2013-12-23, 13:07
  #157
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagall
Det kan ju även vara "den svarta bibeln" där det står hur man gör diverse "olagliga" saker som sprängdeg, amfettamin etc !?
Anarkisternas kokbok? Finns lite andra namn på den men har aldrig hört den kallas Svarta Bibeln.
Citera
2013-12-25, 20:31
  #158
Medlem
Den enda 'Svarta Bibeln' jag har hört talas om är den som klokgubbar- och gummor använde sig av när de skulle utöva trolldom.
Citera
2013-12-29, 15:36
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
Satanisten Anton La Wey gav ut en Satansbibel. Jag köpte den på en newagebokhandel en gång i Köpenhamn. När jag och mina kompisar försökte läsa en formel ur boken, hände verkligt skrämmande saker. Så den rekomenderar jag verkligen inte.
Cad för skrämmande saker skedde?
Citera
2014-02-28, 00:23
  #160
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium1
Kul att jag har den i min ägo från föreningen Veronica i Åbo. Har även kung Salomons nycklar och Necronomicon. Nån som vill köpa rubbet?
Nej, köp och sälj är olagligt här.
Citera
2014-04-19, 03:30
  #161
Medlem
The Satanic Bible av Anton LaVey ser väl folk som svarta bibeln.
Citera
2014-04-19, 17:42
  #162
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KioskBengt
The Satanic Bible av Anton LaVey ser väl folk som svarta bibeln.
Ja, okunniga sådana.
Citera
2014-06-21, 14:22
  #163
Medlem
Jag har oxo en ifrån föreningen Veronica i Åbo. I Topp skick.
Fick den av en kompis ng på slutet av 80- talet.
Kommer ihåg att man blev lite skrajsen när man läste högt ur den ,
trots att det var mitt på dagen i strålande solsken.
Undrar om den har / är något av värde.

OBS ; jag säljer den inte , bara nyfiken om den har nått penningvärde.
Citera
2014-10-06, 17:42
  #164
Bannlyst
Jag skulle vilja läsa den sataniska "Svarta Bibeln".
Går den att köpa?
Citera
2014-11-10, 23:14
  #165
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betrayed
Kom bara att tänka på en sak när jag ögnade igenom den här tråden..fråga min inte varför jag hittade hit men ialla fall..

vissa säger att de här böckerna är jäääättefarliga, och inte ska lekas med...

Om man nu hade kunnat åberopa en demon eller Fan och hans moster, skulle detta inte vara gjort för längesen? Är man galen nog att tro på saken och följa dess besvärjelser, så skulle man nog fan också kunna frammana nåt ont med berått mod...och således skulle vi leva i kaos och mörker...

...eller kanske har Jesus, Buffy och kristna riddare dykt upp och avbrutit allt i tid, för att sedan fira segern med att dricka kaffe med George Bush, som är bundis med Jehova...

eller är jag ute å seglar?
Ja de flesta galna upptåg av denna stilen har helt enkelt stoppats av att Gud är starkare än dessa väsen och därför är dessa ritualer i princip endast farliga för utövaren själv som frånsagt sig sitt gudomliga beskydd genom att ingå i pakter med mörka makter.

Det finns dock ett exempel på en ritual som verkar ha haft permanenta konsekvenser för hela världen (eller USA iaf):
http://www.bibliotecapleyades.net/cienciareal/cienciareal07.htm
Citera
2014-11-10, 23:27
  #166
Bannlyst
Den boken fanns på Norrköpings stadsbibliotek för ca 20 år sedan (eller kanske det var en bok med utdrag från Svarta Bibeln med en massa besvärjelser och grejor). De som bor i den staden kan ju gå dit och låna hem den, det gjorde jag en gång i tiden.
Citera
2015-06-28, 23:02
  #167
Medlem
JurassicWorlds avatar
6e å 7e mosebok hölls gömd för att de kan beskriva hur man återkallar de döda
Citera
2015-06-29, 10:00
  #168
Medlem
JurassicWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Åter igen väcker du upp en tråd som borde fått glömmas bort.

Och åter igen gör du det med massa påhitt som du inte kan bevisa alls. Bara massa fantasier. Hur korkad är du egentligen?
det är inget påhitt kolla varför 6e och 7e boken blivit så stor i tex karibien varför tror du man uteslöt dem från första början vi människor är inte redo för den vetskapen än se i Schweiz där forskning börjat närma sig kunskapen om andra parallella dimensioner jag tror du och dina kompisar kommer få äta upp era ord och be om ursäkt när allt visar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in