2012-01-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
det kanse är Necronomicon?
Haha, asså idiot.
Citera
2012-01-15, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aowl
Haha, asså idiot.

Du kan vara en Idiot, jag försöker ju iaf tillföra något

EDIT: att kalla någon idiot i sitt första inlägg på FB är en bra start, Välkommen
Citera
2012-01-15, 11:00
Medlem
Anesthesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aowl
Haha, asså idiot.

"The Black Bible" refereras ibland till Necronomicon beroende på i vilka kretsar man tar upp det ordet i, Cthulhu Mythos and what not. Och har du inget vettigt att tillföra så tycker jag att du hålla käften och bara läsa!
Citera
2012-01-15, 13:03
Medlem
Citat:
Du kan vara en Idiot, jag försöker ju iaf tillföra något

EDIT: att kalla någon idiot i sitt första inlägg på FB är en bra start, Välkommen
Tackar.
Citera
2012-11-08, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinkenta
En kompis hade en svart bibel. Mycket otrevliga saker hände. Det slutade med att han brände upp den.
De flesta biblar brukar vara svarta eller röda.

Angående den Svarta Bibeln så har jag hört att det ska vara något som rör nekromantik/satanism.
Citera
2012-11-14, 18:48
Medlem
Citat:
det kanse är Necronomicon?

Här finns den att läsa om man är intresserad.

http://library.napalm.com.br/books/new/Necronomicon%20-%20Part%201%20-%20Simons.html
Citera
2013-04-06, 13:19
Medlem
Igår satt jag, pappa, mamma och morfar och pratade om lite allt möjligt och jag vet inte hur vi kom in på samtalsämnet men iaf så berättade farsan att min farfar sa till skarpt att dom inte fick gå och rota i hans skåp som stog där uppe på vinden och såklart så blev farsan min bara mer sugen på att gå dit och efter ett tag så hittade han "Svarta bibeln". Han berättade att han kollade lite i den men tyckte den bara var snuskig, det stog massa konstigt och sånt i den. Han brydde sig inte så mycket mer om den utan sket bara i att gå dit och kolla eftersom han var lite halvt rädd för den.

Efter att farfar dog så brann även deras hus upp och ingen hade ju tagit vara på boken så den brann nog också upp, kanske det var meningen så att inte boken skulle hamna i fel händer? Vad vet man?

Men nu har jag blivit sugen på att leta upp en sådan där svart bibel och kolla vad den innehåller, den som farfar hade var på svenska tydligen och cirkus 2-4 cm tjock, skulle vara skoj att ha en gammal Svart bibel som man kan studera och inte en nytryckt kopia...
Citera
2013-04-07, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av streamhuG
Igår satt jag, pappa, mamma och morfar och pratade om lite allt möjligt och jag vet inte hur vi kom in på samtalsämnet men iaf så berättade farsan att min farfar sa till skarpt att dom inte fick gå och rota i hans skåp som stog där uppe på vinden och såklart så blev farsan min bara mer sugen på att gå dit och efter ett tag så hittade han "Svarta bibeln". Han berättade att han kollade lite i den men tyckte den bara var snuskig, det stog massa konstigt och sånt i den. Han brydde sig inte så mycket mer om den utan sket bara i att gå dit och kolla eftersom han var lite halvt rädd för den.

Efter att farfar dog så brann även deras hus upp och ingen hade ju tagit vara på boken så den brann nog också upp, kanske det var meningen så att inte boken skulle hamna i fel händer? Vad vet man?

Om din farfar var medlem i ett av de många barnoffer/övergrepp-satanistiska cirklar så kan man ju föreställa sig att de vid en medlems död gör allt för att "knyta ihop" allt som kan återkopplas till organisationen.

Gräv upp trädgården och se om du hittar benrester.

Er släkt kanske vilar på en mycket mycket mörk hemlighet.
Citera
2013-04-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Om din farfar var medlem i ett av de många barnoffer/övergrepp-satanistiska cirklar så kan man ju föreställa sig att de vid en medlems död gör allt för att "knyta ihop" allt som kan återkopplas till organisationen.

Gräv upp trädgården och se om du hittar benrester.

Er släkt kanske vilar på en mycket mycket mörk hemlighet.

Haha det tror jag inte haha ^^ Men man skulle gärna vilja veta mera ;p
Citera
2013-04-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streamhuG

Men nu har jag blivit sugen på att leta upp en sådan där svart bibel och kolla vad den innehåller, den som farfar hade var på svenska tydligen och cirkus 2-4 cm tjock, skulle vara skoj att ha en gammal Svart bibel som man kan studera och inte en nytryckt kopia...

Jag har en här hemma, tycker den inte är så märkvärdig att bläddra i och enligt mig så står det inget speciellt i den.
Citera
2013-04-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag har en här hemma, tycker den inte är så märkvärdig att bläddra i och enligt mig så står det inget speciellt i den.

Har du någon bild på den? Tänkte ifall det är en likadan som farfar hade, farsan lär ju känna igen den kanske
Citera
2013-12-22, 09:55
Medlem
Det kan ju även vara "den svarta bibeln" där det står hur man gör diverse "olagliga" saker som sprängdeg, amfettamin etc !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in