2025-01-22, 15:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag tippar med på att han är en järnkamin. Då han hyllade 24 i senaste podden...
En järnkamin som gjort två specialspår till en AIK-jubileumsskiva, så kan det vara, jag har aldrig riktigt förstått tvillingklubbarnas hatkärleksrelation.
Citera
2025-01-22, 15:30
Medlem
immenhusens avatar
Olle Palmlöf är alltså lite varm innanför bröstet, vilket orsakar en skandal bland de styrande av våra statskontrollerade etermedier, men de ser samtidigt inget konstigt i att grovt kriminella gangsterrappare internt nomineras och upphöjs i samma medier. Vems agenda springer de, egentligen?

/AI
Citera
2025-01-22, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Låg den texten verkligen med i SVT-versionen? Tror den är tillagd av den som laddade upp klippet på YT.
Ah, ja så kan det förstås vara, jag var inte tillräckligt källkritisk
Citera
2025-01-22, 15:35
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Stephan Rimér som är VD för produktionsbolaget var tydligen också med och söp på idrottsgalan, hade han nyktrat till sedan Guldbaggegalan?

Kanske dags att städa upp på Leroy Media efter dessa bägge lågvattenmärke.

Framförallt hur Leroy media ens fick uppdraget. Måste ju finnas 10 mer välrenommerade bolag som hade kunnat sköta detta. Dvs den upphandling SVT gjorde för uppdraget.

För det finns väl ingen koppling. Eller lovad man Rimer långtidsuppdrag. 😂
Citera
2025-01-22, 15:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Framförallt hur Leroy media ens fick uppdraget. Måste ju finnas 10 mer välrenommerade bolag som hade kunnat sköta detta. Dvs den upphandling SVT gjorde för uppdraget.

För det finns väl ingen koppling. Eller lovad man Rimer långtidsuppdrag. 😂

Jo måste ju vara närmast gratispengar att få den upphandlingen. Enda inkomsten blir ju att SVT köper den via skattemedel.

Sedan kanske man snålade till det med att ha Palmlöf som programledare. Hans lön kanske var detta med fritt käk och obegränsad tillgång till "dricka".
Citera
2025-01-22, 15:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Trodde han var gnagare.
Edit: Verkar vara så enligt SvenskaFans:
5 ”Hetsjakten: Stefan Ishizaki – Kurre Hamrin” (Olle Palmlöf och Bobbo Krull)
Ett långt hånflin tog oss genom detta spår. Sveriges Radio är givetvis infiltrerat av ritiga Gnagare. Olle Palmlöf och Bobbo Krull från Pippirull har för skivan gjort två unika inspelningar av den populära hetsjakten.
Ja, det förklarar en del.
Det är klart han blir canceled av SVT Samma gruppering som KOla Lindholm, och ärkefyllot Robert Laul.

Han verkar dock bo mitt i Bajenland. Södermalm
Senast redigerad av Giant Squid 2025-01-22 kl. 15:47.
Citera
2025-01-22, 15:48
Moderator
Dr Kings avatar
I veckans avsnitt av podden ”Glidarna” berättar Roberto Vacchi som var på galan lite om middagen vid galan och vilka som satt vid hans bord och hur ”trevligt” det var. Han räknade upp alla som satt vid hans bord men tyvärr var ingen av dem Olle Palmlöf

Däremot pratade han om hur länge det pågick och nämnde att de kom dit 16.30 då det började med ”lite bubbel och mingel”.

Så Olle hade fler timmar på sig än jag trodde att bli så dragen som han blev
Från 16.30-22.30 när Eftersnack började alltså. Det är nog säkert en del som försöker hålla igen med alkoholen lite också så även om de försökt ransonera det lite var det säkert en del vill Olles bord som inte drack vad de hade blivit tilldelade och vars enheter Olle också kunde trycka i sig.
Citera
2025-01-22, 16:19
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin

Möjligtvis kvalificerad för Busgroggen

Så tänkte jag också. För att erhålla Jonny Bode-priset bör man ha bedrägeriförsök och mystiska titlar i bagaget. Busgroggen är dock klockren för honom. Låt oss se i januari 2026.
Citera
2025-01-22, 16:20
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Det konceptet har de redan kört på 90-talet med programmet Nattsudd där både promille och nikotin halten var hög.
Länk till programmen som finns på yt:

https://www.google.com/gasearch?q=nattsudd&source=sh/x/gs/m2/5

Nä.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/q1qVkL/bjorn-wallde-80-ar-om-tv-bluffen-i-nattsudd-i-svt
Citera
2025-01-22, 16:31
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Olle Palmlöf är alltså lite varm innanför bröstet, vilket orsakar en skandal bland de styrande av våra statskontrollerade etermedier, men de ser samtidigt inget konstigt i att grovt kriminella gangsterrappare internt nomineras och upphöjs i samma medier. Vems agenda springer de, egentligen?

/AI
Det är en rimlig frågeställning faktiskt. Lite väl överkänsligt att känna att offentliga ursäkter behövs för några bärs, när man signalerar värre saker på annat håll. Även om man såklart fattar att man inte bör supa vid ett programledargig.

Olle Palmlöf minns man förresten som den extremt långsmala skejtaren och allt-i-allon på ZTV. Bara frisyren ser ut att ha ändrats.
Citera
2025-01-22, 16:37
Medlem
BananaYoos avatar
Jag chansar på att det inte är ovanligt att han tar en liten stänkare, även kallad stärkare, lite då och då vid offentliga uppdrag. Mer vana än undantag, men inget som märks uppenbart utåt. Denna kväll tog han fler än vanligt och var extra svag i kropp och sinne för dagen, han tappade omdömet.. mycket vill ha mera.. och Olle ville ha fler shots.

Angående kommande försvarstal så bör han erkänna alkoholintag och kraftig berusning. Frågan är vilken lögn han kommer att använda medialt för att rentvå sig själv utåt. Jag tror inte på någon snyfthistoria om att han har problem med alkoholen och kommer att söka hjälp. Är han smart så skyller han på att han glömde bort att han skulle programleda Eftersnack och att han då började dricka på festen eftersom hans arbete på Idrottsgalan var slut i hans värld. Han fick sedan panik när han "kom på" eller "fick chockinformationen" om att han skulle programleda Eftersnack och gjorde ett idiotiskt beslut på grund av dåligt omdöme om han kunde genomföra detta trots att han visste om att han druckit lite väl många shots. Han skyller på sig själv och inte alkoholen och ber om ursäkt till allt och alla.

Hur som så behövde vi detta legendariska tv-ögonblick (Mänskliga Olle) i allt skådespelat skit som omger vår clownmediala vardag.
Citera
2025-01-22, 16:57
Medlem
Undrar om Peter Forsberg såg detta och garvade skadeglatt? Det hade jag gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här