Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Håhå gott folk. Var ute och okynneskörde i mors bil, så jag passade på att ta en längre sväng ut på Värmdö. Svänger först in vid Lillsved. Kör ner till vattnet, spanar omkring. Såg inget, kör därifrån, vidare ut mot Vaxholm. Svänger in vid Skägga tittar till höger OMG fullträff. Fortsätter dock längre ner mot vägen och vänder vid en gård. Kör tillbaka parkerar, spanar runt. Efter det när jag känner att jag inte känner något mer pga kyla. Beger jag mig till bilen. Svänger ut på stora vägen igen mot Vaxholm. Trist tänker jag var det bara så kort bit till plankan. Vänder där, kör tillbaka hemåt. Jackpott! Ser att det är någon form av betong i skogen som var skymd när jag kom från andra hållet. Parkerar igen och snokar. Bilder blev det givetvis! Inte så många dock. Har inga fler minneskort till kameran. Är inte världens bästa fotograf heller kanske men
här är de i alla fall. Fick lite mersmak åker ut imorgon eventuellt och knäpper lite. Kom med fler tips.
Nu har jag och en polare kört på alla(?!) småvägar inom nordvästra Värmdöområdet, vid Skäggatrakterna. Vi har fått för oss att den där stenlimsfabriken/smedjan(?!) ska ligga i det området, stämmer det? Liksom alla vägbeskrivningar är helt way off! Typ "se åt vänster och tadaa" Wth på det. xD
Vi har varit på "bunkern" vid vägen till vaxholmsfärjan och i militärverkstan en liten bit bort. Hittat den vattensänkta bunkern och lite andra bunkrar och utrymmen, bla den mellan skyttefältet och röda stugan...
Var ligger stenlimsfabriken/smedjan på Värmdö, mer exakt? Är den riven? Finns den så man kan se den på kartor? (letat som en _galning_) Är Extremt tacksam för hjälp!
/YellandPrott och Anteckningsbok