2007-01-06, 23:53
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Klart är hur som helst att Lovecraft ska ha stor credit för att hans skönlitterära arv fick en stor genomslagskraft på så gott som alla kulturella plan. Det har skrivits låtar, gjorts filmer och skapats konst som bygger på Cthulhu-myterna och Necronomicon.

Det är inte många Fantasy/Fiction/Horror-författare från den tidsperioden han var verksam under som har lyckats med den bedriften.
Tråkigt bara att han dödde av innan han blev uppskattad och erkänd som författare
Citera
2007-01-11, 17:31
Medlem
Betrayeds avatar
Kom bara att tänka på en sak när jag ögnade igenom den här tråden..fråga min inte varför jag hittade hit men ialla fall..

vissa säger att de här böckerna är jäääättefarliga, och inte ska lekas med...

Om man nu hade kunnat åberopa en demon eller Fan och hans moster, skulle detta inte vara gjort för längesen? Är man galen nog att tro på saken och följa dess besvärjelser, så skulle man nog fan också kunna frammana nåt ont med berått mod...och således skulle vi leva i kaos och mörker...

...eller kanske har Jesus, Buffy och kristna riddare dykt upp och avbrutit allt i tid, för att sedan fira segern med att dricka kaffe med George Bush, som är bundis med Jehova...

eller är jag ute å seglar?
Citera
2007-01-12, 10:36
Medlem
frogg0s avatar
vart kan man hitta den svarta bilbel vill ha den ( hela versionen går lika bra med sidor)
Citera
2007-01-12, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frogg0
vart kan man hitta den svarta bilbel vill ha den ( hela versionen går lika bra med sidor)

Eh...har du överhuvudtaget läst tråden eller?

Dessutom ett tips: kontrollera stavning och formulering av din frågeställning innan du postar nästa gång. Man skulle kunna tro att du är långt under 18...
Citera
2007-01-12, 11:01
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Dessutom ett tips: kontrollera stavning och formulering av din frågeställning innan du postar nästa gång.
Han ska också kolla sina latinska fraser innan han börjar med trollformler...
Citera
2007-01-18, 09:54
Medlem
frogg0s avatar
jo jag läste tråden och kom på det senare vilket misstag jag gjorde, men länkar na som skriv existerar inte längre
Citera
2007-01-21, 13:25
Medlem
slobban5s avatar
denna länk kanske kan vara användbar för några

http://www.molochsorcery.com/store.html
Citera
2007-01-21, 13:31
Medlem
MeatAbstracts avatar
Vet inte om någon har tagit upp det.
Men det finns en svensk översättning av den Svarta Bibeln.
Beställde min från Malmö Work Shop eller vad det hette någon på 90-talet. Nu vet jag inte vart bokfan är.
Citera
2007-01-21, 15:29
Medlem
Eremitens avatar
Fake Necronomicons
Citera
2007-01-21, 18:37
Medlem
svarta bibeln på svenska

http://thepiratebay.org/tor/3506312/...taniska_Bibeln
Citera
2007-01-21, 23:19
Medlem
interassists avatar
Min far ahr ett ex av svarta bibeln. Försökte prata lite löst med honom om den, men gång på gång sa han att jag absolut inte fick läsa något ur den. Han sa att om man läser fel saker på rätt sätt kan det hända saker som inte inte ens ha kunnat drömmma om.
Citera
2007-01-21, 23:25
Medlem
interassists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betrayed
Kom bara att tänka på en sak när jag ögnade igenom den här tråden..fråga min inte varför jag hittade hit men ialla fall..

vissa säger att de här böckerna är jäääättefarliga, och inte ska lekas med...

Om man nu hade kunnat åberopa en demon eller Fan och hans moster, skulle detta inte vara gjort för längesen? Är man galen nog att tro på saken och följa dess besvärjelser, så skulle man nog fan också kunna frammana nåt ont med berått mod...och således skulle vi leva i kaos och mörker...

...eller kanske har Jesus, Buffy och kristna riddare dykt upp och avbrutit allt i tid, för att sedan fira segern med att dricka kaffe med George Bush, som är bundis med Jehova...

eller är jag ute å seglar?
Om du är? Som fan skulle mitt svar bli. Skulle kunna tänka mig att det inte bara är att läsa på måfå ur boken så vipps kommer en ond demon fram. Antar att du måste känna till vissa saker och göra vissa saker på rätt sätt för att det ska hända något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in