Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
ok men kaliber är ju tillhörande SM liksom kronan osv
du köpte en stock general hade den bjudlock var det den gamla designen eller den ifrån 2008 ungefär?
om general kostar normalt 350 kr med 21,6 gram stocken som billigt och granit kostar runt 240-270 som billig om granit fanns så borde den kostat mellan 100 och 150 kr stocken rimligtvis om det följer genomsnitts butikens prissättning på låg-högprissnus
vad kostade lösen på ett ungefär? själv fick jag punga ut 51 kr för ettan på ica en gång 42g dosa dessutom tål att tänkas på
om jag minns rätt så har dem nåt klistermärke på dosan för att hjälpa tullhelvetet med att känna igen dosorna så de kan fitta sig

Båten är alltid billigare och ofta mer i varje dosa. Dosorna har bjudlocket.
Det ända negativa med båten, i vart fall ekerö som jag brukar åka med är att utbudet är väldigt litet. Dom har för det mesta bara dom stora märkena och oftast bara Original, White och lös. Av general fanns det lite mer typ Extra Strong och Extra Strong White. i Övrigt finns Granit, Ettan, Rape, Grov osv.
Pappa köpte ett par stockar Ettan lös då det är det han alltid snusar. Har för mig att dom kostade 229 kr stocken eller något sådant. Det är sjukt billigt för lös vet att jag anmärkte på det då portion var detsamma för en stock. I lös dosorna är det dessutom 50g vs 42 i butiken.
Har för mig att om an köpte en enkeldosa portion så gick dom på 30 kr, så man tjänar lite på att köpa stock. Sen så vet jag att dom ibland har erbjudanden på snus typ köp 3 stockar och få den fjärde på köpet så det är helt klart det mest prisvärda snuset som man kan få tag på.
Wosp
Edit:
Kaliber fanns i vart fall inte sist jag köpte, men vet fan inte hur lågt dom kan gå utan att det börjar se "löjligt lågt" ut. Med tanke på att om man köper stock så brukar det vara ca 50% av priset eller lite mer, så vad skulle en dosa kaliber kosta? 8-10 kr?
Köpte några dosor Grov lös förra gången, det ända som skiljde dom på utsenedet var att det stog "Traveling Pack" på dom, alltså i själva designen och sen också att det står 50g på undersidan istället för 42. Men jag har hört att snus klassas som livsmedel så det finns ingen gräns på hur mycket man får föra in så i så fall, varför skulle man bry sig om tullen. Det är för övrigt väldigt sällsynt att tullen står vid ålandsfärjan, tror att jag har sätt det 1-2 gånger av alla gånger jag åkt och det är ganska ofta då vi har stuga där. Och även då har dom stått med hundar och bara vinkat in bilar som hundarna markerat på.