Var ute i Hölö utanför Södertälje och jobbade i onsdags, och var inne på konsum för att köpa snus och dricka.Vad får man se! om inte Göteborgs rapé lös för 20 kr dosan .Datumet gick ut i dag,blev 5 st stockar.Finns några dosor kvar tror jag.
Punktskatt knäckte snusfabrik
Företaget vände sig till länsrätten med ärendet och vann där, men då överklagade Skatteverket till kammarrätten.
Där gick Skatteverket ut som vinnare … överklagade Gällivareföretaget igen, men
… företaget beviljas inte prövningstillstånd
…
företaget kommer att krävas på punktskatten retroaktivt och för de antal år det rör sig om kommer skulden att uppgå till flermiljonsbelopp.
Då jag har användt gellivaresnus som leverantör av mitt snus en längre tid undrar jag nu om det finns någon liknande verksamhet med liknade priser därute?
Då jag har användt gellivaresnus som leverantör av mitt snus en längre tid undrar jag nu om det finns någon liknande verksamhet med liknade priser därute?
Måste skaffa mig en ny snus-kran, snabbt!...
Tror inte det, vill man ha billigt får man köpa snussats med mald råtobak tex Cuthof och fermentera i ugnen. Cuthofs recept är blanda i vatten och salt och 24 timmar i 90-95 grader, blanda i natriumbikarbonat och 12 timmar till.
Tror inte det, vill man ha billigt får man köpa snussats med mald råtobak tex Cuthof och fermentera i ugnen. Cuthofs recept är blanda i vatten och salt och 24 timmar i 90-95 grader, blanda i natriumbikarbonat och 12 timmar till.
Gällivares sats var jäst och i stort sett färdigt när man fick den, därför de åkte dit på snusskatt.
Jag orkar inte pyssla i ugn i flera dygn och sitta i snus-os i lägenheten så jag får väl börja besöka willy:s igen antar jag... Trist för jag gillade verkligen smaken på gellivaresnus produkter. Snusbengt kostar ju över 1000:- för två kilo så det går bort, tror min smärtgräns går vid 700:- för 2 kilo, annars får det bli stockar med det billigaste lössnuset på willys
Till alla Malmöbor kan jag varmt rekommendera en liten arabbutik ute vid ekohallen, Jägersro. Den ligger alltså i Samma byggnad som Ekohallen. Jag har själv aldrig handlat snus där då jag inte snusar. Men vännerna är där stup i kvarten
Priset där är 15:- dosan för LD. Det är det billigaste jag sett i lund/malmö-området hittils.