontakter blir man alltid förlåten och får nya uppdrag.

Reagerade så sent som igår då någon ny Montelius var reporter på Uppdrag granskning. Uppdragen går i det närmaste i arv.
Citera
2025-01-22, 11:54
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laakuu

Fy fan jag har ingen skämskudde som är tillräckligt stor. Klarade inte att titta på hela.
Citera
2025-01-22, 12:43
Medlem
Tack Olle. Du rörde om i grytan. De flesta människor har varit lite salongsberusade ock kanske lite mer än så. Men du gör det i direktsändning. Respekt....
Citera
2025-01-22, 12:51
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
håller med, överdrivet drev. däremot tycker jag inte han kvalificerar sig för johnny bode-priset, som nån skrev. det var rätt oskyldigt sett till vad han sa och gjorde

Möjligtvis kvalificerad för Busgroggen
Citera
2025-01-22, 12:52
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laakuu

Snarare påtänd än full...
Citera
2025-01-22, 12:55
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Inslaget heter ju "eftersnack med olle palmlöf", finns länkat här i tråden i inlägg #360: (FB) Skvaller om Olle Palmlöf?

Låg den texten verkligen med i SVT-versionen? Tror den är tillagd av den som laddade upp klippet på YT.
Citera
2025-01-22, 13:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Snarare påtänd än full...
Kanske var där annat också, men full som en kastrull var ingen överdrift. Man skäms som tittare. Olle hade nog ingen aning om att han var så packad, trodde nog han var helt okej. "Jag var inte berusad", den har man ju dragit några gånger när man kom hem från krogen efter att han tänkt ta två öl, men det blev en tredje och en till och sen ett järn och... Hoppas han får hjälp av SVT nu.
Citera
2025-01-22, 13:34
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag menar det, SVT borde ju äga hela storyn istället för gå helt wokebananas. Sånt känns helt förlegat och otidsenligt.
Som en kvarterskrogs berusad Skavlan
Jag tror det finns en hög igenkänningsfaktor där hos många svenskar som sitter hemma och ensam krökar framför tvn

Precis så, tror jag med. Dessutom borde man kanske låta tittare ringa in och tjafsa med eller mot i ämnet... Nya fredagsunderhållningen blir en tittarsuccé på nolltid!
Citera
2025-01-22, 13:46
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
SVT borde satsa på en talkshow lagd på fredagskvällen med Olle Palmröf som programledare.
Riktigt packad, tjafsandes och kommer med idiotfrågor till gästerna i programmet.
Kanske kan bli en programsucce, eller?

Det konceptet har de redan kört på 90-talet med programmet Nattsudd där både promille och nikotin halten var hög.
Länk till programmen som finns på yt:

https://www.google.com/gasearch?q=nattsudd&source=sh/x/gs/m2/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in