2006-12-21, 18:33
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femliter
Har man vart i Paris s blir man ju lite fundersam ver hur dom kan ha s mycket rasism bland sina fans d Paris som stad har vdigt mycket invandare.

Ehum, skulle det vara en motsttning? Stad med mnga invandrare = mycket clashes mellan ursprungsbefolkning och invandrare = fder rasism.
Citera
2006-12-21, 19:31
Medlem
Don Cribiaris avatar
Jag har sett 5-6 Ligue 1 matcher i r. Jag tycker att det kan vara en ganska ojmn liga att titta p. Lyon brukar spela vldigt underhllande, ett av mina favorilag i hela Europa att titta p. Men matcherna med lite lgra status kan vara riktiga smnpiller, till exempel Lille spelade riktigt trkigt nr jag tittade p dem...

Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Ser lite matcher nr jag (som nu) r hemma hos frldrarna som har Viasat Sport 1... Sg Lyon mot Lens igr, "seriefinal" (17 pongs gap?) dr Lyon vann borta med 4-0.

Tycker inte franska ligan r jtteintressant om jag ska vara rlig. Ngra f lag som bjuder p bra fotboll. Men det r ju kul att se hur det gr fr svenskarna.

Kllstrm fick spela ytteranfallare igr, klart misslyckat. Han har vl spelat kasst p den positionen frr, varfr fortstter trnaren stta honom dr nr det saknas anfallare? Tycker det borde finnas bttre alternativ n en ganska lngsam central mittfltare.

Jag har ocks sett honom spela p den positionen 1-2 matcher, han ser vldigt ovan ut. De knns verkligen som att han fr tnka efter fr att hamna rtt i positionerna, och fr mycket tnkande r ju aldrig bra p en fotbollsplan. Han frlorar helt klart i spelet utan boll och hamnar fel alldeles fr ofta...
Citera
2006-12-21, 19:36
Medlem
Slklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Nu ska vi reda ut lite begrepp hr;

PSG har flera supporterfraktioner varav endast en r ppet fascistisk, nmligen Boulogne Boys som hller till p lktaren Kop Boulogne. Det r vl ett par tusen pers, varav kanske 100-150 tillhr fraktionen Casual Firm Paris (inkl. yngre) som allts utgr PSG:s firma. Det finns ven fler undergrupper och alla r vl inte rasister men hela KB stinker av hgerextremism. Har man problem med det stller man sig inte dr helt enkelt.

Mitt emot Kop Boulogne hller Tigris Mystic till samt ytterligare falanger som r opolitiska/antirasistiska som t.ex. Supras Auteuil, Lutece Falco och Authentiks fr att inte nmna alla vanliga "icke-aktiva" fans som ju utgr bulken av supportrarna.

Det pgr ett stndigt krig mellan Boulognes casualfraktion och Tigris Mystic eftersom de bgge r vldsamma grabbar och str emot varandra politiskt.

Men av PSG:s totala antal fans r det allts endast en minoritet som kan kallas rasister.
Intressant! Har alltid trott att dom var rasister allihop.
Citera
2006-12-21, 20:04
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Intressant! Har alltid trott att dom var rasister allihop.

Finns ju en ganska mysig film frn bortamatchen mot Le Mans (?) ifjol dr de brakar samman ganska rejlt efter matchen utanfr arenan. De flesta har vl sett den, men annars borde den ligga ut p youtube eller liknande.... Hittar den dock inte just nu.
Citera
2006-12-21, 21:13
Medlem
Vagabondens avatar
Lyon-Monaco visas visst p TV p lrdag 1700.

Kan man hoppas p kryss?
Citera
2006-12-22, 01:55
Medlem
P3RK3L3s avatar
Hr r fighten mellan TM93 (Tigris) och BB85 (Boulogne): http://www.tekyo.com/external_link.p...ys&PostID=8602

TM r numerrt underlgsna och upptill p videon och BB nedan i dubbelt s stort antal. Jag tycker det knns som att TM verkar lite mer sugna.
Citera
2006-12-22, 18:52
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Här är fighten mellan TM93 (Tigris) och BB85 (Boulogne): http://www.tekyo.com/external_link.p...ys&PostID=8602

TM är numerärt underlägsna och upptill på videon och BB nedan i dubbelt så stort antal. Jag tycker det känns som att TM verkar lite mer sugna.

Oj, i Paris verkar internbox vara normen.
Bättre länk: http://www.martho.free.fr/?martho=ho...igris-vs-bboys

Edit: Parisarna är hårda: Schysst bengalkrig.
http://www.martho.free.fr/?martho=ho...o=nice_paris-1
Citera
2006-12-23, 00:11
Medlem
Vagabondens avatar
www.inferni.com - Monaco har allts egna huliganer? Hur coolt r inte det p en skala?
Citera
2006-12-23, 08:26
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Lyon-Monaco visas visst p TV p lrdag 1700.

Kan man hoppas p kryss?

...fljt av svenskmtet tolouse-nantes
Citera
2006-12-23, 12:01
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
...fljt av svenskmtet tolouse-nantes

Chippen utanfr truppen sgs det, skadad.
Citera
2006-12-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Chippen utanfr truppen sgs det, skadad.

h d hoppas vi att det r ngot riktigt allvarligt d.
Citera
2006-12-23, 16:17
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
h d hoppas vi att det r ngot riktigt allvarligt d.

Chippen ingen favorit?
Sjlv tycker jag han r bra, ven om han ser ut som en strandraggare frn Tylsand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in