Intressant att höra honom i podden TV-fabriken från augusti 2019. Intervjun rullar på i sakta mak och frågorna kretsar kring helt ofarliga ämnen som E:s bakgrund och anekdoter från typ 45 år på Rapport samt hans bitterhet mot att inte längre få några jobb. Givetvis drar han upp sin fattiga bakgrund, men försvarar med all rätt sin höga lön på senare år. Dock hettar det till på slutet när en genomgående urtrevlig och glad Fredrik Ralstrand börjar ställa frågor kring sociala medier. Den mest intressanta ordväxlingen går ungefär så här:
FR: Har du googlat dig själv någon gång?
CE: [lång paus] Det har hänt.
FR: Vad tyckte du om resultatet?
CE: [lååång paus] Ja...var väl ungefär vad jag hade väntat mig. Varken mer eller mindre. Jag är...eller var...en väldigt exponerad person och då...då blir det en del...kommentarer kring en också. Men jag har samtidigt varit en tillbakadragen person, lite reserverad i min publikkontakt och det har väl också präglat den här bilden av...
FR: Men kan du såras och bli ledsen av kommentarer på sociala medier eller i press och sådär?
CE: Ja, i pressen skulle jag nog bli det men knappast på sociala medier. Eh..alla som är rätt igenkända blir ju..hehe..utsatta för nästintill kränkande beskrivningar och påståenden i sociala medier och det tycker jag inte man... Man gör sig själv en otjänst om man blir ledsen för det. Öh...därför att människor har en förmåga att säga taskigheter om dom bara tror att dom kan vara anonyma när dom gör det.
FR: Men var är det konstigaste du hört om dig själv liksom?
CE: [enormt lång paus] Det vet jag inte. Nej. Jag backar från den frågan.
CE glider undan och fintar bort alla närmanden av känsliga ämnen men blir ändå väldigt svävande i svaren och obekväm. Jag tycker ändå att Ralstrand gör vad han kan för att närma sig ämnet utan att bli oförskämd eller gå över gränsen. Ska vi gissa att herrarna inte tog en öl tillsammans efter intervjun?