Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Jag tror intresset för Elfsberg har avhandlats sedan tidigare, och det är många som fascineras av denne "mångsysslare" på många sätt och vis

. Tror det kan bero på att det finns en mytbildning kring honom, att han har ett sådan propert "front stage" beteende men ett sådant besuldat och vedervärdigt "back stage" beteende. Att han "bara" följer manus stämmer dock inte, i alla fall inte i hans egenskap som tittarombudsman. Kan tillägga att han t.o.m. "belönades" med en egen talkshow i SVT24 medan sexskandalerna haglade som värst, vad säger det om hans inflytande i SVTs maktsfär? ....................(text)...........
Med Tanke på det som hänt i Malmö med läkaren Carl Trolius som nyligen dömdes för våldtäkt. Ja nu finns det ju en mega stor tråd om detta fall på FB så jag skall inte gå in mera på hans fall, men i alla fall tycker jag det kan vara intressant om man jämför med Bajs-Elvis.
Här har vi personer som bägge uppnått höga positioner i sina respektiva företag ,typ "Gudfader" mentalitet, och sedan efter åratal fallit in i någon tanke och idé att dem är onåbara i sin "Gudfader" likande ställning, och därefter börjat exponera sina perversa böjelser och maktmissbruk först dolt men sedan allt mera vågat och öppet ,tills dem till slut fastnat med kuken i "syltburken"
Malmö händelsen har i alla fall övertygat mig att Bajs-elvis verkligen är den person han påstås vara.
Ok ja ,han måste ha ett enormt inflytande i SVTs maktfär ,då han kan hålla sig kvar där, skulle inte förvåna mig ett dyft om han har starka hållhakar på höga chefer på SVT.