2025-04-30, 20:56
Medlem
Jag får alltid det jag vill ha och jag vet vilka som jag kan snacka omkull.

Män. Framförallt Unga män.. dom skriver alltid ut det man vill ha. Kvinnliga är inte nån ide o smöra sig för.

Jag är ingen tvålfager kvinna men har ändå inga problem att snacka omkull läkare o få det jag vill ha etc. Om det är en man.

Jag har haft stående recept på dolcicontin och oxycontin i flera år . Får ut 100 pack varje gång 20 mg per sort.

Jag är vädigt duktig på att prata och beskriva mina besvär. Jsg har besvär men jag behöver inte riktig så stark medicin för det. Men vill dom ge sånt till stackars lilla mig så tacksr jsg inte nej.

Jag beskriver och målar upp en bild och förstärker hur synd det är om mig.

Nu är det något år sen jag hade korsförhör och behöver nu bara ringa o be om recept.
Citera
2025-04-30, 22:55
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Det lär inte finnas någon vettig läkare som numera skriver ut opiater för att man går och gnäller om smärta.. Kan ni ana hur många som faktiskt går och tjatar på läkare om benzo, opiater och annat med jämna mellanrum? Det lär vara extremt tröttsamt, och hade jag varit läkare så hade jag hivat ut folk med huvudet före när det dök upp.

Det enda jag kan tänka mig har en chans att fungera är om man lyckas pricka in flera av dessa faktorer:

* läkare som är blasé och skiter i vilket, "du får ta hand om ditt liv".. kombination av att han skiter i om han blir av med sin legitimation och att han ogillar mänskligheten
* läkaren behöver pengar pga. spel/annat missbruk och kan tänka sig att ta en muta
* du lyckas på något sätt övertala/övertyga honom om att du faktiskt behöver medicinen av rätt orsaker osv (jag tror inte på alla som gnäller om smärtor hit och dit.. du kan inte lura en pundare)
* läkaren kan hotas till lydnad (riskabelt dock..)
* läkare i förorten som bryr sig mer om pengar än patienter

Hur som; ni ska ha tur om ni lyckas hitta en läkare som skriver ut, och jag har också ett råd - dela inte med er av guldgruvorna ni hittar, för då är det inte lång tid förrän de sinar...
Och dela absolut inte med er till någon mupp med ett inlägg som drar en snyfthistoria

Det enda sätter som jag vet fungerar bra är att t.ex. bryta ett ben eller två, vara med om en allvarlig olycka, eller få cancer.. Då kan man få vilken skit man vill, skulle jag tro. Min mamma dog i skelettcancer för några år sedan och hon fick fina grejer innan.. Dock hade jag inte hjärta att snatta av henne trots mitt heroinmissbruk; det var ju min mor liksom..

Jag hade två gamla gubbar till husläkare som skrev ut frikostigt med tramadol och en psykläkare i min egen ålder som skrev ut frikostigt med diazepam. Den yngre läkaren hade inställningen att han som läkare bestämmer vad som är lagligt att ge patienterna och det ska ingen annan tala om för honom. Gubbarna tänkte väl troligen också det, även om de till skillnad från honom inte sa det rakt ut. Tyvärr finns ingen av dem kvar. De gamla är pensionerade och den yngre började på en privat klinik i en annan kommun.
Citera
2025-05-24, 20:39
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag hade två gamla gubbar till husläkare som skrev ut frikostigt med tramadol och en psykläkare i min egen ålder som skrev ut frikostigt med diazepam. Den yngre läkaren hade inställningen att han som läkare bestämmer vad som är lagligt att ge patienterna och det ska ingen annan tala om för honom. Gubbarna tänkte väl troligen också det, även om de till skillnad från honom inte sa det rakt ut. Tyvärr finns ingen av dem kvar. De gamla är pensionerade och den yngre började på en privat klinik i en annan kommun.

Ja, det är ju den typen, och så är det ju även så att de som är nära pensionen inte tycker de har så mycket att förlora. Dessa kan man säkert resonera med; om man t.ex. är hel och ren och fräsch, vältalig, men har något problem som bara klaras av med benzolösningar och man kan argumentera för sin sak - så borde det kunna gå.
Citera
2025-06-06, 20:47
Medlem
Faltas avatar
När jag var en ung ordningsvakt på 90-talet på krogar i centrala Stockholm så fanns det 10-15 ökända läkare som skrev ut otroliga mängder av Rohypnol som var poppis bland vanligt folk och heroinister och kriminella. Idag är det Tramadol istället för Rohypnol.

Opiater idag så är känslan och rykten att östläkare i 50-60års åldern som skriver ut. Men överlag så är känslan att det är ganska restriktivt med utskrivning av Opiater, men det finns naturligtvis om man känner till namn. Ni som är data kunniga är det inte nätet som gäller? Tänker flugsvamp etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in