2008-10-29, 16:40
Medlem
Lasse-stefanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixtape
stock LD 129kr i en av tobaks affärerna på möllevångstorget i malmö, 20 kr lucky strike dosan

129 för en stock?! länge leve malmö
Citera
2008-11-15, 00:55
Medlem
4-gott Landala (vid Hvitfeldtska) Göteborg

Kronan 22kr (185kr)
Rapé/General white 33kr
Grov 29kr
Lös tror jag ligger runt 38kr.

Stock Rapé har jag för mig ligger på ungefär 280kr, men jag kan ha väldigt fel.

Detta är fortfarande det billigaste jag stött på här i Göteborg. Förutom att det är billigt är det alltid oförskämt färskt då omsättningen är hög. Jag kan även tipsa om godiset, som är extremt färskt det med, om ni inte varit där tidigare.
Citera
2008-11-19, 08:35
Medlem
Mumbologis avatar
Man gråter över första sidorna i den här tråden

Senast jag köpte en Grov Snus Portion stock kostade den 380 kr. Så jävla fittigt dyrt så det inte finns.

Ica Kragsta i Vallentuna btw
Citera
2008-11-19, 09:09
Medlem
SpaceCats avatar
Stockholm

Köpte för ett par veckor sedan:

LD lös 289 kr/stock

På f.d. AW's Fleminggatan/S:t Eriksgatan.
Heter visst "81:an" eller nått nu...
Citera
2008-12-01, 03:50
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Norrköping?

Basaren på drottninggatan säljer ibland snus för 15-20 kr (oftast är det Lucky Strike, LD, Offroad).
Citera
2008-12-01, 03:53
Medlem
Krackshots avatar
38 kr/380 kr för General Portion på den lokala Ica-affären. Dock köper jag stockar på Lidingö för 290kr.
Ofta färskare i stockarna också, har en tendens att vara blött och jävligt om man är tvungen att besöka Ica. Bevis på att dom förvarar snuset för varmt, inte bra.
Citera
2008-12-01, 21:51
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbologi

Senast jag köpte en Grov Snus Portion stock kostade den 380 kr. Så jävla fittigt dyrt så det inte finns.

Leta runt lite så kan du lätt spara in en hundring per stock. Själv impulsköpte jag en dosa Grov Svart idag. Den kostade 27:-.

Johns Närlivs i Vänersborg FTW.
Citera
2008-12-09, 02:24
Medlem
oyinbozs avatar
Portion: Lägre pris vs. mindre tobak.

Om det belysts tidigare ber jag om ursäkt annars vill jag uppmärksamma mina snusande vänner att många av lågprisvarianterna inte innehåller, likt de gamla hederliga märkena, 24 gram tobak per dosa snus. Kronan tror jag ligger på 20g och den besynnerliga skiten "Retro" ligger t.o.m. ytterligare en bit under det (för övrigt packeterad i den nya skolans runda skräpdosa med ett krångligt istället för fiffigt "fimplock")!

Räknat gram per krona blir man dock inte så lurad av lågprissnuset. Köper man en dosa Kronan på 20 gram för 20 kronor så får man ett gram per krona. Kostar Generalen 40 kronor så får du 0.6 gram per krona. Lite sömnigt och hastigt vågar jag påstå att om inte lågprisaren är runt 6 kronor billigare än generalen eller göteborgaren så gör man nog en förlustaffär med avseende på tobak.

Tidigare kunde jag välja Göteborgs Rapé på ICA för 30 kronor eller Kronan på 7-Eleven för 30 kronor. På 8:e dosan Rapé kan man säga att jag fått (i mig) en Kronan på köpet!

Någon lössnusare som har koll på den fronten?

Nu till vad jag tror är billigast just nu!

ICA på korsningen St.Eriksplan och Rörstrandsgatan. Göteborg Rapé, Ettan, General o.s.v. i fiffig automat för 30 kronor!

Med sådana priser har jag tyvärr inte kollat in vad de tar för Kronan, Granit eller dylikt.
Senast redigerad av oyinboz 2008-12-09 kl. 02:30.
Citera
2008-12-09, 02:25
Medlem
City gross, kungens kurva 299 kr en stock general portion.
Citera
2008-12-09, 11:47
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbologi

Jag köpte en stock Grov Portion senast idag, 285 kr.
Citera
2008-12-09, 15:03
Medlem
oyinbozs avatar
Rättelse: Jag hade fel i mitt tidigare inlägg. Kronan, den icke vita varianten, innehåller 24 gram tobak. Detta kan gälla för den vita med.
Citera
2008-12-09, 22:58
Medlem
I Kalmar köpte jag en dosa Grov lös för 37 på Davidssons.
annars är det herr Aldini som säljer en stock Phantom/Offside/Odens starka för 180;- stocken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in