Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-17, 23:03
  #1
Medlem
Keruzzs avatar
Ja, hur fasiken ska men gå tillväga för att få Tiparol eller Tradolan utskrivet?
Är det bara att knata ner till vårdcentalen och klaga på ryggont?
Ska tilläga att jag har en dålig rygg men inte sökt för detta på ca: 10-12 år, så det kanske bara är att knata ner till farbror doktor och klaga...

Ge era bästa tips....
Citera
2004-10-17, 23:34
  #2
Medlem
Boddies avatar
Det tror jag ska funka, annars så ser du till att bryta foten . Jag fick det utskrivet efter 7st stukningar och ett antal utdragna ledband, utdragen hälsena mm.
Citera
2004-10-17, 23:48
  #3
Medlem
Keruzzs avatar
Ja men det kan ju göra lite onödigt ont att behöva bryta foten på sej själv bara för att få lite gott.....
Citera
2004-10-18, 00:00
  #4
Medlem
Fiskens avatar
Tänkte också försöka att få ite tradolan utskrivet. Men grejen är ju att om man kommer dit och säger att man har ont någonstans (typ ryggen) så finns det ju hundratas läkemedel man kan få för det väll? Det mest troliga skulle väll vara att dem rekomenderar lite alvedon bara?

Man kan ju inte fråga direkt efter tradolan för det åter väll lite för uppenbart väll? Som att en heroinist knatar till sjukhuset å säger att han lider av svåra smärtor och säger att han bestämt vill ha heroin .

Och min kran som jag köper gräs av har ju inte precis några kartor tradolan liggandes .
Citera
2004-10-18, 02:44
  #5
Medlem
Spliffmeisters avatar
Get yourself a pusherman boy
Citera
2004-10-18, 03:39
  #6
Medlem
Unbalanceds avatar
Att skylla på ryggen är ett av de säkraste korten faktiskt, nu ska jag inte
avslöja för mycket men jag känner många, många som gått & skyllt på tex. ryggskott .
Och så har dom vankat ut 10meter & sedan kutat till närmsta apotek med ett recept på, ibland 100st Tradolan .

Men visst kan de pracka på en piller utan triangel .
Fick själv för inte så längesedan Diklofenak utskrivet & då hade jag också ont i ryggen, då blev jag smått frustrerad .
Citera
2004-10-18, 08:31
  #7
Medlem
Jag sa att jag hade ont i ryggen (vilket jag också har, faktiskt) och att jag fått tramadol tidigare och att det hade funkat bra. Det de brukar skriva ut istället är Voltaren, så jag sa att jag inte tålde det (hade kollat upp biverkningarna i förväg så jag sa att jag hade flera av dem). Det var inga problem, han skrev ut 50 Tramadol direkt. Sen har jag lyckats förnya receptet två gånger, men nu verkar det vara stopp.
Citera
2004-10-18, 11:09
  #8
Medlem
Unbalanceds avatar
Fick Voltaren intramuskulärt när jag hade ont i ryggen .
Citera
2004-10-18, 14:03
  #9
Avstängd
hemoglobins avatar
Tja!
Gå till doktorn och berätta om ryggen sen säger du att du testat allt från alvedon till diklofenak!
Skriver säkert ut något smarrigt!
Tänker själv gå och få kodein eller nåt utskrivet för rökhosta, borde gå!
Säger att jag inte pallar med efedrin för svårighet att sova!
Dom har ju inte så mycket annat hostdämpande än kodein och ethylmorfin om man bortser från tyngre saker! sorry om jag kom av mig!

MVH J
Citera
2004-10-18, 14:22
  #10
Medlem
Min låtsaspappa har reumatism och hade Tradolan utskrivet.

De funkar bra när man ska springa maraton... (fast så får man ju egentligen inte göra).
Citera
2004-10-18, 19:50
  #11
Medlem
Kowalskis avatar
Det fungerar bara ibland med läkarshopping, det är min erfarenhet. Har tidigare haft problem med ryggen, och visst fick jag tiparol, men inte av alla. Standard som dem provar med är diklofenak/voltaren, kanske med en liten ask tiparol. [/size]
Själv är jag dålig på att kräva saker hos läkaren, till en början sa jag alltid att alvedon inte funka, [/size]
"...men jag prova några av min kompis/mamma/whatever, dem hette tiprol nånting(låtsades ovetande om vad dem hette mm..)" det funkade ibland, men oftast fick man bara smårecept...
Läkarna har gett mig en jla massa skitknaster: celebra, voltaren, alganex, alvedon, distalgesic (ok!) ock så då tiparol. jäkla hattande i flera månader, nä bättre att köpa på internet/eller av langare om man ska underhålla ett (miss) bruk.
Att säga jag MÅSTE ha ngt starkare typ tiparol funkade oftare bättre, eller i de fall det funka så fick man 300st, ngn läkare knep igen direkt och blev riktigt omedgörlig.
Revbensfraktur "behandlas" oftast med just tiparol. funkar det med.

EDIT: förtydligade mitt röriga inlägg lite iaf
Citera
2004-10-19, 00:31
  #12
Medlem
Unbalanceds avatar
Så du menar att det lönade sig att vara lite mera framfusig emot läkarna, inte direkt kräva något speciellt läkemedel, men att alvedon, voltaren osv. inte fungerar helt enkelt ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback