Jag har sett 5-6 Ligue 1 matcher i r. Jag tycker att det kan vara en ganska ojmn liga att titta p. Lyon brukar spela vldigt underhllande, ett av mina favorilag i hela Europa att titta p. Men matcherna med lite lgra status kan vara riktiga smnpiller, till exempel Lille spelade riktigt trkigt nr jag tittade p dem...
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Ser lite matcher nr jag (som nu) r hemma hos frldrarna som har Viasat Sport 1... Sg Lyon mot Lens igr, "seriefinal" (17 pongs gap?) dr Lyon vann borta med 4-0.
Tycker inte franska ligan r jtteintressant om jag ska vara rlig. Ngra f lag som bjuder p bra fotboll. Men det r ju kul att se hur det gr fr svenskarna.
Kllstrm fick spela ytteranfallare igr, klart misslyckat. Han har vl spelat kasst p den positionen frr, varfr fortstter trnaren stta honom dr nr det saknas anfallare? Tycker det borde finnas bttre alternativ n en ganska lngsam central mittfltare.
Jag har ocks sett honom spela p den positionen 1-2 matcher, han ser vldigt ovan ut. De knns verkligen som att han fr tnka efter fr att hamna rtt i positionerna, och fr mycket tnkande r ju aldrig bra p en fotbollsplan. Han frlorar helt klart i spelet utan boll och hamnar fel alldeles fr ofta...