2007-09-19, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jag bjuder över!

Fast Claes kanske bjuder allra högst.

Eller Sonny Crocket
Citera
2007-09-19, 22:18
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Eller Sonny Crocket
Föreslår istället att vi skapar en insamling i så fall! De ligger i allmänhetens intresse, specielt som Svullo verkar ha sett den filmen.
Citera
2007-09-19, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Föreslår istället att vi skapar en insamling i så fall! De ligger i allmänhetens intresse, specielt som Svullo verkar ha sett den filmen.

Räkna med mej
Citera
2007-09-20, 01:12
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Jag tror intresset för Elfsberg har avhandlats sedan tidigare, och det är många som fascineras av denne "mångsysslare" på många sätt och vis . Tror det kan bero på att det finns en mytbildning kring honom, att han har ett sådan propert "front stage" beteende men ett sådant besuldat och vedervärdigt "back stage" beteende. Att han "bara" följer manus stämmer dock inte, i alla fall inte i hans egenskap som tittarombudsman. Kan tillägga att han t.o.m. "belönades" med en egen talkshow i SVT24 medan sexskandalerna haglade som värst, vad säger det om hans inflytande i SVTs maktsfär? ....................(text)...........

Med Tanke på det som hänt i Malmö med läkaren Carl Trolius som nyligen dömdes för våldtäkt. Ja nu finns det ju en mega stor tråd om detta fall på FB så jag skall inte gå in mera på hans fall, men i alla fall tycker jag det kan vara intressant om man jämför med Bajs-Elvis.
Här har vi personer som bägge uppnått höga positioner i sina respektiva företag ,typ "Gudfader" mentalitet, och sedan efter åratal fallit in i någon tanke och idé att dem är onåbara i sin "Gudfader" likande ställning, och därefter börjat exponera sina perversa böjelser och maktmissbruk först dolt men sedan allt mera vågat och öppet ,tills dem till slut fastnat med kuken i "syltburken"

Malmö händelsen har i alla fall övertygat mig att Bajs-elvis verkligen är den person han påstås vara.
Ok ja ,han måste ha ett enormt inflytande i SVTs maktfär ,då han kan hålla sig kvar där, skulle inte förvåna mig ett dyft om han har starka hållhakar på höga chefer på SVT.
Citera
2007-09-20, 11:15
Medlem
Avslöjads avatar
  • Vad jag skulle vilja veta först är vem kvinnan/kvinnorna är som utsattes av Elfsbergs övergrepp?
  • Jobbar de fortfarande kvar på SVT?
  • Om inte kanske de är villiga att konfirmera våra misstankar då de ej står i någon beroendeställning till SVT längre.
  • Känner någon kriminalinspektör Jan Friberg eller de tre poliserna som sattes att utreda ärendet?http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=Jan+friberg&var=
  • Den vid tiden personalchefen på SVT, Peter Fogelmarck gjorde en internutredning av fallet. Vad hände med internutredningen, vad kom de fram till? Mörkläggning? Vad vet han? Var jobbar han? någon som känner honom?
    http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=J6eT17YQXEtOChGymwwxRA %3d%3d&vad=Peter+Fogelmarck&var=
  • "journalisten" Richard Aschberg har enligt artikeln talat med ett av offren. Är det någon som känner honom som diskret kan luska lite?
  • Det kanske är dags att göra en approach till Elfsberg själv för att höra hur han ställer sig till de omfattande misstankarna mot honom.
Citera
2007-09-20, 20:42
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avslöjad
  • Vad jag skulle vilja veta först är vem kvinnan/kvinnorna är som utsattes av Elfsbergs övergrepp?

http://www.uploadit.org/svinet/Tv01.jpg

Citat:
  • Jobbar de fortfarande kvar på SVT?

Vet ej.
Citat:
  • Om inte kanske de är villiga att konfirmera våra misstankar då de ej står i någon beroendeställning till SVT längre.

Kan hon spåras?

Citat:

Polisen verkar inte göra ett skit, verkar som om den ultimate utredaren av Bajs-Elvis (förutom vår eminente Cazzo då förstås ) skulle vara Robert Aschberg, eftersom hans egen bror haft koppling till fallet.

Citat:
  • Det kanske är dags att göra en approach till Elfsberg själv för att höra hur han ställer sig till de omfattande misstankarna mot honom.

Ja, vore inte det rena DRÖMMEN??? Någon som känner sig hågad? Han bor på Kalbergsvägen på Odenplan.
Citera
2007-09-21, 10:11
Medlem
Avslöjads avatar
Skulle kunna tänka mig att maila och fråga honom i hans egenskap som tittarombudsman på SVT om han vill bemöte dessa rykten. Frågan är relevant med tanke på att han företräder den svenska statstelevision där merparten av finansiärerna, svenska folket, inte vill ge mediautrymme för en potentiell våldtäktsman och bajsdängare.
Citera
2007-09-21, 10:31
Bannlyst
Citat:
Skulle kunna tänka mig att maila och fråga honom i hans egenskap som tittarombudsman på SVT om han vill bemöte dessa rykten. Frågan är relevant med tanke på att han företräder den svenska statstelevision där merparten av finansiärerna, svenska folket, inte vill ge mediautrymme för en potentiell våldtäktsman och bajsdängare.

Do it! Vi håller alla tummarna för att du får ett svar.
Citera
2007-09-21, 11:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Do it! Vi håller alla tummarna för att du får ett svar.
Jag sållar mig till den kören! GÖR DET! Du har både mitt tillstånd och min välsignelse!

Ett förslag är dock att du på något sätt ringer upp SVTs växe och på så sätt får telefonkontakt med honom (säg att du är journalist/skribent för Flashback och undrar om han vill bemöta rykterna). Då är det lättare att kunna utröna en reaktion hos vår käre Claes än ett potentiellt e-post brev som kanske inte besvaras. Ett e-post brev är dock bättre än ingenting om du nu jätte gärna hellre vill skicka ett sådant.
Citera
2007-09-21, 11:30
Medlem
Avslöjads avatar
Citat:
Jag sållar mig till den kören! GÖR DET! Du har både mitt tillstånd och min välsignelse!

Ett förslag är dock att du på något sätt ringer upp SVTs växe och på så sätt får telefonkontakt med honom (säg att du är journalist/skribent för Flashback och undrar om han vill bemöta rykterna). Då är det lättare att kunna utröna en reaktion hos vår käre Claes än ett potentiellt e-post brev som kanske inte besvaras. Ett e-post brev är dock bättre än ingenting om du nu jätte gärna hellre vill skicka ett sådant.

Jag ska börja med att författa ett mail för att se vilken approach som ska anläggas för nu ska skiten upp på bordet så att säga
Citera
2007-09-21, 11:53
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Jag ska börja med att författa ett mail för att se vilken approach som ska anläggas för nu ska skiten upp på bordet så att säga
Helhärligt initiativ! Kan du posta brevet här på FB sen? När kommer du att skicka brevet?

Ps: Du menar väl att skiten ska upp på glasbordet? Ds:
Citera
2007-09-21, 12:08
Medlem
Avslöjads avatar
Citat:
Helhärligt initiativ! Kan du posta brevet här på FB sen? När kommer du att skicka brevet?

Ps: Du menar väl att skiten ska upp på glasbordet? Ds:

Japp jag kommer att titta på det under helgen så någon gång under nästa vecka skickar jag det. Funderar på om jag ska vara den oroliga tv-tittaren som undrar över hans vandel...hmm tåls att fundera på.

Exakt, glasbordet får det bli i hans fall

Edit: Ja det är klart att brevet ska postas här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in