2009-12-13, 15:02
  #2629
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Hej.
Det är så att jag sitter i en alpby, och har en telenor låst Sony Ericsson w810i
i handen..
Jag undrar om det på nått sätt går att låsa upp den utan att behöva skicka iväg den! Skulle bli lite bökigt med tanke på var jag befinner mig.

Telefonen är min och vill väldigt gärna ha den upplåst då jag inte har råd att köpa en ny..

TAckar på förhand.

Går det?
Citera
2009-12-13, 20:10
  #2630
Medlem
ninjatorrents avatar
Tjenare funderar på att köpa en Lg Arena, dock är den låst till 3 går det att låsa upp den så att jag kan använda glocalnet ?
Citera
2009-12-13, 21:49
  #2631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Tjenare funderar på att köpa en Lg Arena, dock är den låst till 3 går det att låsa upp den så att jag kan använda glocalnet ?
Visst,
http://maxtek.se/vsida-bestallning&mobil_id=514.html
Citera
2009-12-13, 22:12
  #2632
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Guy
Visst,
http://maxtek.se/vsida-bestallning&mobil_id=514.html


nice ! men är inte så sugen på att skicka iväg mobilen, Ingen som vet om det finns något ställe i Borås som kan låsa upp mobilen ?
Citera
2009-12-13, 23:59
  #2633
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad har du för programversion? Senaste till din modell är: R8BE001_RED53 ...så testa att göra om upplåsningen med dom filerna om du inte har den.
Gjorde om hela upplåsningen med den här firmwaren istället men nu är ju telefonen inställd på engelska istället och det går inte byta till svenska

Finns det något annat man kan göra för att byta ut menyspråket eller måste man hitta en ny firmware?
Citera
2009-12-14, 16:28
  #2634
Medlem
ninjatorrents avatar
Tjenare någon som har använt http://www.unlocksolution.co.uk/ ??? dom låser upp en Lg arena för 71 kr !

Vågar jag testa ?
Citera
2009-12-15, 08:48
  #2635
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
Gjorde om hela upplåsningen med den här firmwaren istället men nu är ju telefonen inställd på engelska istället och det går inte byta till svenska

Finns det något annat man kan göra för att byta ut menyspråket eller måste man hitta en ny firmware?
Du måste installera svensk firmware, här kan du hämta senaste gratis om du registrerar dig, dessa filerna ska du ha:

W660_R8BE001_FS_EUROPE_4_RED53
W660_R8BE001_MAIN_GENERIC_FY_RED53
HB1-06_Gen_CDA102568_13_R8A_GENERIC_EUROPE_4
Citera
2009-12-15, 11:16
  #2636
Medlem
Låsa upp Samsung S8300

Ponera på att jag hittade en Samsung Ultra Touch S8300 i helgen. Från början funkade allt dandy, men nu är den helt plötsligt låst. Det funkar att slå på den och röra sig ibland menyerna, men den kan inte ta emot eller ringa samtal. Lur-ikonen uppe i fönstret är överstruken. Jag misstänker att telefonen har blivit låst. Är den stöldlåst eller operatörslåst? Det vill säga har den som tappade telefonen polisanmält saken och låst telefonen? Vad gör jag då? Eller är det bara så att det nya sim-kortet inte funkar för att telefonen har blivit opertörslåst? Vilket vore underligt eftersom den funkade de första dagarna med ett nytt sim. Vad gör jag för att kunna använda telefonen?
Citera
2009-12-15, 16:00
  #2637
Medlem
Cassiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manpower1
Är den stöldlåst eller operatörslåst?
Den är anmäld stulen och har blivit svart/grålistad
Citat:
Ursprungligen postat av Manpower1
Vad gör jag för att kunna använda telefonen?
Lämnar in den till polisen och väntar 3 månader eller så byter du imei
Citera
2009-12-15, 16:09
  #2638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiel
Den är anmäld stulen och har blivit svart/grålistadLämnar in den till polisen och väntar 3 månader eller så byter du imei

Tack för svar. Försvinner svart/grålistningen om jag skaffar nytt IMEI? Om så är fallet, var byter jag IMEI? Tips på ställen i Stockholm önskas.
Citera
2009-12-15, 16:14
  #2639
Medlem
Cassiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manpower1
Tack för svar. Försvinner svart/grålistningen om jag skaffar nytt IMEI? Om så är fallet, var byter jag IMEI? Tips på ställen i Stockholm önskas.
Läs denna tråden, där står allt om dom olika låsen, IMEI etc.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=95529
Citera
2009-12-15, 19:12
  #2640
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Hallå gott folk, köpte mig en c702 från england just, och undrar om någon har i huvet vilken main, fs och custpack jag bör ha? Är jag inne på rätt spår med C702_R3EA037_FS_NORDIC_RED52?

Var några år sedan man höll på med det här senast, man glömmer fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in