Citat:
Ursprungligen postat av Earth_Angel
Några klassiska favoriter för min egen del är väl Bundy, Dahmer, Ramirez, Berkowitz, Kemper, Fish och Gacy. Naturligtvis Gein också som känns som någon sorts föregångare till dom flesta (förutom Fish då som var tidigare).
Min dröm är faktiskt att få arbeta som någon typ av psykoterapeutisk profiler och ha som yrke att "intervjuva" seriemördare och liknande, men det känns som det kommer att vara svårt att komma in och överhuvudtaget få chans att göra det som "kärring"...

Jag råkade av en slump slå på teven klockan 9.00 i morse och det var en dokumentär på viasat explorer, "En seriemördares bekännelser"
Brittisk dokumentär från 2008. Arthur Sawcross är en av USA: s mest ökända seriemördare med kannibalism, stympning och mord på sitt samvete. Han befanns skyldig till att ha mördat två barn och 11 prostituerade. Om hur han rättfärdigar sina handlingar med en svår barndom, och hur han beskriver sig själv som ett offer. Har han överdrivit sin kannibalism för att få medias uppmärksamhet? Har han hittat på historien om övergreppen i barndomen och sina krigserfarenheter för att vinna sympati? Eller är han bara en man som inte ens efter åratal i fängelse vill ta ansvar för sina brott. En person som är beredd att överse hans brott är dottern Margaret Deming. Margaret fick reda på att Shawcross var hennes pappa först år 2000, men har välkomnat relationen och låter honom till och med spela morfar åt hennes sju barn. I dokumentären intervjuas med både Arthur Sawcross och hans dotter i ett försök att komma närmare sanningen
En bra dokumentär om en otäck snubbe..där fick man bland annat se hur olika psykologer och psykiatriker (även kvinnliga) försökte förstå vad som gjort honom till seriemördare. Det var vidriga saker han hade gjort med sina offer, om det nu är sant allting?