2007-10-13, 01:54
Medlem
Läste någonstans om 2st bröder som drev omkring runt landet och mördade folk längst vägen, var rätt längesedan. Dom såg även rätt gräsliga ut utseendemässigt och jag har för mig dom var bröder.

Men vad var det dom hette och är det någon som kan hitta någon bild på dom?
Citera
2007-10-13, 09:05
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siglund
Läste någonstans om 2st bröder som drev omkring runt landet och mördade folk längst vägen, var rätt längesedan. Dom såg även rätt gräsliga ut utseendemässigt och jag har för mig dom var bröder.

Men vad var det dom hette och är det någon som kan hitta någon bild på dom?

LAWRENCE SIGMUND BITTAKER & ROY LEWIS NORRIS

länk:http://www.crimelibrary.com/serial_killers/predators/bittaker_norris/1.html

Fruktansvärt
Dem hade en silverfärgad skåpbil som dem kallade "Murder Mack" i den körde dem runt och våldtog ,torterade unga flickor som dem sedan mördade.

Dödstraffet har knappast varit mera berättigat än i detta fall
Citera
2007-10-13, 12:23
Medlem
Har för mig dom såg ut ungefär som julernst avatar.
Citera
2007-10-22, 00:32
Medlem
Kan man egentligen kalla Charles Manson för seriemördare?

Såg en dokumentär om honom igår och som jag förstod det så mördade han aldrig någon utan hjärntvättade sina "familjemedlemmar" till att mörda åt honom.
Citera
2007-10-22, 07:53
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siglund
Kan man egentligen kalla Charles Manson för seriemördare?

Såg en dokumentär om honom igår och som jag förstod det så mördade han aldrig någon utan hjärntvättade sina "familjemedlemmar" till att mörda åt honom.

Precis. Ändå dras han alltid upp när det ska diskuteras seriemördare...
Citera
2007-11-08, 01:08
Medlem
Synd att tråden har dött ut, så jag återupplivar den igen.

Jag har inte sett någon nämna "The tag team from hell" med Ottis Toole och Henry Lee Lucas. Ottis Toole med sina 76 IQ, fantasi i överflöd dock, och den enögde lösdrivaren Lucas. De här två har (bortsett från Rader och Bundy) fångat mitt totala intresse. Toole iaf.

Toole som var seriepyroman, tyckte om att stympa kroppar och var för effektens skull kannibal. Övergiven av sin alkoholiserade far, och utklädd till flicka av sin fanatiskt religöse mor samt syster, för att de hellre ville ha en dotter/syster.

Hans farmor/mormor (har glömt) var troende satanist och brukade ta med Ottis till gravplatser för ritualer och gräva upp kroppar. Precis som Lucas mördade han första gången som 14 åring. Även att han blev våldtagen som barn, men det avfärdades av hans mor som lögn.

Lucas minns jag inte så mycket då jag finner inte honom lika intressant som Ottis. Minns bara att de möttes på ett "Skid row" i Jacksonville och senare blev älskare.

Intervju med Ottis Toole:
http://www.youtube.com/watch?v=_PF3MSV2kbc&feature=PlayList&p=BF20CAECD5D 70EE4&index=39
Citera
2009-02-03, 01:08
Medlem
kompjuters avatar
Det är dåligt om nya häftiga seriemördare, är det ingen som härjar längre?
Tycker bara samma gamla namn och dokumentärer dyker upp även om de är riktigt bra.
Min favvo är nog dokumentären om Gacy
Citera
2009-04-15, 20:38
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Det är dåligt om nya häftiga seriemördare, är det ingen som härjar längre?
Tycker bara samma gamla namn och dokumentärer dyker upp även om de är riktigt bra.
Min favvo är nog dokumentären om Gacy

Problemet är väll att folk aldrig hinner bli seriemördare. Det finns för mycket teknologi idag. Kommer inte ihåg exakt, men i mitten på 80 talet och tidigare fanns inte DNA profilering i samma utsträckning som idag. Och går man tillbaka till sextio och skjuttiotalen så fanns det inte alls. Så fanns det inga vittnet eller fingeravtryck så var det svårt att göra ett fall av det.
Citera
2009-04-15, 23:23
Medlem
Kan tipsa om en tvserie som heter Crime Investigation Australia, de är inne på 3e säsongen nu och mestadels handlar det om diverse seriemördare i Australien...känns som att South Australia och Adelaide är ganska överrepresenterat i statistiken.

Ett par ganska sjuka människor handlar de dokumentärerna om, jag o min flickvän har precis sett färdigt alla avsnitten.
Citera
2009-04-15, 23:32
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainPanda
Kan tipsa om en tvserie som heter Crime Investigation Australia, de är inne på 3e säsongen nu och mestadels handlar det om diverse seriemördare i Australien...känns som att South Australia och Adelaide är ganska överrepresenterat i statistiken.

Ett par ganska sjuka människor handlar de dokumentärerna om, jag o min flickvän har precis sett färdigt alla avsnitten.
Är Martin Bryant med? Det verkar inte finns så värst mycket om honom. Har läst allt på crimelibrary iaf.
Citera
2009-04-16, 22:28
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Problemet är väll att folk aldrig hinner bli seriemördare. Det finns för mycket teknologi idag. Kommer inte ihåg exakt, men i mitten på 80 talet och tidigare fanns inte DNA profilering i samma utsträckning som idag. Och går man tillbaka till sextio och skjuttiotalen så fanns det inte alls. Så fanns det inga vittnet eller fingeravtryck så var det svårt att göra ett fall av det.

Och en annan viktig sak är att FBI 1985 tog fram en databas som heter ViCAP som är nationell och gränsöverskridande.Med hjälp av denna databas kan man numera se om likartade grova våldsbrott har begåtts på andra ställen i USA.
Före denna databas fanns det ingen möjlighet att se att likartade mord (som exempel) hade begåtts på andra ställen ,följaktigen blev många mord aldrig klassade som seriemord.

DNA.....ja det är nästan ofattbart vad detta har betytt för polisutredningar.

Hår & Fiber är ju nästan antikt i utredningar.

En annan sak som betytt mycket är ju Kameraövervakning ,att INTE fastna i en kameraövervaknings film är ju nästan omöjligt idag .

Spårning av mobiltelefoners loggar ,vart mobilen har varit geografisk vid en viss tidpunkt osv ja fy fan det är många seriemördare som uppbär A-kassa i dag
Citera
2009-04-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Är Martin Bryant med? Det verkar inte finns så värst mycket om honom. Har läst allt på crimelibrary iaf.

Nej, Martin Bryant är inte med än så länge, de är igång med 3:e säsongen nu dock. Vissa av dem som är med är David / Catherine Birnie, Ivan Milat, Bevan Spencer von Einem, Leonard Fraser och många fler, det är ca 25 avsnitt och vissa har 2 fall i ett avsnitt.

Det finns en speciell gubbe som jag tycker är konstigt att han inte är med, Sydney Mutilator tror jag de kallade honom, var en skum enstöring som dödade hemlösa o luffare. Australiens första seriemördare tror jag, helt otrolig historia om hur han åkte fast så jag antar att han kommer vara med i något program snart. Det jag läst om honom står på Crime Library.

Jäkligt sjuka paddor som är med i de programmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in